Ga naar inhoud

brainboxnl

Members+
  • Aantal items

    122
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over brainboxnl

Profile Information

  • Plaats
    nijmegen

brainboxnl's Achievements

0

Community reputatie

  1. Carterventilatie filter vervangen door een cyclon filter bij VW noemen ze dit een olie scheidingsfilter 059103464B
  2. brainboxnl

    shark

    Is het een idee om de triplex dakantenne te vervangen door een shark ? Ik heb gisteren mijn derde antenne in 15 jaar verspeeld in de wasbeer. De shark lijkt mij minder kwetsbaar dan de triplex spriet. Heeft iemand suggesties voor een shark (webshop of zo) die past op een 3b variant met Blaupunkt travelpilot DX navigatie ? Thx Jos
  3. inderdaad hij kan er zo uit, met enige moeite op een brug zou wel wat makkelijker gaan dan op bokken
  4. brainboxnl

    v6 startmotor

    Heren / damens sleutelaars Na alle perikelen die ik heb gehad met de startonderbreker is dit voor de startmotor kennelijk te veel geworden, die doet niets meer. Volgens elsa win moet de dynamo worden uitgebouwd en vervolgens de stabilisatie en de motorsteun aan de bijrijders kant worden uitgebouwd. Maar volgens een aantal duitse fora kan de startmotor worden uitgebouwd zonder de dynamo te verwijderen en dat scheelt een aantal uren werk. Vervolgens is het een ramp om de bovenste bout eruit te krijgen maar het schijnt uitvoerbaar te zijn. Wie kan mij vertellen wat klopt ? Het gaat om een 2.5 Tdi V6 Thx Jos
  5. Uiteindelijk bleek de startblokkering op de ecu te zitten, bij de 3bg zit de blokkering op de pomp. De oorzaak van de storing is na lang zoeken niet gevonden. Ook met een andere ecu bleef het probleem bestaan. Ik ben bij vag-techniek geweest en daar hebben ze een chip op de ecu startblokkering chip gesoldeerd en deze chip is zo geprogrammeerd dat hij de originele chip overruled. Dus als de originele chip de motor uitschakelt zet de nieuwe chip de pomp weer aan. Geen eenvoudig werk , het solderen is lastig maar het programmeren van de chip is ook niet eenvoudig. Hoe dan ook mijn probleem is opgelost en ik heb nog steeds de sleutel nodig om de passat te starten en ik was voor een zeer schappelijke prijs uit de problemen.
  6. Ganzeboom Transmissies Rosmalen is ook erg goed er is overigens ook aan versnellingsbakken te komen die gereviseerd zijn (aantoonbaar) maar veel goedkoper. je moet een beetje geluk hebben en iemand vinden die de bak heeft laten reviseren en een tijdje later de nokkenassen door de moterkap zag vliegen...
  7. full FIS dat klinkt goed. maar zijn alle type nummers 3B0920 hoger dan 842 in te bouwen in een 3b ? ik heb een 3B, een van de laatste van 2000 thx jos
  8. brainboxnl

    kombiinstrument

    Al een tijdje is mijn mfa display niet meer leesbaar, de onderste regel met automaat info is helemaal verdwenen. de originele vw kode is 3B0920842A maar nu kan ik een andere kopen in goede staat met kode 3B0920820A de ebay verkoper beweert natuurlijk dat dit geen probleem is, maar zou dat zo zijn? is er iemand die dit kan bevestigen ? thx jos
  9. ok dan nu de hamvraag , hoe kan ik de immo deactiveren?? er zijn wat bedrijfjes die dit aanbieden op marktplaats, maar daar heb ik mijn twijfels bij. op elkaar inleren , dan zou die het toch permanent niet moeten doen ? nu is het probleem niet altijd aanwezig. het zou goed kunnen dat er wat breuken in het kombinstrument zitten, ik ben ook de onderste regel met tiptronic info kwijt op het display Thx voor jullie reakties
  10. ok dus vervangen van de ecu heeft geen zin. dan de teller unit vervangen ? of iemand zoeken die de immo kan deactiveren ?
  11. Het probleem met de startblokkering is nog niet opgelost. De leesspoel aan het contactslot is niet de oorzaak. Dus moet het de startblokkering zelf zijn. Zit deze geintegreerd in de ecu? Ik kan de engine 01 niet uitlezen, no response from controller op een aantal controllers geeft vagcom excessive com errors een aantal andere kan ik wel uitlezen. Kan ik ervan uit gaan dat de storing in de ecu zit , zo ja dan heb ik nu verschillende opties: -1- ecu vervangen (ebay staan er genoeg) en laten inleren -2- ecu repareren door gespecialiseerd bedrijf -3- startblokkering laten deactiveren wie kan mij wat aanraden ?? thx
  12. brainboxnl

    ecu vervangen

    Hallo passat rijders. Het lijkt er toch op dat ik een storing heb aan de ecu. Het voedingsspanningsrelais 219 funktioneert goed, dat is het probleem niet. Ik kan de engine niet uitlezen door excessive communication errors en de startonderbreker schakelt een keer of 10 de motor uit na het starten. Vervolgens loopt hij prima. De automaat gaat af en toe in noodloop, maar die foutcodes kan ik verwijderen (low voltage intermittent) en schakelt hij weer as usual. Ik las in het forum dat Vdub dit probleem ook eens heeft gehad bij een V6 Tdi en dat de ooraak toen de ecu was. Maar nu mijn vraag kan ik de ecu vervangen door een ecu met het zelfde identificatie nummer of moet de ecu dan opnieuw worden ingeregeld ?? Dit om te testen of de ecu de oorzaak is. Thx voor jullie reakties Jos
  13. Ok dank voor je reaktie de passat is niet gechipt, met 480.000 km ook niet meer verstandig denk ik. en de brandstof pomp en opvoer pomp zijn 50.000 km geleden vervangen dus het voedingsspanningsrelais klinkt zeer plausibel. weet jij toevallig hoe ik die kan herkennen ? Ik ga ervan uit dat die in de zekeringkast hangt.
  14. Het probleem is nog steeds niet opgelost maar erger geworden en doet zich nu ook voor bij koude motor. Bij het starten slaat de passat direct aan maar dan slaat hij af na 1-2 seconden. doorstarten doet dan niets meer. Als ik dan even wacht dan gebeurt precies het zelfde. Los trekken van de temperatuur sensor heeft geen effekt. Na ongeveer 15 minuten zo starten is het probleem ineens opgelost en loopt hij als een zonnetje.... Aangezien ik de motor niet kan uitlezen ivm communication errors begin ik nu toch te denken aan een defect aan de ecu. Kan ik deze vervangen door een identiek exemplaar of moet ik dan iets doen aan de start onderbreker ?? wie heeft hier ervaring mee? dank voor jullie reakties
  15. als de stekker van de temperatuursensor los is en hij start dan wel goed, is dan de conclusie dat de sensor niet meer goed is ? accu en startmotor zijn goed, evenals de inspuitppomp, distributie en de nokkenassen. dat is het niet . thx jos
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden