Ga naar inhoud

TT-remmen op Passat?


JoMe

Aanbevolen berichten

Ik heb de mogelijkheid om een set TT-remmen (voor, 312x25mm) op de kop te tikken. Aangezien ik de standaard remmen van een Passat niet echt geweldig vind vraag ik me af of er een mogelijkheid bestaat om deze op de Passat te monteren.

 

Ik weet dat ze ze wel kunnen plaatsen op een Golf of Bora.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ø 288 mm, Remschijfdikte 25,0 mm, Minimale dikte (mm) 23 mm, Remschijftype geventileerd, Aantal gaten 9, high carbon, Steek wielbouten-Ø 112 mm, Hoogte 46,5 mm, centreerdiameter 68 mm, Binnendiameter 135 mm, Boring-Ø 15,4 mm

Voor een Passat 3B

 

Ø 312 mm, Remschijfdikte 25,0 mm, Minimale dikte (mm) 23 mm, Remschijftype geventileerd, Aantal gaten 5, high carbon, Steek wielbouten-Ø 100 mm, Hoogte 34,5 mm, centreerdiameter 65 mm, Binnendiameter 185 mm, Boring-Ø 15,6 mm

Voor 'n Golf/Bora/TT

 

 

volgens mij past dat niet... :?:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je neemt de TT remklauwhouders en de A8 (312x25) remschijven en je kunt je huidige remklauw gewoon laten zitten. Vraag anders even aan Vdub die heeft de TT remklauwhouders van mij overgenomen en heeft ze er vast al onder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien ook een tip....

Ik was deze week even bij Steef (Xtreme-Tuning) in Poeldijk, en er zijn nu ook "Powerflex" Remleidingen

beschikbaar voor de 3B, 3BG en de 3C.

Wij hebben ze al op de golf en dat is echt een wereld van verschil !

Het pendaal blijft veel harder bij remmen en zeker bij langdurig remmen.

Als je toch gaat verbouwen is zo'n setje (ca.Eu.45,= per as) zeker een aanrader !

Het gaat over het laatste stukje vande "vaste" remleiding naar de remklauw, dit moet flexibel zijn en

is standaard van rubber, Powerflex vervangt het rubber slangetje voor een geweven RVS slang.

Als de mijne aan vervanging toe zijn gaan deze er zeker onder !

Ik dacht, misschien wel een nuttige tip.. 8)

Link naar reactie
Delen op andere sites

312 mm schijven passen er idd onder. Naast de schijven heb je andere klauwhouders nodig: 4B0 615 125 A

 

http://www.passatplus.de/umbauten/bremsen/umbau.htm

 

En ik betwijfel dus of de remschijven van een TT er onder passen. Die hebben behalve de schijfdiameter en schijfdikte namelijk andere afmetingen. Zoals ik in de eerste post al schreef. VAG kent namelijk 2 soorten 312x25 mm schijven.

 

Onder de TT zitten namenlijk deze schijven: 8L0 615 301 / 8N 615 301 A.

en dat is dus niet 3B0 615 301 / 4B0 615 301 C / 8D0 615 301 / 8E0 615 301.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat kan te maken hebben met de steek van de schijven van de TT.

Ik heb inderdaad de remklauwhouders van DM overgenomen, deze zij door mij al mooi rood gelakt en komen er ook dit jaar nog onder...

Link naar reactie
Delen op andere sites

.....................

 

Ik heb inderdaad de remklauwhouders van DM overgenomen, deze zij door mij al mooi rood gelakt en komen er ook dit jaar nog onder...

Dit jaar nog??

Whahahahahahahahahahahahahahahaha

En die man is al zo druk...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mijn moet je dan de schijven van de S3 hebben deze heeft wel 5x112 als het goed is.

 

Grtz. Den

 

Gewoon de schijven van een A8, zie ook:

 

http://www.audiworld.com/tech/wheel1.shtml

 

Er zijn ook Passats met 312 mm geleverd, o.a. de 170 pk V5 van Antonio.

 

Maar inderdaad de schijven van een TT passen er niet op vanwege de verkeerde steek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De steek van de schijven van een TT is 5 / 100 en zal dus niet passen zonder aanpassingen.

 

klopt, maar iemand die handig is met een draaibank oid maakt daar zo 5x112 van. Mijn brembo schijven waren 305x25 steek 5x110 (Vento VR6) en zijn nu 301x25 en 5x112. :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden