superwuppie Geplaatst 3 november, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 3 november, 2015 ik heb een passat 1.4tsi van 2010 met dsg 7 traps automaat. nu ging van de week tijdens het rijden de versnellings aanduiding knipperen ( auto rijd wel normaal) na het uitlezen gaf hij dus de code 006079 aan. hydraupomp. wat kan dit zijn??? de bak zweet wel olie.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vinniepilon Geplaatst 3 november, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 3 november, 2015 Welkom!! Wat ik zo kan vinden is een probleem in de megatronic. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 superwuppie Geplaatst 3 november, 2015 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 3 november, 2015 Dank je wel voor je reactie. Wat houd dat in??? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 3 november, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 3 november, 2015 de bak hoort geen olie te zweten, als de olie uit/door de mechatronic komt is die echt stuk. Er zit ook maar beperkt olie in. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 superwuppie Geplaatst 3 november, 2015 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 3 november, 2015 Jij ook bedankt! Hoe en waar kan ik zien of het daar vandaan komt. Want hij rijd nog wel normaal! Als de melding er is (op display) is die op te heffen door de auto te stoppen en weer te starten. Dan kan hij zomaar weer even weg blijven. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vinniepilon Geplaatst 4 november, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 4 november, 2015 Als je ff Googled, op Engelse fora, staat wel wat. Ik heb begrepen dat het begin van het eind is van de megatronic. Advies van mij uit, ga opzoek naar een oplossing hiervoor de kans is groot dat je stilstaat en dat je dan wat moet! Als je het forum even doorzoekt vind je ook wel het een en ander over een gereviseerde mechatronic in Duitsland. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 diesel986 Geplaatst 4 november, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 4 november, 2015 Bij lekkage aan de mechatronic is er niet veel anders te doen als deze te vervangen. "Verzonden ergens vandaan tijdens een nutteloos moment" Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 superwuppie Geplaatst 4 november, 2015 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 4 november, 2015 Kan dit niet te maken hebben met de vernieuwde olie?? Hebben ze 1.5 jaar geleden gedaan. Dat dit de afdichtingen hebben aangetast??? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 superwuppie Geplaatst 4 november, 2015 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 4 november, 2015 (aangepast) Trouwens een nieuwe (andere) mechtronic moet ook aangemeld worden op de canbus neem ik aan?! 4 november, 2015 aangepast door superwuppie Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 4 november, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 4 november, 2015 wat ik weet is dat er specifiek word gemeld bij het vervangen van de koppelingskit van een DSG7 is dat er absoluut geen olie mag uitlekken aan de kant van mechatronic, dan is ie stuk. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 diesel986 Geplaatst 5 november, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 5 november, 2015 Zal niet aan olie verversing liggen. Bij die verversing word olie van schakelgedeelte vervangen niet van mechatronic "Verzonden ergens vandaan tijdens een nutteloos moment" Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 superwuppie Geplaatst 10 november, 2015 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 10 november, 2015 Informatie van tvs!!!! De mechatronic gaat dus wel van kapot van de andere olie. Naar aanleiding van het stilvallen van auto’s in de Chinese markt, zie http://english.cntv.cn/program/bizasia/20130402/107682.shtml is er een actie gaande dat uw auto retour zou moeten naar uw VAG dealer, voor nieuwe DSG olie en een software update. De hoge kwaliteit synthetische olie wordt vervangen door conventionele minerale olie. Het zou voorkomen dat de auto bij heftig stadsverkeer nu en dan zou wegvallen. In landen met hoge luchtvochtigheid en hoge temperaturen kan dit het geval zijn. Dit is echter volgens ons voor ons deel van Europa niet nodig. Ons zijn 0 gevallen bekend in dit deel van Europa. We hebben al honderden van deze updates ongedaan gemaakt. De Mechatronics gaan kapot en de bakken gaan bijgeluiden maken. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 diesel986 Geplaatst 10 november, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 10 november, 2015 Let wel op dat er in een dsg7 2 soorten olie zitten. 1 voor de mechatronic en 1 voor het schakel gedeelte. Even stukje geleend van een ander forum. De olie van de versnellingsbak wordt ververst. NIET die van de Mechatronic.Er wordt nieuwe minerale olie ingedaan. En deze hoeft daarna niet meer ververst te worden.Ook wordt er een software update uitgevoerd. Omdat de viscositeit verandert. En na de updateeen basisafstelling van de versnellingsbak. En idd versnellingsbakken gaan kapot, mechatronics ook en de koppellingen slijten soms veel te snel. Geluid maken ze nog al eens kunnen schakelgeluiden zijn maar ook gaan er best vaak lagers kapot. Maar tandwielen met naaldlagers lopen ook nog wel eens schade op. Synchromeschringen werken soms ook niet al te best meer. Mechatronics klachten kunnen zijn electrische storingen, sensoren e.d. Lekkage, heb al meegemaakt dat het via ontluchting naar buitenkwam. Ik wil dus niet zeggen dat z allemaal kapot gaan, maar deze dingen heb ik al meegemaakt. En ik zie er bij ons in de werkplaats nog al eens een paar voorbij komen. Maar zover ik kan beoordelen lijkt het me sterk dat de vervangende olie de mechatronic om zeep heeft geholpen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 BlackPassat Geplaatst 10 november, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 10 november, 2015 Vergeef me dat ik geen technische of automotive achtergrond heb en het dus misschien een beetje krom opschrijf. De bakolie die in het kader van de terugroepactie vervangen wordt is de olie van de versnellingsbak. De synthetische olie die oorspronkelijk is gebruikt heeft in zeer specifieke omstandigheden voor storingen gezorgd. Die specifieke omstandigheden bestaan uit zware belasting van de motor en bak door filerijden, dit dan ook nog eens in warme omstandigheden met hoge luchtvochtigheid. Omstandigheden dus die je in bijvoorbeeld Singapore tegenkomt maar wat minder in Nederland. Onder die omstandigheden kan er in de bak een elektrolytisch proces optreden waarbij bepaalde zuren worden gevormd die een vernietigende werking hebben op de contacten en klepjes in de megatronic. De olie in mijn DSG is ververst (synthetisch door synthetisch) bij een km-stand van 55.000 km. Bij ongeveer 96.000 werd de oliewissel van de terugroepactie uitgevoerd (synthetisch door mineraal) Minder dan 50 km later viel de bak in storing en moest de megatronic vervangen worden. Blijkbaar was mijn megatronic al aangetast. Gelukkig is deze klus door de VW dealer in Roosendaal onder coulance uitgevoerd. De dealer heeft rechtstreeks bij VW Duitsland geclaimed. Pon was uiteraard niet thuis. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 diesel986 Geplaatst 10 november, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 10 november, 2015 Pon is bijna nooit thuis voor garantie, maar dat is een heel ander verhaal. Maar enige wat van mechatronic in aanraking komt met de versnellingsbakolie zijn de sensoren, de sensoren die meten welke versnelling ingeschakeld is en de toerental sensoren. Waardoor jouw dsg in storing viel na de terugroep actie kan heel veel redenen hebben, en zonder foutcode is het gissen wat de oorzaak is geweest. Maar het is wel heel toevallig. Buiten dit verhaal om heeft de TS een lekkage en daardoor een fout op de hydropomp. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 roncor Geplaatst 2 augustus, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 2 augustus, 2016 hallo allemaal, even terug komend op de start van dit onderwerp: sinds twee weken gaat bij mijn passat CC 1.8 uit 2010 met de dsg7 bak ook de indicator knipperen. Exact 10 minuten na het starten (met stopwatch paar keer getest) begint het. Als ik de auto uitzet en opnieuw start kan ik weer 10 minuten. De auto rijdt en schakelt perfect. Gisteren bij Pouw Deventer aan de testkast geweest, ze kunnen de storing niet wissen. Een defect aan de hydropomp of de mechatronic, verder onderzoek gewenst. Ik ben eigenlijk nieuwsgierig wat bij superwuppie de oplossing is geweest. Wat ik niet van plan ben is de auto weg te brengen en ze maar van alles te laten vervangen wat eigenlijk niet noodzakelijk is. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 BARRY_TDI Geplaatst 2 augustus, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 2 augustus, 2016 @@roncor Welkom op het forum! Voorstellen is niet verplicht maar wordt zeer gewaardeerd.Je kunt jezelf en je passat voorstellen in het Ik ben.....En ik rij..... topic.Bent u blij met onze hulp, steun dan de club. Zo word je Full MemberVeel leesplezier namens het moderatorteam. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 roncor Geplaatst 4 augustus, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 4 augustus, 2016 De Passat staat bij de DSG dokter. foute drukwaardes in de mechatronic, en onder de kap is al te zien dat olie op de buitenkant zit. Oplossing: mechatronic vervangen en ik laat gelijk nieuwe software in de bak zetten. ben benieuwd. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 4 augustus, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 4 augustus, 2016 als dat maar goed gaat.. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 dieselaar Geplaatst 8 augustus, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 8 augustus, 2016 als dat maar goed gaat.. Je doelt op de DSG dokter? Is toch de zelfde als de vr 6 knoeiert? 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 9 augustus, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 9 augustus, 2016 Je doelt op de DSG dokter? Is toch de zelfde als de vr 6 knoeiert? yep Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 roncor Geplaatst 15 augustus, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 15 augustus, 2016 tot nu toe alles perfect, maar we wachten af of je gelijk krijgt. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Ozzy Geplaatst 15 augustus, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 15 augustus, 2016 @@roncor Wat doet die zogenaamde nieuwe software eigenlijk? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 golf 6 1.4 Geplaatst 18 april, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 18 april, 2017 Iemand een ideetje? Bij het schakelen van 1 naar 2 schokt de motor of misschien de versnellingsbak, maar het voelt alsof de motor eerder schokt dan de versnellingsbak. Suggesties? Misschien de olie veranderen? Motor 1.4tsi (170pk) met een 7 traps DSG (DQ200). Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 diesel986 Geplaatst 18 april, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 18 april, 2017 Iemand een ideetje? Bij het schakelen van 1 naar 2 schokt de motor of misschien de versnellingsbak, maar het voelt alsof de motor eerder schokt dan de versnellingsbak. Suggesties? Misschien de olie veranderen? Motor 1.4tsi (170pk) met een 7 traps DSG (DQ200). Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Eerst goede diagnose stellen . Olie verversen van dsg heeft weinig nut en zonde van t geld als de motor schokt. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 18 april, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 18 april, 2017 sowiezo bij een DSG7 heeft olieverversen weinig nut.. nadeel van het meest slechte blok van de VW groep, de Twincharger is dat er heel veel samen moet werken.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
superwuppie
ik heb een passat 1.4tsi van 2010 met dsg 7 traps automaat.
nu ging van de week tijdens het rijden de versnellings aanduiding knipperen ( auto rijd wel normaal)
na het uitlezen gaf hij dus de code 006079 aan. hydraupomp.
wat kan dit zijn???
de bak zweet wel olie..
Link naar reactie
Delen op andere sites
29 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten