Ga naar inhoud
  • 0

Gecupte banden onder Passat 3C variant en doorzakken aan achterkant


George007

Vraag

Beste mensen,

 

Ik heb een Passat 2.0 TDI uit 2006 Highline.

 

Banden Michelin Primacy HP 215 / 55 R16 93V

 

Deze banden zitten er nu ruim 20.000km op.

Maar ik rij al zeker 10.000km met een klereherrie van jewelste.

 

Eerst dacht ik dat het mijn wiellagers waren maar van verschillende kanten heb ik te horen gekregen dat vooral het linker-achterwiel aan de binnenkant gecupt is.

 

Oplossing nieuwe banden monteren.

Wil ik best doen maar wie zegt dat met de nieuwe banden dit ook niet gaat gebeuren.

 

Zijn er banden die hier minder of liever gezegd geen last van hebben?

 

Ik hoor iemand op het forum over Toyo banden spreken, is dat een oplossing?

 

Ik zit vaak met 5 volwassen personen in de auto die gemiddeld 80 kg wegen, dus voldoende druk op de achteras zou ik zeggen.

 

De schokbrekers zijn prina in orde na een paar keer de auto flink indrukken en dan loslaten deint hij niet na en staat vrijwel direct stil.

 

Wel wil ik iets gaan doen aan het doorzakken achter, als we met 5 personen in de auto zitten is elk drempeltje raak en raakt de trekhaak de grond.

 

Dus is er nog een goede en liefst voordelige manier om de auto niet zo ver door te laten zakken?

 

Als ik er alleen in zit heb ik er weinig of geen last van.

 

Ik hoor graag jullie ervaringen en adviezen.

 

Groetjes van George

aangepast door George007
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb Michelin Energy 205/55/16. Vind ook dat de banden op 2,8 en zelfs 3.0 de wang van "te slap" is. Als ik er naar kijk heb ik letterlijk het gevoel alsof ze een beetje leeg zijn. Onderin tegen de grond alsof ze naar buiten lopen. Visueel een legere band. Maar is dus niet zo.

 

Moet wel zeggen dat ik er echt belachelijk lang mee kan rijden!!!

 

Wat doet eigenlijk het verschil van 225 en 235 bij 17 inch? Of is dat nodig bij bepaalde velgen. Omdat ik namelijk 225 als "hoofdmaat" ken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Inderdaad een bekend probleem met de achterwielen bij oa VAG, dit komt omdat er achter niets gesteld kan worden aan de ophanging.

 

Mijn ervaring is dat ik met de originele Continental Sport Contact het minste last heb, deze banden zijn ook wat zachter.

 

Er zijn "speciale" banden met aan de zijkant van het loopvlak wat grotere rubber vlakken die hebben wat minder last van cuppen.

 

Voor hulpveren kijk eens op  http://www.carsupport.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Maareeh, als je die herrie hoort. Klinkt dat als gezang van een kapotte wiellager?

 

Ja, zo zou je het wel kunnen omschrijven. BIj mij klonk het ook zo. 

 

Ik kreeg nog de tip mee van een bandenspecialist om de banden preventief om de 10.000km van voor naar achter te verwisselen. 

 

Als ze echt al gecupt zijn gaat dat niet veel helpen, of je moet een paar duizend kilometers met bandengeruis door willen rijden. Ik was dat snel zat en heb er nieuwe (Michelin) banden onder laten leggen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ben bang dat als je Michelin banden onder je Passat heb laten leggen dat je tussen de 6 á 10 dkm weer nieuwe banden kan monteren.

Mijn ervaring is dat Michelin en Passat niet samengaan.

Ik heb nu Bridgestone Turanza T001 er onder laten leggen.

Wel de XL versie.

Ik hoop dat je van Michelin ook de XL versie onder je Passat heb laten leggen anders heb je een dweil van een auto.

 

Groetjes van George

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

 

Met dat dweilen valt het wel mee hoor, er zitten nieuwe Bilstein ('sportline') schokbrekers onder, draagarmrubbers zijn vervangen, auto is compleet uitgelijnd en banden zijn tot op het ' laatste grammetje' gebalanceerd. En er liggen inderdaad xl banden onder.

 

Die Michelins rijden overigens wel erg lekker; we gaan het meemaken of en hoe snel het cuppen weer terugkomt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb bij mijn vorige de wielen "rechter op" laten zetten dan ze normaliter doen. Ik rij vaak met wat belading en dan staan de wielen ook weer meer naar binnen waardoor je ook sneller cuppen krijgt. Mijn b7 gaat vrijdag naar de garage voor uitlijnen en zal hen ook vragen de wagen zo uit te lijnen. Had nagenoeg geen last van cuppen en had de auto 40mm verlaagd en stond op 235-35-19".

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb al vaker met plezier gereden op bridgestones, fijne banden en een stugge wang wat in de bocht voordelig is. Mijn volgende set is ook weer Bridgestone

Ook hier zeer goede ervaring er mee. Volgende set wordt weer een RE050 setje. Wel hardere band en ietsje meer geruis, maar goed slijtvast en cupt bijna niet. Tip is wel om achter wielen altijd achter te houden en niet per seizoen wisselen met voor, want dan begint de ellende met cuppen...

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb bij mijn vorige de wielen "rechter op" laten zetten dan ze normaliter doen. Ik rij vaak met wat belading en dan staan de wielen ook weer meer naar binnen waardoor je ook sneller cuppen krijgt. Mijn b7 gaat vrijdag naar de garage voor uitlijnen en zal hen ook vragen de wagen zo uit te lijnen. Had nagenoeg geen last van cuppen en had de auto 40mm verlaagd en stond op 235-35-19".

 

Ja, Camber heet dat. Scheelt idd ook tegen cuppen

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ook hier zeer goede ervaring er mee. Volgende set wordt weer een RE050 setje. Wel hardere band en ietsje meer geruis, maar goed slijtvast en cupt bijna niet. Tip is wel om achter wielen altijd achter te houden en niet per seizoen wisselen met voor, want dan begint de ellende met cuppen...

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ik heb er nu conti sport 3 onder zitten, is een wat comfortabelere band kwa wang, maar cuppen doen ze niet. Heb wel na een tijdje de banden gewisseld van achter naar voor en andersom. Ze wat meer ervaring hebben gaan ze wel aanzienlijk meer geluid geven. Bridgestone is wat stugger, maar voor wat sneller werk is dat prettig. En ook de Bridgestone hoor je, maar volgens mij minder. Volgende setje wordt weer Bridgestone.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden