Ga naar inhoud

betrouwbaarheid passat 2.5tdi


seb

Aanbevolen berichten

Hello all,

 

Ik heb momenteel een polo (erg leuk bakkie voor in de stad), maar mijn vriendin en ik willen wel wat groters ivm de vele kilometers en veel snelweg rijden.

Nu zijn wij op zoek naar een passat. Ik heb al wat om me heen gekeken en gevraagd en we willen wel een 2.5tdi uit 2000. Diegene die we op het oog hebben is origineel gechipedtuned door VW tot 185pk.

Nou hoor ik van sommige mensen dat je beter niet zo'n auto kunt kopen ivm het regelmatig stukgaan van de nokassen en de brandstofpomp 9en misschien nog wel meer?).

Is dit waar? De teller staat op ongeveer 200.000km.

 

Seb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een 2.5TDI 4motion van eind 1999 gekocht met 218.000 op de teller (aanschaf november vorig jaar 2006) nu staat de teller op 239.634 km en geen enkel dingetje gehad. Ik laat hem wel om de 10.000 km een grote beurt geven, olie, filters ed. en heb 1 keer de carterpan kapot gereden maar dat was mijn eigen schuld door te hard over een drempel heen te vliegen.

 

De auto gebruikt geen druppel olie en kraakje of piepje! Ik ben zeeeer content met de auto!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die nokkenassen willen nog wel eens kapot gaan ja. Wij hebben er op het werk al diverse gehad. Auto's waar je nix aan merkt maar waar toch de nokkenassen en de stoters van versleten waren. verder zijn het redelijk btrouwbare motoren. Als je het zeker wilt weten laat je het kleppendeksel eraf halen om te kijken hoe het eruit ziet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

inderdaad die van mij staat nu op 290.000 km zonder motorische problemen. belangrijk is het verversen van de olie en olie filter en vooral de distributieset om de 120.000 km vervangen en geen dag later...

deze motor heeft maar heel weinig toeren nodig om vooruit te komen bv 2000 toeren voor 120 km per uur.

het verbruik is 1:13 bij rustig rijden dus..

 

wel kan de automatsche versnellingsbak rond de 200.000 een revisie beurt gebruiken als je pech hebt..

 

success

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar de cylinderinhoud is groter, de verstuivers zijn groter en de auto is zwaarder dus gaat er meer brandstof doorheen

 

LEKKER doorstoken !!!!!!!! Het milieu is toch al verpest 8) en ik draag daarbij een steentje bij :embarassed: HET RIJDT TOCH GEWOON LEKKER ZO'N V6 2.5TDI EN HELEMAAL MET 4MOTION EN AUTOMAAT :lol::lol: 8)

 

sorry zal me weer inhouden ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik verbruik ook ongeveer 1 op 12 - 14! Als je voor zuinigheid kiest moet je een 1.9TDI nemen!

 

Heb ik nog niet kunnen halen 1 op 14...1 op 12 is het zuinigste wat ik heb gehaald...En rij toch ook nog vrij veel snelweg...

 

Maar het snorren van zo'n 6 pitter...Maakt het toch weer goed...En gewoon de dagteller niet meer op 0....Dan zie je dat ook niet meer :lol:

 

Wat heb jij nog aan je 2.5 veranderd....?

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar de cylinderinhoud is groter, de verstuivers zijn groter en de auto is zwaarder dus gaat er meer brandstof doorheen

 

LEKKER doorstoken !!!!!!!! Het milieu is toch al verpest 8) en ik draag daarbij een steentje bij :embarassed: HET RIJDT TOCH GEWOON LEKKER ZO'N V6 2.5TDI EN HELEMAAL MET 4MOTION EN AUTOMAAT :lol::lol: 8)

 

sorry zal me weer inhouden ;)

 

Kan er niets anders over zeggen.... :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat 1:12 toch meer bij een TT en 4Motion past qua verbruik.

Ikzelf vermoed ook een dergelijk verbruik bij mijn wagen.

Een vriend van mij met een 2.5 TDI A4 rijdt met een 6bak toch netjes 1 op 15.

 

Helaas zoals jullie kunnen lezen in een ander topic staan mijn bolide nu met TT problemen bij de dealer.

 

Hoop dus in een later stadium mijn zuinigheids testen verder te kunnen voorzetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden