Ga naar inhoud

verbod verwijderen roetfilters op komst in .NL!


-=mYst=-

Aanbevolen berichten

Hing die kerel er zoals een aap aan die trekhaak, is in orde zei hij dan... ok, x-aantal eur moeten betalen om een aap eens aan m'n trekhaak te laten hangen

Hij had er beter op gaan zitten, dan had u nog iets te lachen gehad voor uw centen! ????????????
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Zoals ze mij gezegd hebben op de keuring of wat ik ervan begreep tenminste hoeven ze niet eens automatisch te regelen in hoogte,

ze moeten gewoon zoals halogeen lampen goed gesteld staan en mogen indien xenon niet meer te verstellen zijn vanuit de auto (indien halogeen wel) daarom zou dat schakelaartje uitgebouwd moeten zijn zoals bij wagens met oem xenon, waarbij je ook niet meer zelf vanuit de auto de hoogte kan regelen.

Als ik mis ben hoor ik het graag want moet er voor mij in blijven zitten eenmaal

Ok als laatste dan,

Denk dat ze wel automatisch in hoogte moeten regelen omdat ze anders toch niet bij te stellen zijn in beladen toestand en de tegenligger kunnen verblinden.

Maar ik vraag het dus morgen na in mijn gewoonlijk keuringsstation.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een beetje ON-TOPIC, is het mogelijk bij een 3c de toeren ook te begrenzen zodat wanneer je niet aan het rijden bent de toeren niet de hoogte ingejaagd kunnen worden? Licht afwijkend vd roetfilter maar toch...

 

volgens de jongens van VAGtechniek zou dat gewoon meegeprogrammeerd kunnen worden als je 'm laat chippen, tenminste... dat hebben ze mij daar toch 'n keer verteld. Nu weet ik wel niet of dat alleen zo is bij 'n DSG (die dus in "N" of "P" staat) of dat het ook kan bij 'n handbak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag nog eens een aflevering van die 2 Duitse garagekerels gezien en ze hadden een ford op bezoek met een verstopte diesel partikel filter. En die kerels staken de filter binnen bij een bedrijf die deze filter terug proper brand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag nog eens een aflevering van die 2 Duitse garagekerels gezien en ze hadden een ford op bezoek met een verstopte diesel partikel filter. En die kerels staken de filter binnen bij een bedrijf die deze filter terug proper brand.

Dus die fikken het filter schoon?

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn auto laat zich in z'n vrij ook niet in de toeren jagen... (Mijn auto is handgeschakeld)

Dat deed hij al niet af fabriek.

 

Dit komt mij niet verkeerd uit aangezien de mannen van VAGtechniek mijn roetfilter vorige week leeg hebben gehaald toen ze er een grotere turbo op hebben geschroefd.

aangepast door martijn171175
Link naar reactie
Delen op andere sites

tis ook gewoon weer een belachelijk actie van het kabinet, wat dacht je van al die chemische goedjes die er evt bij-in moeten om die filters schoon te krijgen, het extra brandstofverbruik etc..

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik schaamde mij gewoon altijd kapot als dat ding begon te regenereren... alsof ik met 'n ouwe ketel van 30 jaar met 4 miljoenmiljard km op de klok aan het rondrijden was, en dat met 'n vers volledig gereviseerd blok!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijkbaar branden ze de filter volledig schoon. Kostenplaatje was bij hen voor een nieuwe filter zo een 3000 eur. Voor het leeg branden moesten ze 375eur neertellen.

Heb al vaak zat gezien dat dit niet werkt, storingen komen na een maand weer terug.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is inderdaad geen leuke actie uit Den Haag, als dit plan wordt doorgevoerd.

Maar er zijn hier! Op het forum, vast wel technische knobbels die de software zo weten te manipuleren, dat ze bij de keuring denken dat er een filter aanwezig is.

 

Verstuurd van mijn GT-I9300

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb al vaak zat gezien dat dit niet werkt, storingen komen na een maand weer terug.

Ok, niet dan... Kerels verdienen dan mooi geld. Voor mij geen probleem want ik heb zo geen onding.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij vorige passat met BMP motor was ook alles verwijderd. Daar deze auto van 2005 was, moest deze op de pijnbank (roetmeting). Maar scoorde een K-waarde van 0,53 op de testbank. Volgens mij mag een turbo diesel max. 3K scoren.

 

Verstuurd van mijn GT-I9300

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het belachelijk en dan zeker even goed nog 330 per kwartaal betalen aan wegenbelasting wat een raar land.

'Goedkope' provincie. Hiero in Overijssel €400,00 per kwartaal. Mijn broertje in Duitsland voor zijn passat iets meer dan €200,00 per JAAR.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

'Goedkope' provincie. Hiero in Overijssel €400,00 per kwartaal. Mijn broertje in Duitsland voor zijn passat iets meer dan €200,00 per JAAR.....

En mijn vriendin maar jammeren omdat die van mij € 400 per jaar kost, terwijl die van haar slechts € 139 per jaar kost...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden