Ga naar inhoud
  • 0

DSG hydraupomp fout


superwuppie

Vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Als je ff Googled, op Engelse fora, staat wel wat. Ik heb begrepen dat het begin van het eind is van de megatronic. Advies van mij uit, ga opzoek naar een oplossing hiervoor de kans is groot dat je stilstaat en dat je dan wat moet! Als je het forum even doorzoekt vind je ook wel het een en ander over een gereviseerde mechatronic in Duitsland.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Informatie van tvs!!!!

 

De mechatronic gaat dus wel van kapot van de andere olie.

 

 

Naar aanleiding van het stilvallen van auto’s in de Chinese markt, zie

http://english.cntv.cn/program/bizasia/20130402/107682.shtml

 

is er een actie gaande dat uw auto retour zou moeten naar uw VAG dealer, voor nieuwe DSG olie en een software update. De hoge kwaliteit synthetische olie wordt vervangen door conventionele minerale olie.

 

Het zou voorkomen dat de auto bij heftig stadsverkeer nu en dan zou wegvallen. In landen met hoge luchtvochtigheid en hoge temperaturen kan dit het geval zijn.

 

Dit is echter volgens ons voor ons deel van Europa niet nodig. Ons zijn 0 gevallen bekend in dit deel van Europa.

 

We hebben al honderden van deze updates ongedaan gemaakt.

 

De Mechatronics gaan kapot en de bakken gaan bijgeluiden maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Let wel op dat er in een dsg7 2 soorten olie zitten. 1 voor de mechatronic en 1 voor het schakel gedeelte.

 

Even stukje geleend van een ander forum.

De olie van de versnellingsbak wordt ververst. NIET die van de Mechatronic.
Er wordt nieuwe minerale olie ingedaan. En deze hoeft daarna niet meer ververst te worden.
Ook wordt er een software update uitgevoerd. Omdat de viscositeit verandert. En na de update
een basisafstelling van de versnellingsbak.

 

En idd versnellingsbakken gaan kapot, mechatronics ook en de koppellingen slijten soms veel te snel.

Geluid maken ze nog al eens kunnen schakelgeluiden zijn maar ook gaan er best vaak lagers kapot. Maar tandwielen met naaldlagers lopen ook nog wel eens schade op. Synchromeschringen werken soms ook niet al te best meer.

Mechatronics klachten kunnen zijn electrische storingen, sensoren e.d. Lekkage, heb al meegemaakt dat het via ontluchting naar buitenkwam.

 

Ik wil dus niet zeggen dat z allemaal kapot gaan, maar deze dingen heb ik al meegemaakt. En ik zie er bij ons in de werkplaats nog al eens een paar voorbij komen.

Maar zover ik kan beoordelen lijkt het me sterk dat de vervangende olie de mechatronic om zeep heeft geholpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vergeef me dat ik geen technische of automotive achtergrond heb en het dus misschien een beetje krom opschrijf.

De bakolie die in het kader van de terugroepactie vervangen wordt is de olie van de versnellingsbak. De synthetische olie die oorspronkelijk is gebruikt heeft in zeer specifieke omstandigheden voor storingen gezorgd. Die specifieke omstandigheden bestaan uit zware belasting van de motor en bak door filerijden, dit dan ook nog eens in warme omstandigheden met hoge luchtvochtigheid. Omstandigheden dus die je in bijvoorbeeld Singapore tegenkomt maar wat minder in Nederland.

Onder die omstandigheden kan er in de bak een elektrolytisch proces optreden waarbij bepaalde zuren worden gevormd die een vernietigende werking hebben op de contacten en klepjes in de megatronic.

De olie in mijn DSG is ververst (synthetisch door synthetisch) bij een km-stand van 55.000 km. Bij ongeveer 96.000 werd de oliewissel van de terugroepactie uitgevoerd (synthetisch door mineraal)

Minder dan 50 km later viel de bak in storing en moest de megatronic vervangen worden. Blijkbaar was mijn megatronic al aangetast. Gelukkig is deze klus door de VW dealer in Roosendaal onder coulance uitgevoerd. De dealer heeft rechtstreeks bij VW Duitsland geclaimed. Pon was uiteraard niet thuis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Pon is bijna nooit thuis voor garantie, maar dat is een heel ander verhaal.

 

Maar enige wat van mechatronic in aanraking komt met de versnellingsbakolie zijn de sensoren, de sensoren die meten welke versnelling ingeschakeld is en de toerental sensoren.

Waardoor jouw dsg in storing viel na de terugroep actie kan heel veel redenen hebben, en zonder foutcode is het gissen wat de oorzaak is geweest. Maar het is wel heel toevallig.

 

 

Buiten dit verhaal om heeft de TS een lekkage en daardoor een fout op de hydropomp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

hallo allemaal, even terug komend op de start van dit onderwerp:

sinds twee weken gaat bij mijn passat CC 1.8 uit 2010 met de dsg7 bak ook de indicator knipperen.

Exact 10 minuten na het starten (met stopwatch paar keer getest) begint het.

Als ik de auto uitzet en opnieuw start kan ik weer 10 minuten.

De auto rijdt en schakelt perfect. Gisteren bij Pouw Deventer aan de testkast geweest, ze kunnen de storing niet wissen.

Een defect aan de hydropomp of de mechatronic, verder onderzoek gewenst.

Ik ben eigenlijk nieuwsgierig wat bij superwuppie de oplossing is geweest.

Wat ik niet van plan ben is de auto weg te brengen en ze maar van alles te laten vervangen wat eigenlijk niet noodzakelijk is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Iemand een ideetje?

 

Bij het schakelen van 1 naar 2 schokt de motor of misschien de versnellingsbak, maar het voelt alsof de motor eerder schokt dan de versnellingsbak.

 

Suggesties? Misschien de olie veranderen?

 

Motor 1.4tsi (170pk) met een 7 traps DSG (DQ200).

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Iemand een ideetje?

 

Bij het schakelen van 1 naar 2 schokt de motor of misschien de versnellingsbak, maar het voelt alsof de motor eerder schokt dan de versnellingsbak.

 

Suggesties? Misschien de olie veranderen?

 

Motor 1.4tsi (170pk) met een 7 traps DSG (DQ200).

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Eerst goede diagnose stellen :!: .

 

Olie verversen van dsg heeft weinig nut en zonde van t geld als de motor schokt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden