In de krokusvakantie zijn we met de passat naar oostenrijk geweest, geheel zonder problemen.
Nou was mijn vrouw de maandag na de vakantie naar het werk gegaan en op de heenweg viel haar al op dat de auto totaal geen vermogen had. Toen ze naar huis wilde gaan kreeg ze bij starten de melding "abgass werkstatt". Dat dus maar gedaan, en bij de garage hebben ze een vacuumslang vervangen van de drukregelklep (geen idee wat dat is) welke inderdaad was doorgesleten zodat er een klein gaatje in was ontstaan. Het goede nieuws is dat de foutmelding nu weg is. Het slechte nieuws is alleen; het vermogen is niet terug. Het gebrek aan vermogen lijkt vooral te ontstaan als de motor warm is, bij koude motor heb je minder last.
Nou kreeg ik van een bekende hier de tip om te proberen de EGR klep af te laten doppen en/of de luchtmassameter te vervangen. Dat klinkt niet echt als hele dure ingrepen, maar ik wil liever niet in het wildeweg maar dingen gaan uitvoeren.
Vraag
Gemineye
In de krokusvakantie zijn we met de passat naar oostenrijk geweest, geheel zonder problemen.
Nou was mijn vrouw de maandag na de vakantie naar het werk gegaan en op de heenweg viel haar al op dat de auto totaal geen vermogen had. Toen ze naar huis wilde gaan kreeg ze bij starten de melding "abgass werkstatt". Dat dus maar gedaan, en bij de garage hebben ze een vacuumslang vervangen van de drukregelklep (geen idee wat dat is) welke inderdaad was doorgesleten zodat er een klein gaatje in was ontstaan. Het goede nieuws is dat de foutmelding nu weg is. Het slechte nieuws is alleen; het vermogen is niet terug. Het gebrek aan vermogen lijkt vooral te ontstaan als de motor warm is, bij koude motor heb je minder last.
Nou kreeg ik van een bekende hier de tip om te proberen de EGR klep af te laten doppen en/of de luchtmassameter te vervangen. Dat klinkt niet echt als hele dure ingrepen, maar ik wil liever niet in het wildeweg maar dingen gaan uitvoeren.
Wat is jullie idee??
Link naar reactie
Delen op andere sites
25 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten