Ga naar inhoud

tiesketheun

Members+
  • Aantal items

    155
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

1 Volger

Over tiesketheun

Profile Information

  • Plaats
    sittard-geleen

tiesketheun's Achievements

21

Community reputatie

  1. Probleem al vastgesteld door twan. Nokkenasspanner kapot met ook een beschadigde ketting tot gevolg. Nu aan beide kanten de nokkenasspanner vervangen en meteen nieuwe distributieriem met alles erop en eraan door twan! Thx voor meedenken
  2. Beste fai, dankje maar wat denk je dat het is? Is er veel speciaal gereedschap nodig om dit te vervangen of iemand een goede how to?
  3. Owja vergeten te vermelden: Het betreft een us passat 3bg met een v6 benzinemotor
  4. Afgelopen maandag en dinsdagavond hewft het behoorlijk goed gevroren. Nu wil ik de auto starten woensdagmorgen en opeens een flink kabaal van een ratel in de motor. Het lijkt alsof het minder wordt als de auto wat warmer is maar niet volledig weg gaat. Ook heb ik het idee onder het rijden dat bij iets meer toeren het geluid weg/in de auto niet meer hoorbaar is en dat later als de motor terugvalt in toeren het geluid weer terug komt. Ik heb even een filmpje gemaakt https://youtu.be/Zg2PUDa1ZAM Wat zou dit kunnen zijn? Twan heeft volgens mij een ander nummer want krijg maar 1 vinkje op de whatsapp:)
  5. Heb nog wel een slecht setje liggen die weg mogen om wat dingen uit te proberen?
  6. Skf is zeker aan te raden! Mooi zo dat je al zo snel contact met Stefan hebt gekregen, zou niet tegen zijn golfje 2 racen als ik jou was;)
  7. Voor tellers te veranderen kun je stefan baggen even een berichtje sturen. Die zit in berg aan de maas dus lekker dichtbij en hij levert heel goed werk
  8. tiesketheun

    Importeren

    Nee dat is allemaal onzin tegenwoordig. De belastingdienst kan van de modernere auto's namelijk via het chassisnummer exact alle opties uitlezen en weet dus precies wat die auto gekost heeft. Je mag wel kiezen of je op de co2 manier de bpm berekend of op basis van restwaarde. Op basis van restwaarde mag maar tot een bepaald bouwjaar, daarna is alles op uitstoot gebaseerd. Er is een site en die zoek ik morgen even op die doet voor 2 tientjes je hele bpm-aangifte en kwestie van printen en inleveren en die maakt zelf de goedkoopste methode. Bij mij was alleen het probleem dat ik een us passat 3bg ging invoeren en niet alle combinaties erin stonden. Een 2wd handbak v6 is in europa nooit geleverd en was dus bij die rekensite niet bekend. Normale europese auto's wel
  9. tiesketheun

    Importeren

    Importeren kun je gemakkelijk zelf doen. Auto ophalen op een trailer of met een eendagskenteken. Let op! In duitsland kun je een paar daags kenteken kopen inclusief verzekering voor iets van 250 euro. Echter daarmee mag je niet in Nederland rijden. Als de douane je ziet moet je meteen langs de weg de bpm aftikken. Paar daags kenteken is niet op of nauwelijks op zaterdag te krijgen in duitsland. Je hebt nodig de duitse papieren dus tüvpapier want deze wordt klakkeloos overgenomen door het rdw en fahrzugschein 1 en 2. Als je de auto in Nederland hebt afspraak maken bij het rdw. Krijg je een schouwing van 15min waarbij chassisnummer enz gecontroleerd worden. Daarna kun je bpmaangifte doen. Dit gaat tegenwoordig per post. Als je het inlevert bij de brievenbus bij het rdw duurt het 2-3 dagen voordat je een mail krijgt met de opdracht om te betalen. Als de betaling binnen is geeft de belasting goedkeuring naar het rdw en duurt het al met al 1,5 week voordat je je kenteken en kentekenpasje hebt. Mocht je vragen hebben dan laat maar weten. Zelf pas een auto uit duitsland gehaald
  10. Ze zijn er zeker. Op mijn passat 3bg us zitten ze zonder knippers Denk wel een erg schaarse optie dus misschien eens in duitsland kijken? Vaak in optie geweest met memoryseats
  11. tiesketheun

    Carkit steun

    https://www.handytreff.de/detail/201167-brodit-proclip-fuer-vw-passat-ab-baujahr-1997.html Op deze site staan er nog meer. Zelf heb ik die van de link en dat is een goed dingetje
  12. Even het slop trekken, want hier staat een duidelijke foto: Wat is die zwarte strip onder de radiateur? Waar ook die nok op zit? En die gekrulde buis is voor de koeling van de atf olie toch? Alvast bedankt voor de hulp
  13. Het is al even een tijdje geleden, maar bedankt voor de tips. Het volgende is gebeurt: Comfortmodule vervangen voor een andere. Er was inderdaad vocht bij de vorige gekomen en dat probleem is nu ook verholpen. Nieuwe stekker gemonteerd, want 2 ministekkers waar zeer gecorrodeerd dus vervangen. Echter het probleem blijft. Als ik de auto van het slot afhaal met de afstandsbediening springt de achterklep open. Ook als ik de achterklep dicht maak dan springt hij meteen weer open. De knop in de deur naast de tankklep openen werkt ook nog steeds niet. Als ik hem uittrek maakt ook geen verschil . Wat zou het kunnen zijn? Ik zat zelf te denken aan de deurmodule in de bestuurdersdeur. Alleen om dit te gaan vervangen is ook weer even een flink werkje.
  14. Hallo mensen, Ik ben op zoek naar een comfort module voor een passat, golf, bora. Deze hebben allemaal dezelfde gehad. Ik zie alleen door de bomen het bos niet meer, want je hebt zoveel verschillende nummers en zelfs als je hetzelfde nummer hebt dan blijkt er nog verschil te zitten tussen de modules. Wie kan me dus vertellen welke nummers op het doosje of in de vagcom wel belangrijk zijn en welke niet? Die 00258 in de vagcom is niet belangrijk, want die kun je handmatig aanpassen met vagcom. Nummers: 1C0959799B Ik weet niet precies welke nummers nog meer hetzelfde moeten zijn, maar daarom heb ik een foto van mijn vagcom toegevoegd en van het doosje
  15. Probleem al opgelost. Water kwam van erboven en bleek bij de computer vandaan te komen. De pakking tussen de bak van de computer en de waterbak zelf was niet goed meer dus lekte daarlangs. Nu gemaakt en lekdicht.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden