Ga naar inhoud
  • 0

Brandstof/ Dieselreinigers


Rudyba

Vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik doe nu sinds september aceton in m'n brandstof (diesel) en merk, dat het motortje lekkerder loopt. Ook had ik wel eens, dat hij niet direct wilde starten en even moest.doorstarten tot hij aansloeg, zo ongeveer 2 a 3 sec. Gebeurde niet zo heel vaak, zo eens in de 3 a 4 weken.

Sinds ik aceton gebruik is het nooit meer voorgekomen.

aangepast door eerse032
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik doe nu sinds september aceton in m'n brandstof (diesel) en merk, dat het motortje lekkerder loopt. Ook had ik wel eens, dat hij niet direct wilde starten en even moest.doorstarten tot hij aansloeg, zo ongeveer 2 a 3 sec. Gebeurde niet zo heel vaak, zo eens in de 3 a 4 weken.

Sinds ik aceton gebruik is het nooit meer voorgekomen.

Kun je dit spul ook in een bezine motor doen.

Heb soms de probleem dat ik de motor hoor pingelen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kun je dit spul ook in een bezine motor doen.

Heb soms de probleem dat ik de motor hoor pingelen

Daar heb je Forte 1 en 2 voor, speciaal voor benzine.

Wat ook wil helpen is af en toe je tank vol met V-Power of Ultimate gooien.

Ik de gek gooi hem ook wel eens vol met Competition 102 van Firezone. Deze benzine is nog niet overal te koop in Nederland, maar google maar eens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

als een benzinemotor pingelt komt dat doorgaans door een te lage kwaliteit benzine, probeer bij de VW FSI en turbomotoren 98 te tanken.

Eigenlijk is het pingelen het ontstaan van meerdere ontstekings bronnen dan alleen je bougie. In het slechtste geval kan pingelen/ het dedetoneren van de benzine nog aardige schade aan je auto toe brengen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

V-power heeft oktaangetal 97 en mag daaom niet als superplus 98 op de markt gezet worden. In NL kennen we Euro95 of Superplus98. V-power wordt daarom als Euro95 premium benzine verkocht.

voorheen stond dat ook op de pomp. tegenwoordig staat er echt 95 op de pomp.

 

Verstuurd van mijn SM-G900F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

probleem met de FSI motoren is dat ze intern erg versmeren doordat "vroeger" de brandstof door het inlaatspruitstuk gingen, langs de klepstelen etc, nu niet meer en koekt daar rommel aan.

 

Gewone motor (spuit ruim voor de zuiger in, reinigt dus zn weg ene beetje)

Knipsel1.PNG

 

FSI (directe injectie spuit direct in de cilinder, op de zuiger)

Knipsel.PNG

 

 

Bij JDEngineering bijvoorbeeld hebben ze een set van BG-products die de motor chemisch reinigt, dit helpt goed bij niet al te smerige motoren.

Wil het niet meer schoon worden dan helpt een bezoekje aan HBT Techniek, zij stralen met walnootschillen.

 

2.0 TFSI (86.000km)

102512_orig.jpg

 

Na een chemische reiniging

2223830_orig.jpg

 

Brandschoon na behandeling:

8175591.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat de kosten precies zijn weet ik niet uit het hoofd maar iets van 2-300 euro, bij de Chemische reiniging word er aan/in je inlaatslang een nozzle gemonteerd waaraan een cilinder zit met dat chemische goedje dmv perslucht verneveld dat systeem die vloeistof en die spoelt door je inlaattraject en "verbrand" in je motor. De auto gaat meestal enorme wolken uitstoten van allerlei vieze deeltjes..,daarna loopt doorgaans de motor een stuk soepeler..

 

Persoonlijk zou ik dit combineren met een motorolieflush en nieuwe bougies! Dus eerst reinigen en meteen dat goedje oilflush in de motor, scheelt draaitijd.. dan nieuwe olie+filter en nieuwe bougies monteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb dit bij mijn MINI laten doen. We hebben toen met het forum een speciale prijs afgesproken bij Tom van HBT. Niks dan lof over hem. Neemt de tijd en legt je alles uit. Eigenlijk is VAG zijn ding maar MINI's vond hij ook leuk om aan te werken.

 

http://www.hbttechniek.nl/audi-tfsi-fsi-inlaat-carbon-build-up--koolstof-afzetting--aanslag-kleppen-inlaatspruitstuk-reinigen-blasting.html

 

Ik kan iedereen hem aanbevelen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heren mijn dank is groot voor de informatieavond.

 

Ik heb vandaag in Uithoorn de brandstof 102 compilatie in gegoten en ga even kijken wat het precies doet,lees wel positief verhalen via verschillende site's zowel vw als volvo rijders.

 

En JA ik ga zekers een afspraak plannen voor dit, na veel positieve reacties hier.

 

Dank u wel heren

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden