Ga naar inhoud

Importeren


jacohatt

Aanbevolen berichten

Ik wilde een MB E250 CDi station uit Duitsland importeren (overstap naar MB na slechte ervaring met mijn 1.4TSi), maar ik heb toch besloten om liever naar de juiste B8 TDi met lage km stand te zoeken.

 

Heeft iemand hier (goede) ervaring met importeren? Ik wil graag een Highline met AID en ACC/front assist kopen.  Er zijn veel bomvolle B8's beschikbaar in Deutchland, voor een zeer betaalbare prijs, ook met de BPM en import kosten inbegrepen.  In NL is een vergelijkbare B8 onbetaalbaar voor mij.

 

Ik rij ca 50 000km per jaar, en wil de B8 ten minste 4 jaar rijden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Importeren kun je gemakkelijk zelf doen.

 

Auto ophalen op een trailer of met een eendagskenteken. Let op! In duitsland kun je een paar daags kenteken kopen inclusief verzekering voor iets van 250 euro. Echter daarmee mag je niet in Nederland rijden. Als de douane je ziet moet je meteen langs de weg de bpm aftikken. Paar daags kenteken is niet op of nauwelijks op zaterdag te krijgen in duitsland.

 

Je hebt nodig de duitse papieren dus tüvpapier want deze wordt klakkeloos overgenomen door het rdw en fahrzugschein 1 en 2.

 

Als je de auto in Nederland hebt afspraak maken bij het rdw. Krijg je een schouwing van 15min waarbij chassisnummer enz gecontroleerd worden. Daarna kun je bpmaangifte doen. Dit gaat tegenwoordig per post. Als je het inlevert bij de brievenbus bij het rdw duurt het 2-3 dagen voordat je een mail krijgt met de opdracht om te betalen. Als de betaling binnen is geeft de belasting goedkeuring naar het rdw en duurt het al met al 1,5 week voordat je je kenteken en kentekenpasje hebt.

 

Mocht je vragen hebben dan laat maar weten. Zelf pas een auto uit duitsland gehaald

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee dat is allemaal onzin tegenwoordig.

 

De belastingdienst kan van de modernere auto's namelijk via het chassisnummer exact alle opties uitlezen en weet dus precies wat die auto gekost heeft.

 

Je mag wel kiezen of je op de co2 manier de bpm berekend of op basis van restwaarde. Op basis van restwaarde mag maar tot een bepaald bouwjaar, daarna is alles op uitstoot gebaseerd.

 

Er is een site en die zoek ik morgen even op die doet voor 2 tientjes je hele bpm-aangifte en kwestie van printen en inleveren en die maakt zelf de goedkoopste methode. Bij mij was alleen het probleem dat ik een us passat 3bg ging invoeren en niet alle combinaties erin stonden. Een 2wd handbak v6 is in europa nooit geleverd en was dus bij die rekensite niet bekend. Normale europese auto's wel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies zelfde verhaal hier. Ding met de verzekering heb ik op zichzelf regeld vanaf hier. 67.80 bij Friedberg Knippenberg Versicherungsmakler. Papieren die je ontvangt na betaling neem je mee naart het ambt. Verzekering gaat dan in op het moment dat je je duitse ' ausfuhrkennzeichen ' krijgt.

post-23215-1456260755,799_thumb.jpeg

In het rode gedeelte staat dan eind-datum van je verzekering. En is tot die datum (14dgn) ook geldig in NL.

 

Kosten in Duitsland voor het kenteken en overschrijven enzo weet ik zo ff 123 niet meer.

 

 

verzonden dmv data door lucht

aangepast door Flying Dutchman
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, de importplaten zijn ook geldig in NL tot het eind datum, wat vermeld staat in het rode gedeelte. Aldus @@Flying Dutchman

 

Groene kentekens zijn voor garages zodat ze met een auto de weg op kunnen of een geïnteresseerde kan proef rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, de importplaten zijn ook geldig in NL tot het eind datum, wat vermeld staat in het rode gedeelte. Aldus @@Flying Dutchman

Groene kentekens zijn voor garages zodat ze met een auto de weg op kunnen of een geïnteresseerde kan proef rijden.

Dit is correct.

 

Dus niet te verwarren met het 1of 3 daags kenteken (deze hebben een geel blokje rechts)

aangepast door Flying Dutchman
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees op sites dat het rijden met een buitenlands (export)kenteken binnen Nederland van een Nederlands ingezetene verboden is. Je mag in NL slechts kortstondig (max 2 weken) met een buitenlands kenteken rondrijden, bijvoorbeeld als je werkgever je voor die periode een buitenlands voertuig ter beschikking stelt, maar dan moet je vooraf een vrijstelling aanvragen.

 

De sanctie kan tot 100% van het te betalen BPM bedrag zijn.

 

De officiële weg is tijdelijke kentekenplaten aanvragen voor de te importeren auto en die meenemen als je de auto gaat halen en bij de grens deze op de auto monteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees op sites dat het rijden met een buitenlands (export)kenteken binnen Nederland van een Nederlands ingezetene verboden is. Je mag in NL slechts kortstondig (max 2 weken) met een buitenlands kenteken rondrijden, bijvoorbeeld als je werkgever je voor die periode een buitenlands voertuig ter beschikking stelt, maar dan moet je vooraf een vrijstelling aanvragen.

 

De sanctie kan tot 100% van het te betalen BPM bedrag zijn.

 

De officiële weg is tijdelijke kentekenplaten aanvragen voor de te importeren auto en die meenemen als je de auto gaat halen en bij de grens deze op de auto monteren.

Dit is idd juist. Veel gemaakte fout met importeren. Mocht de douane je aanhouden, kan je gelijk het bmp bedrag aftikken. Die zogenoemde 'ausfuhrkennzeichen' is voor het rijden in Duitsland tot de Nederlandse grens. aangepast door Schippersss
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees op sites dat het rijden met een buitenlands (export)kenteken binnen Nederland van een Nederlands ingezetene verboden is. Je mag in NL slechts kortstondig (max 2 weken) met een buitenlands kenteken rondrijden, bijvoorbeeld als je werkgever je voor die periode een buitenlands voertuig ter beschikking stelt, maar dan moet je vooraf een vrijstelling aanvragen.

 

De sanctie kan tot 100% van het te betalen BPM bedrag zijn.

 

De officiële weg is tijdelijke kentekenplaten aanvragen voor de te importeren auto en die meenemen als je de auto gaat halen en bij de grens deze op de auto monteren.

Dat klopt wel. Idd. Maar het Duitse exportkenteken wordt hier in Nederland "gedoogd". Zolang je al je papieren in orde hebt. Overschrijving. Kentekenbewijs, verzekering. En het liefst ook je BPM formulieren. Zullen ze niet moeilijk doen.

 

Ik ben ook staande gehouden. Had keurig mapje bij me, met de nodige formulieren. Fijne dag meneer, maar wel regelen hé. Tuurlijk mr agent.

aangepast door Flying Dutchman
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar als je een controleur van de belastingdienst / douane tegenkomt en je gaat controleren, dan kom je er denk ik niet zo makkelijk mee weg. Bijvoorbeeld bij een grote controle met meerdere disciplines ...

Dan zou je wel is het bokje kunnen zijn ja.

 

Ik zou het iig zo weer doen.

 

verzonden dmv data door lucht

aangepast door Flying Dutchman
Link naar reactie
Delen op andere sites

Realiseer je wel dat er nu veel intensievere grenscontroles plaatsvinden. Als je ziet hoe vaak de marechaussee tegenwoordig bij de A12 staat te controleren, dan zou ik mbt importeren nu geen risico nemen en de zaken gewoon goed regelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, de importplaten zijn ook geldig in NL tot het eind datum, wat vermeld staat in het rode gedeelte. Aldus @@Flying Dutchman

 

Groene kentekens zijn voor garages zodat ze met een auto de weg op kunnen of een geïnteresseerde kan proef rijden.

 

 

Dit is niet correct! Er zijn meerdere afleveringen van Blik op de Weg waarbij de bestuurder niet meer mag verder rijden met een ausfuhrkenzeichen om het simpele feit dat je als Nederlander een auto rijdt met een buitenlands kenteken, geen wegenbelasting betaald en dus niet verzekerd rondrijdt. (ja ik weet dat er altijd bofkonten zijn die een auto van de zaak rijden uit DL, maar ook dat is gebonden aan allerlei regels. 

 

Zelf heb ik overigens 2x een auto ingevoerd (heel makkelijk!!) en zelf naar NL gereden met het genoemde kenteken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is niet correct!

 

Dat blijkt wel idd.

 

Zou het nog steeds zo weer doen dan vermijd ik die A12 wel.

 

Ik ben een beetje kinderachtig wat betreft regels en autoriteit. Niet een beste eigenschap ik weet het. Vind het een beetje kinderachtig om een bekeuring op te leggen. Alles is geregeld. Verzekering. Ben eigenaar. Kenteken staat op chassis. Bpm formulier ingevult. Met datum dekkking verzekering.

Kon overigens mijn verzekering in NL ook gelijk regelen op chassisnr. Als ik dan maar ff het kenteken door gaf als alles rond was. (Duurde allemaal net iets langer dan die 14 dgn )

 

Als ik nou na die datum (14dgn) aangehouden wordt zou ik zeggen ok. Dat heb ik wel gezien idd bij blikkie op de weg. Dat ze dan na 6 mndn nog zo rond rijden. Dat klopt niet.

 

Tot die tijd "S M B".

 

verzonden dmv data door lucht

Link naar reactie
Delen op andere sites

in .be mag je gewoon met zo 'n duitse plaat met rood vlak rondrijden, sterker nog... Je mag met die plaat zelfs naar de keuring voor verkoop/import, normaal kan je dat enkel met garagist platen. Ik sta er dan wel van te kijken dat die platen dan niet geldig zijn in .NL

 

Wat me tot de volgende vraag leidt (want ik weet dat het hier over import naar .NL gaat en wil dus niet per sé offtopic gaan omdat ik het hier over .BE heb)

 

Stel, ik koop me morgen 'n auto in duitsland, zorg voor die platen met datum in rood vlak waarmee ik in principe naar huis zou mogen rijden, en in België zelfs zolang mee mag rondrijden als de datum die erop vermeld staat. Echter, ik woon in Limburg, dus de kans dat ik 'n stuk door Nederland moet rijden, om thuis te raken is reëel. Krijg ik dan problemen als ik op Nederlandse bodem aan de kant word gezet omwille van die platen?

 

Dit alles louter hypothetisch uiteraard, want ik ben nog niet aan 'n andere auto toe, maar ik vraag het me gewoon af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar Limburg is toch NL. Dan ben je toch ook in NL belastingplichtig.

 

Of mis ik wat. (Heb net 14 uur gewerkt )

 

verzonden dmv data door lucht

Net zoals in Nederland, ligt er in Belgistan ook 'n "limburg" :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Echt? ... cool.

Ja dan denk ik dat jij geen Bpm gaat betalen om onze staat te spekken. Dus zal je wel door mogen scheuren.

verzonden dmv data door lucht

Snap je nu de "grap" reserve belgen als we het over limburgers hebben :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden