Ga naar inhoud

verbod verwijderen roetfilters op komst in .NL!


-=mYst=-

Aanbevolen berichten

Zitten die lasnaden niet bovenkant dan?

En er zal toch ook wel iemand zijn die een "lege" vervang roetfilter kan maken om er tussen te zetten.

Gewoon open slijpen op een kant die uit het zicht valt eens gemonteerd ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was ooit te verwachten. Wel jammer voor de dieselaars onder ons, leeg halen is wel optie dan idd. Denk dat deze regel na start en jaren later wel weer wat zul verwateren. Zelfde als met decibels, apk officieel staat daar ook een aantal db voor maar hier hoor je ook nooit iemand over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik las het ook al op het Volvoforum. Ik had ook verwacht dat het zou komen. Ik dnek zelfs als je de filter onzichtbaar hebt verwijderd men met een gasmeting kan zien of er daadwerkelijk nog een filter inzit of niet. 

 

 

nog nooit probleem mee gehad op de keuring in .be

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de b7 kunnen ze geen dieseltest doen,die is onbelast begrenst tot 2500 t/m.

kijken ze in .be niet naar, afzuigslang op de pijp en gaspedaal onder. geeft meetapparaat teveel aan ben je afgekeurd :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben verleden maand in alken B geweest voor de keuring,toen hij de dieseltest wou doen zag hij dat de passat begrenst was,hij heeft gewoon geen dieseltest gedaan ,gaat niet moet tss 4500 en 5000 t/ min zijn.Ikke blij ????.

aangepast door vwer156
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben verleden maand in alken B geweest voor de keuring,toen hij de dieseltest wou doen zag hij dat de passat begrenst was,hij heeft gewoon geen dieseltest gedaan ,gaat niet moet min 5000 t/ min zijn.Ikke blij .

in As zegt men mij elke keer dat ik nul roetuitstoot heb OMDAT ik 'n roetfilter heb...  dat is dan weer veelzeggend over hun meetmethode/apparatuur he lol! :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geweldig toch , Ge kunt er soms niet aan uit,in alken is het zo ,in heers is het weer anders,keuring pfff...

ik maak mij daar nooit druk over, gewoon ff xenons eruit en halogeen erin, US pinkers uitzetten met vcds, naar de keuring en daarna terug in omgekeerde richting :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je tegenwoordig je xenons er niet gewoon in laten of het je nog de verstellingsschakelaar vd lampen erin zitten?

 

Van dat begrenst zijn vd motor indien onbelast is dat ook niet in te stellen op een of andere manier, moeten ze nooit op de keuring roettest doen en de motor op zijn donder geven (wat mij altijd pijn in het hart doet als ik dat zie)

kan je erin laten programmeren bij chippen ;)

 

ik heb die verstelschakelaar erin zitten ja. Ik zou die gerust willen verwijderen, maar dan zou ik toch ook automatische hoogteverstelling moeten plaatsen om gekeurd te raken (afhankelijk van het humeur van die kerel die voor mij staat uiteraard.)  Dus om te vermijden dat ik twee keer moet gaan, wissel ik de lampjes gewoon ff :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Kan je tegenwoordig je xenons er niet gewoon in laten of het je nog de verstellingsschakelaar vd lampen erin zitten?

 

Is de koplamp sproei installatie niet meer verplicht dan in BE? Weet dat het in NL niet moet. Dit heeft me altijd tegengehouden om oem xenon te plaatsen omdat je dan een ander voorbumper moet en de sproei installatie enz...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is de koplamp sproei installatie niet meer verplicht dan in BE? Weet dat het in NL niet moet. Dit heeft me altijd tegengehouden om oem xenon te plaatsen omdat je dan een ander voorbumper moet en de sproei installatie enz...

in principe is dat niet meer verplicht nee, maar 't is weer zoals altijd: het hangt er vanaf wie er op dat moment voor je staat... Als het er één is van 't kaliber "hij heeft gisterenavond weer niet gemogen", dan zou het wel weer 'n hoop gel*l kunnen opleveren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar staat het ergens beschreven dan dat het niet meer moet ?

Anders weet ik ineens welke mijn opvolgende mod zal worden..

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zal morgen eens navraag doen. Moet er morgen zijn om te laten herkeuren. En meevaller is dat ik de keuringsdirecteur daar ken.

ik ben benieuwd. Automatische hoogteregeling zal volgens mij toch wel verplicht zijn. Anderzijds... hoe gaan ze dat testen? met 'n paar man in de koffer gaan zitten ofzo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben benieuwd. Automatische hoogteregeling zal volgens mij toch wel verplicht zijn. Anderzijds... hoe gaan ze dat testen? met 'n paar man in de koffer gaan zitten ofzo?

Automatische hoogteregeling zou ik dan wel inbouwen maar de sproei installatie houd/hield me tegen.

 

Ah, zou dan niet veel belachelijker zijn dan de trekhaak controle. Moest de trekhaak laten keuren nadat deze geplaatst was. Hing die kerel er zoals een aap aan die trekhaak, is in orde zei hij dan... ok, x-aantal eur moeten betalen om een aap eens aan m'n trekhaak te laten hangen

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden