Ga naar inhoud
  • 0

Tankpomp defect.........


Nitro68

Vraag

Zoals ik al eerder vermeld had in dit topic:

http://forum.vwpassat.nl/index.php?/topic/35285-sporadisch-slecht-startende-tdi/

 

 

De pomp is overleden, geen gezoem meer van onder de achterbank.

Nu kan ik een hele nieuwe unit kopen van van 3000 Noorse kronen (slik...) of alleen het pompje vervangen van 57 GPB. 

http://www.ebay.co.uk/itm/GENUINE-VW-AUDI-SEAT-SKODA-1-9Tdi-2-0Tdi-ELECTR-FUEL-PUMP-3C0919050-1K0919050-/201295702804?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item2ede28ab14

Scheelt zo een 2300 kronen, zo een 260 euries.......

Heeft iemand dat hier al eens gedaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Dat is wel fijn, ben geen gynacoloog.........zeker niet in een bak diesel.

Hoop alleen dat de tank niet te vol zit als ik de ring los maak om de pomp te bevrijden........net over de helft nog vol.

Heb bij me enkele dagen uitgehaald tank was 1/2 vol en lekte geen brandstof uit. wel emmer nemen in de wagen de pomp is namelijk gevuld met bijna 1l diesel .

4motion heeft 2 pompen links en rechts is ook in etka te zien.

 

Bij monteren eerst de dichtingsring seal terugplaatsen en dan de pomp er weer in.

Anders moet je wringen om deze op zijn plaats weer te duwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Effe een update:

 

Na een hoop gedoe uiteidelijk een los pompje laten komen, was in 5 werkdagen hier, pffffffff, iedergeval een week sneller dan de VW organisatie.  :evil:

Nou ja hier, de Noorse post kreeg het weer eens voor elkaar om het bij het verkeerde postkantoor af te leveren, of het zo moest zijn.

Maar goed, wel 2000 kroontjes bespaart.

 

Pomp weer ingebouwd, nieuw brandstof filtertje geplaatst en deze met 2 schroefjes gezekerd en de contactsleutel erin............bzzzzzzzzzz.......schroefjes los en..........weer lekker gevuld met diesel vloeistof!  :D dus het pompje werkt.

Dit nog een paar keer herhaald na het nodige geborrel en geruis en toen geprobeerd te starten.

Duurde even, accu had er ook niet veel zin meer in na bijna 3! weken stilstand dus de starthulp erbij, maar toen starte de motor.

Geen gehik of geburp, en hem 10 minuten laten lopen en een paar keer gas.

Klusje is weer geklaart denk ik zo.  :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zeker! Na 3 weken in een Frot Condrek is dit wel weer een verademing.  :mrgreen:

 

 

Ik vraag mij nu alleen af:

 

Wat betreft de relatie tank pomp en tandempomp is dat wanneer de tank pomp overleden is de tandempomp toch niet sterk genoeg is om de brandstof uit de tank te zuigen.

Dit omdat ik hier de verhalen lees dat een kapotte tankpomp de tandempomp doet overlijden omdat hij veel harder moet werken...........

Maar zonder tank pomp sta je dus stil, teminste bij mij dan, dus die tandempomp kan het niet alleen is mijn ervaring dus is er van harder werken geen sprake.

 

Of zijn er anderen die maanden met een kapotte tank pomp hebben rondgereden? Mij lukte dat niet............

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb dus het idee dat de tank pomp niet in 1 keer helemaal dood is en het af en toe nog wel doet, vandaar dat je dan alsnog kan starten.

Op een gegeven moment is hij dan echt overleden en is er van starten geen sprake meer.

Dus met een dode tankpomp is starten dus niet mogelijk, een tandem pomp is niet in staat om een zo hoog aanzuigvacuum te creeren dat hij zelfstandig de brandstof uit de tank en door het filter te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het nivo in het filterhuis hoeft niet eens zo laag te staan om er voor te zorgen dat je geen brandstof meer krijgt, dus zonder tankpomp sta je heel snel stil..............ik heb de 500 meter niet gehaald.

Denk dat dit voor een deel klopt, ben zelf 4 jaar geleden van Noorwegen naar huis gereden met een kapotte tankpomp, bij Göteborg begon ie bij een halflege tank in te houden, na tanken was het over, bij Hamburg half leeg weer inhouden enz. Toen ik thuis het filterdeksel had verwijderd om eea te controleren en weer terug had geplaatste was het over! Na 25 mtr stopte ie ermee en moest worden afgesleept. Zolang er genoeg brandstof in de tank zit kan de Tandempomp met de wet van de communicerende vaten de brandstof aanvoer nog wel redden maar zodra er lucht bin komt is het over. Wanneer je het brandstof filter vervangt

En wat ik altijd doe, het filterhuis leeg- en schoonmaakt Dan moet de elektrische tankpomp behoorlijk werken om alles weer bij te vullen. Na het opnieuw starten begint ie na 10 seconden altijd even te stotteren en loopt dan normaal door.

 

Verstuurd vanaf mijn HTC One_M8 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij mij was de tank ook net over de helft vol en hield hij het voor gezien.

Bij het openen van het filterhuis zag je ook dat het nivo lager is dan normaal, dus het aanzuigtuutje in het midden staat dan droog = over en uit.

Tankpomp levert zo een 0.5 bar, dus dat is niet bijster hoog maar genoeg om het filterhuis vol te houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Tandempomp die ik in Sept. 2013 gemonteerd had is dus wederom naar de haaien, zat veel meer "vloeistof" in het carter dan ik er ooit ingegooid had.

Dus het 1 bar druktestje uitgevoerd.............en hij bleef dus niet 1 minuut op 1 bar, naar de kl.... dus.

Had hem bij de dealer gekocht dus daar ben ik vanmorgen ff langs geweest.

Ding heeft pas 45000km gedraaid dus dat is wel erg snel.

Vondt die meneer achter de onderdelen balie ook.............loop maar even mee naar de garantie sheriff.

Verhaal verteld, had de bon meegenomen en verteld dat ik hem zelf gemonteerd had.

Ok, breng je auto maar dan zullen we er naar kijken, is hij defect dan wordt hij kosteloos door ons vervangen.

Volgende week donderdag mag ik hem brengen, nieuwe pomp is besteld.

Prima service van de dealer, kan niet anders zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Punt is dat het carter nu leeg staat en de auto volgende week naar de dealer moet voor de nieuwe pomp.

Of bedoel je nu spoelen met low budget olie, vullen, even laten draaien en dan aftappen.

Nieuw filter, nieuwe olie erin en dan naar de dealer rijden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Auto vandaag om 07:45 bij de dealer voor de deur gezet en de sleutel ingelevert.

10:00 kreeg ik een SMS dat de auto klaar is, heb hem net opgehaald.

Tandempomp is keurig netjes onder garantie vervangen. (ondanks ik hem er zelf had ingezet ruim 2 jaar geleden)

 

Ikke blij!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je hebt hier 3 jaar garantie op orginele VW reservedelen als je ze bij de dealer koopt.

Maakt niet uit of je ze er zelf inzet.

Op een nieuwe auto 5 jaar max 100k, klein bedrag extra tot 160k.

Inderdaad veel betere voorwaarden dan in NL.

 

Vanavond de lowbudget 507.000 olie er weer uit, nieuw filter en een liter of 4 verse Castrol.

Ook gelijk het brandstof, lucht en interieurfilter vernieuwd.

 

Kan ie er weer ff tegenaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden