Ga naar inhoud
  • 0

Goed alternatief voor de RNS510


Fopperr

Vraag

Nadat mijn 510 een 2e x gejat is, wil ik echt van de 510 af. Ook geen 310/315 of een goede imitatie. Ook wil ik geen navilock oid.

 

Ik zie JVC, Kenwood voorbij komen, maar weet niet of dat werkelijk wat is. Wat voor een alternatieven kennen jullie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

tja pioneer... hebben die tegenwoordig wel al iets gedaan aan hun afschuwelijk overstuurde bassen? want op dat vlak was pioneer vroeger iig één doffe ellende (pun intended!)

 

Meerdere auto's gehad die ik kocht waar 'n pioneer inzat, geen enkele heb ik langer dan 'n maand erin gehouden.

 

Ik heb zo ooit zelfs 'n pioneer radio na twee dagen terug naar de winkel gedaan om die reden en 'n JVC gekocht, want het geluid van die pioneer was ronduit bagger. (ik had die radio cadeau gekregen van m'n pa, gelukkig deed die er niet moeilijk over toen ik het aankoopbewijsje vroeg omdat er "wat mee scheelde" )

 

Tenzij het tegenwoordig dramatisch verbeterd zou zijn tov pakweg tien jaar geleden (en ik HOOP het écht!) komt er bij mij nooit nog 'n pioneer binnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zijn jullie bekend met de padbay?

 

http://padbay.net/en/index.html#kontakt

 

Icm een cellular ipad mini een compleet systeem incl carkit. Heb je alleen een radio nodig die bt streamen aan kan en a2dp (geen idee wat dat is) heeft.

 

Volgens mij moet er alleen een extra module tussen voor de stuurbediening...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De meeste moderne carkits kunnen BT streamen. A2DP is de codering.

je hebt bijv. de anycar module geschikt voor bijv de standaard VW radio's. Moet je aansluiten op de CD wisselaar ingang.

Gebruik momenteel ook zo'n carkit. werkt best wel goed en je kunt gewoon alle muziek van je iPhone of andere media afspelen.

google maar eens op anycar AL-1080C

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als ik het goed zie heeft de rcd310 ook a2dp en bt streamen (filmpjes op youtube). Ik vermoed dat ik een wel een andere module nodig heb om te kunnen streamen. Mijn passat komt uit 2008 en toen was dat er nog niet echt.

 

Als ik dan een 2e simkaart bij mijn abo neem, dan heb ik een erg goed alternatief voor mijn rns510 wat niet diefstalgevoelig is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

En dit wil je dan gebruiken met die ipad houder.

Ik vind die 4 chrome dopjes van een navilock minder storend eerlijk gezegd.

Anders heb je altijd zo'n systeem aan je dachboard hangen.

Ik snap je idee maar denk dat een rcd310 icm een iphone cradle mooier en meer oem is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja en nee. Ik vind dat op zich niet storend, al is het alleen al om het principe. De navilock is bedoeld om een giga grote productie fout van vw te verbloemen. Vw had hier eigenlijk een soort van terugroep-actie van moeten maken en een navilock aan alle gebruikers van de 510 moeten aanbieden of nog beter; een systeem moeten bedenken dat minder diefstalgevoelig is.

 

Ik vind ook dat de padbay icm een ipad mini een meerwaarde qua functie en het mooiste; er zijn er niet veel die dit hebben :wink:.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Tis maar net wat je er allemaal aan uit wilt geven.

 

Onze radio van kruidvat speelt ook cd's af,

heeft sd slot voor mp3's,

kan de telefoon op nemen (appel),

streamt ook muziek van appel telefoon.

Ok, navigatie heeft ie niet maar dat gaat via telefoon,

kosten: 75 euries.

 

Enige probleem wat we nu hebben is dat de antenne van VW niet meer wil.

(Dus hangt er tijdelijk een stuk montagedraad aan ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ja en nee. Ik vind dat op zich niet storend, al is het alleen al om het principe. De navilock is bedoeld om een giga grote productie fout van vw te verbloemen. Vw had hier eigenlijk een soort van terugroep-actie van moeten maken en een navilock aan alle gebruikers van de 510 moeten aanbieden of nog beter; een systeem moeten bedenken dat minder diefstalgevoelig is.

 

Ik vind ook dat de padbay icm een ipad mini een meerwaarde qua functie en het mooiste; er zijn er niet veel die dit hebben :wink:.

 

10 punten voor Foppe. Ik ben het helemaal met je eens, maar zolang VW zijn verantwoordelijkheid niet neemt en de situatie lekker laat bestaan (wie zou er ook het gouden kalf willen slachten, volgens mij is de RNS de groter moneymaker voor VW) heb ik toch maar met tegenzin voor een NaviLock gekozen. Het bedieningsgemak en de kwaliteit van de RNS zijn namelijk wel fantastisch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat is helemaal waar! Rns510 is voor mij ook de mooiste optie maar wil geen rns510 meer en ook niet met Navilock.

 

Er komt voorlopig een rcd310 in icm een iphone 5 cradle en dan zien we verder. Als dat heel goed werkt dan houd ik dat voorlopig, anders komt er een after market radio icm een padbay en ipad mini.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb zelf een pioneer avic-f930bt in mijn 3bg gehad en dat was een geweldig ding.

op internet lees je veel over onhandig menu en gebruiksoncriendelijk maar

als je het door hebt is het een fantastisch ding.

daarna in mijn 3c gezet. Beviel ook prima maar ik ben nogal een mierenn**ker

wat betreft de functies. En de pijlen in mijn fis scherm werkten dus niet.

ik kon me er maar niet overheen zetten dus nu een rns310.

werkt ook prima en ziet er eerlijk gezegd ook beter uit.

maar stilletjes mis ik mijn pioneer wel.

als het fis scherm je niet uitmaakt is het zeker een aanrader!

Ombouwframe met kabel heb ik evt nog liggen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb gekeken voor get f930bt (filmpje YouTube), maar spreekt me niet direct erg aan eerlijk gezegd. Zou ook wel een dubbeldin willen, met navigatie en bluetooth uiteraard, voor in me 3bg.

 

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn vrouw heeft een Pioneer F9310BT in haar Caddy. Het is een heel simpel ding, en volgens mij absoluut niet aantrekkelijk voor het dievengilde, want dat ding zit er nu ruim een jaar in. De auto staat iedere dag in oa Amsterdam geparkeerd, en nog nooit een ruit ingeslagen. De MFD-2 was afgeschreven. Ook geen model waar dieven het koud nog warm van krijgen.

Oja, hij speelt alles af, ook dvd's, er kan een ipod op, een sd card kan er in, heel Europa staat op een HD, bellen via bluetooth gaat ook uitstekend. Alleen de radio ontvangst vind ik niet zo denderend. Dat was bij de MFD-2 beter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Mijn vrouw heeft een Pioneer F9310BT in haar Caddy. Het is een heel simpel ding, en volgens mij absoluut niet aantrekkelijk voor het dievengilde, want dat ding zit er nu ruim een jaar in. De auto staat iedere dag in oa Amsterdam geparkeerd, en nog nooit een ruit ingeslagen. De MFD-2 was afgeschreven. Ook geen model waar dieven het koud nog warm van krijgen.

Oja, hij speelt alles af, ook dvd's, er kan een ipod op, een sd card kan er in, heel Europa staat op een HD, bellen via bluetooth gaat ook uitstekend. Alleen de radio ontvangst vind ik niet zo denderend. Dat was bij de MFD-2 beter.

 

Er moet ook een phantoomspanning aangelegd worden, dan is ontvangst prima

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Phantoomspanning wordt door t grijze buisje verzorgt. plaats je tussen de radio en de antennekabel.

Deze is voorzien van een blauwe draad, die je op contact moet aansluiten.

Buisje zorgt ervoor dat de antenne versterker (op dak of onder t raam) een 12V spanning krijgt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb geen idee wat phantoomspanning is, laat staan aanleggen. Mijn technische kennis ligt, helaas, niet in electronica. :(

Maar zoals gezegd, sommige radiozenders doen het prima, sommige zijn bijzonder zwak.

 

radioontvangst in 3C met aftermarket radio is idd een drama... phantoomspanning alleen was zelfs niet voldoende bij de mijne. Bij m'n radio zat nog 'n apart soort antenneversterker tussen, naast de phantoomspanningstekker en dat verschil was toch al opmerkelijk. Bij verkeerslichten soms wel 'ns een dip in ontvangst, maar in eerste instantie was het dan gewoon alleen ruis...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

 

radioontvangst in 3C met aftermarket radio is idd een drama... phantoomspanning alleen was zelfs niet voldoende bij de mijne. Bij m'n radio zat nog 'n apart soort antenneversterker tussen, naast de phantoomspanningstekker en dat verschil was toch al opmerkelijk. Bij verkeerslichten soms wel 'ns een dip in ontvangst, maar in eerste instantie was het dan gewoon alleen ruis...

 

Iemand in dit topic dacht aan een Pioneer als alternatief voor een RNS510, dus haakte ik daarop in. Toevallig heb ik vorig jaar de MFD-2 uit de VW Caddy van mijn vrouw gehaald, en daar een Pioneer F9310BT als alternatief in gedaan. Het is een prima alternatief, vind ik. In mijn 3C zit een RNS300 en die laat ik zitten want hij voldoet voor mij.

In ieder geval, dat grijze pennetje had ik zien zitten en laten zitten, en heb die Pioneer toen één op één aangesloten. Het viel mij gewoon op dat de radioontvangst niet zo geweldig was, vergeleken met de MFD-2 die er eerst in zat.

Bedankt voor de uitleg over phantoomspanning, ik had daar nog nooit van gehoord. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Aha dat probleem merk ik nu ook. Dat was aangesloten alleen hebben die prutsers na de eerste diefstal van mijn rns510 niet goed aangesloten...

 

Ik moet zeggen dat ik erg blij ben met de rcd310 icm iphone 5 cradle. De iphone hoeft niet perse in de cradle te staan om te bellen. Navigeren via de tomtom app gaat zeker zo goed als de 510.

 

Nog een leuk voordeel is dat het in donker het wat rustig rijdt omdat het in de auto zelf ook donkerder is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
nadeel is wel dat je moet navigeren op 'n schermpje van 0.4 inch :P

4", niet diefstal-gevoelig, betere navigatiesoftware. Navigeren is zelfs duidelijker doordat tomtom een duidelijk rijbaanadvies geeft.

 

Natuurlijk is de rns510 optisch mooier, maar dit is een goed alternatief.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden