Ga naar inhoud

Nieuwe remschijven


badi

Aanbevolen berichten

DNX schijven beginnen zwart....

Maar worden al snel chroom achtig...

Alleen de letters DNX blijven dan zwart...

De achterliggende gedachte is dan dat als de letters ook choom worden dat de schijf dan versleten is...

 

Dit is de folder van DNX:

http://www.dnxperformance.com/upload/do ... eDiscs.pdf

 

Ik heb ze zelf echter nog niet eronder gehad....

Maar hoor er wel goede verhalen over...

 

Ik zelf heb nog rondom EBC schijven en EBC redstuff blokken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ooit eens gehoord van GTI rijders dat de EBC blokken best hard zijn, waardoor ze extra warmte produceren tegen de schijf aan, zo raken ze vast aan de Remzadel.. ???

 

De blokken en schijven van Autopartsonline kosten voor mijn auto aan de vooras 116.74 euris, de nieuwe high-performance set wat ze hebben 129.00.. zo denk k dus meteen aan deze set. iemand ervaring mee ???

 

67qa2va.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

IK heb van Jos_Br weleens begrepen dat vrijwel alle schijven van Brembo komen omdat er niet zoveel verschillende fabrikanten zijn.

 

Kan een van jullie vertellen of de sportschijven en/of blokken echt beter zijn dan de standaard. Auto is gechipt tot ca 150 pk en dan kan een beetje extra rempower geen kwaad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn EBC schijven en blokken er toen eens op laten zetten omdat de aanbieding die ik kreeg incl. monteren goedkoper was dan die van de VW dealer...

En toen was ik er erg tevreden over... remmen is alsof je een anker uitgooit.

Alleen aangezien er groeven in zitten maken ze wel een grommend geluid.

 

53qqhck.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn EBC schijven en blokken er toen eens op laten zetten omdat de aanbieding die ik kreeg incl. monteren goedkoper was dan die van de VW dealer...

En toen was ik er erg tevreden over... remmen is alsof je een anker uitgooit.

Alleen aangezien er groeven in zitten maken ze wel een grommend geluid.

 

En hoe bevallen ze kwa remstof?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kwa remstof valt het wel mee...

 

Greenstuff geeft het minste remstof.

Redstuff ook wel wat minder maar dat is moeilijk te beoordelen.

 

Voor de automaat rijders... let even op of de schijven van het gekozen merk niet een speciale automaat remschijf heeft.

Remschijven van een automaat willen nog wel eens krom trekken doordat bij het stilstaan de remblokken nog steeds om de schijft drukken en daardoor ongelijkmatig afkoelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu we het toch over remmen hebben, als ik rem schokt mijn rempedaal licht. De garage zegt dat dit misschien kromme remschijven kunnen zijn. Ik hoor graag of dit zo zou kunnen zijn.

 

Het feit of ze krom zijn, daar lijkt het wel op, kun je controleren door heel langzaam te rijden en vervolgens zachtjes te remmen. Als je schoksgewijze wel en geen vertraging voelt (dus het remeffect) dan zijn ze krom. Zijn dure schijfjes voor de passat. Heb net een belrondje gemaakt, goedkoopst (tot nu toe) bij ATU.nl. Is een onderdeel van de duitse keten. Ze zitten alleen niet overal. Prijs was/is € 120 per set inkl. btw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 months later...

ik zie op autopartsonline een set remschijven van brakemax (met groeven) van 312 mm

 

gaat dit zonder aanpassingen passen op mijn passat tdi avf 130pk ?

als ik op etos kijk is mijn std maat ook 312 mm of klopt dit niet? dan moet ie dus zo te verwisselen zijn. (blokjes zijn 2 maanden geleden vervangen door textar)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden