Ga naar inhoud
  • 0

Passat 3c 2.0 TDI schokkend optrekken


frank1980

Vraag

Goedendag,

 

Nu een half jaartje de trotse eigenaar van een Volkswagen passat 3c 2.0tdi variant.

Maar wel met wat probleempjes:

 

Motor schokt op cruise control.

Ik merkte dit voor het eerst met de caravan.

Al rijdend ( 90 in z'n 5 ) op de cc over de A2.

Als we een heuveltje ( hobbeltje ) op gingen leek het net of de motor af wilde slaan.

Snel zelf gas bij geven en hij trekt weer lekker op.

Later merkte ik dat als ik op de cc van 100 naar 130 optrek en er zit ook een kleine klim in de weg de motor precies hetzelfde doet.

Het voelt alsof de auto in de verkeerde versnelling staat.

( bijv. In z'n 3 als de auto bijna stilstaat ).

 

Wie kent dit probleem?

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik zou eerst zorgen dat de motor goed loopt en dan pas aan chippen denken Dabrother.

 

Zoals Martijn als zecht komt het schokken wel dicht in de buurt van een kapotte tandempomp (deze zit aan de zijkant van de cilinderkop gemonteerd en is een gecombineerde pomp deze zorgt voor brandstof en vacuüm voor de rem bekrachtiger). Of een slechte of kapotte brandstofpomp in de tank (deze zit rechts onder de achterbank bank gemonteerd).

Als je de auto op contact zet hoor je deze pompen een zoemend geluid moet die maken.

 

Wel apart dat het zich alleen voor doet als je op de cruise control rijdt. Dus als je zonder cruise control rijdt schokt de motor niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik zou eerst zorgen dat de motor goed loopt en dan pas aan chippen denken Dabrother.

 

Zoals Martijn als zecht komt het schokken wel dicht in de buurt van een kapotte tandempomp (deze zit aan de zijkant van de cilinderkop gemonteerd en is een gecombineerde pomp deze zorgt voor brandstof en vacuüm voor de rem bekrachtiger). Of een slechte of kapotte brandstofpomp in de tank (deze zit rechts onder de achterbank bank gemonteerd).

Als je de auto op contact zet hoor je deze pompen een zoemend geluid moet die maken.

 

Wel apart dat het zich alleen voor doet als je op de cruise control rijdt. Dus als je zonder cruise control rijdt schokt de motor niet?

 

Zover ik weet idd alleen op de cruise control.

Als ik een beetje gas bij geef dan is het over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Misschien laten chippen, dan heeft de wagen een stuk meer vermogen maar vooral meer koppel waardoor die in de lagere toeren beter vooruit gaat.

Volgens mij kan het ook geen kwaad om 90km/u in 4de versnelling te rijden bergop en met caravan. (eens proberen of het beter gaat dan)

 

Motor chippen als hij 280k heeft gelopen is dat nog verstandig?

En ik bedoel niet bergop ( dat lukt al helemaal niet )

Geen 1 weg is als een tafellaken toch.

Ik rij bijv iedere dag over de A2 van Utrecht naar Amsterdam.

Tot Maarssen rijdt ik op cc 100 daarna mag ik 130.

Ik merkte op een keer ( ging net wat later naar de 130 ) dat als ik dan op de cc drukkend naar de 130 ga op een weg die ligt omhoog loopt hij gaat schokken alsof hij af wil slaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
en ik zeg weer:

Welkom op het forum. Voorstellen is niet verplicht maar wordt zeer gewaardeerd.

Mocht je je eigen en je passat voor willen stellen kan dat in het Ik ben.....En ik rij..... topic.

Bent u blij met onze hulp, steun dan de club.Zo wordt je Full Member

Veel leesplezier.

Ga ik doen excuses.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Het brandstof filter controleren. Deksel eraf, filter eruit halen en hier een doek langs halen. Zit de doek onder de olie is het de tandempomp. Zo werd het bij mij gedaan.

 

Verstuurd vanaf mijn GT-I9195 met Tapatalk

Dat is een beetje te kort door de bocht, kan wel, maar dan nieuw filter monteren en een paar 1000km later weer even kijken.

Die aanslag zit er vaak ook door koolstof van de diesel aan door 100-200dkm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb een soortgelijk probleem gehad, als ik vanuit lage toeren wou optrekken (vooral in z'n 4, 5 en 6) dat de wagen/motor schokte, net alsof hij vermogen te kort kwam. Even een stootje gas en terug schakelen en het probleem was weg. Achteraf bleek het 1 van de injectors te zijn die niet goed meer werkte waardoor deze afwijkende waarden gaf ten opzichte van de andere 3, en dit gaf dan dit schokkend effect bij het accelereren vanuit lage toeren. Eens deze injector vervangen was heb ik het nooit meer voor gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden