Ga naar inhoud

PassatRoger

Members+
  • Aantal items

    284
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over PassatRoger

  • Verjaardag 20-08-1985

Profile Information

  • Plaats
    heerlen
  • Interests
    Auto's

Overige

  • Vagcom
    nope.

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

PassatRoger's Achievements

13

Community reputatie

  1. Ja weet je wat het is? Ik krijg van verschillende kanten nu hulp aangeboden. O a van twan. Maar voor mij is de lol er vanaf, heb geen plezier meer aan dat stuur. Vandaar dat ik nu ook heb gezegd eruit ermee. Ik heb het vermoeden dat het probleem in de kufatec kabelboom zit. Kwam met doormeten tegen dat een kabel waar een bepaald nummer op stond die naar een bepaalde stekker pin zoveel moest. En die kwam dan volgens het schema van stuurdoos pin 11 maar zat in werkelijkheid op 16. Dat soort dingen. Maargoed heb geen zin om het er weer in te bouwen met dadelijk weer een teleurstelling. Klinkt misschien aanstellerig, maar zit ook met een aantal prive dingetjes waardoor ik al een beetje in de stress zit. En dus moet ik sommige dingen gewoon ff loslaten zeg maar
  2. Nope het werkt dus nog niet. Nu alles origineel gemaakt alleen de stuurhoeksensor moet nu weer gecodeerd worden. Het mfl heeft al een nieuwe bestemming en is in principe "inbouwklaar". Hoop dat de volgende er meer succes mee heeft. Mij stond het uiteindelijk tegen dat ik in mijn bedrading heb lopen knippen, gesoldeerd, werkte niet dus weer geknipt... Vind het zo zonde van de bedrading hou absoluut niet van overal krimpkousjes en solderingen etc etc. Dus ik hou het lekker zoals het is en zet er een mooi highline stuurtje in
  3. zo blij hoef je daar niet mee te zijn. technisch gezien dan he... wegenbelastingtechnisch gezien dan weer wel...
  4. Even voor mezelf opgeschreven hoe alles nu moet aangesloten worden. Nu alles door meten/controleren. En ik heb mezelf een ultimatum gesteld... Na WEKEN met een niet werkend mfl rond te hebben gereden wil ik het VANDAAG nog werkend hebben... Tenminste, het cruise control gedeelte... Lukt dat niet dan gaat het stuur/bedrading/stuurdoos/hendelset er vandaag nog uit en komt het in aangeboden onderdelen te staan. Te ruil tegen een 3 spaaks highline stuur. Heb voor mezelf besloten dat ik biet blijf zitten kloten ermee enme elke keer eraan ergeren. Genoeg is genoeg... Daar gaan we dan, laatste poging
  5. Zo! Auto is goedgekeurd zonder opmerkingen! Dus dat betekent dat ik nu verder kan met het werkend krijgen van mijn stuurwielbediening. Twan heeft voor mij gekeken met vagcom en de stuurdoos herkent alle knoppen. Dwz dat de bedrading naar de sleepring juist zit. Nu dus verder zoeken maar werlijk gezegd ben ik de draad kwijt
  6. Inderdaad eerstkeuren en dan pas ga ik verder. Niet dat ik misschien weer een of andere storing krijg en daardoor niet naar de keuring kan... Morgenvroeg gaat het gebeuren. Keuring voor verkoop in keuringstation as Fingers crossed
  7. Gedeeltelijk opgelost!!! Zoals ik al heb beschreven kreeg ik te maken met een abs/esp storing.. Ik had het helemaal gehad ermee en vroeg dus aan twan of hij zin en tijd had om eventjes met me te kijken. Ja natuurlijk kom maar... Dus vrijdagmiddag naar heesch gereden naar twan. Daar aangekomen eerst even naar een mooie zwarte tdi van een dorumlid staan gluren en verliefd geworden op het zwarte leren interieur van de v6 van een ander forumlid. twan begon aan mijn auto en is heel even gaan rijden met vagcom erbij, toen hij terug kwam kreeg ik te horen... "Zeg, de fout zit in je stuurhoeksensor" iets dat ik dus helemaal niet had verwacht. Gelukkig had twan het probleem snel gevonden. Blijkbaar had ik de sleepring die achter het stuur zit niet in het midden gezet. Had wel gezien dat er een kijkglaasje in zat maar wist ik veel waar dat voor was... Bleek dus 380graden verkeerd te staan. Nouja beter dan heel veel zullen we maar zeggen... Ding juist gezet en weer gaan rijden. Het ritje duurde lang maar toen twan terug kwam met een grijns van oor tot oor wist ik dat het wel goed kwam. Mijn storing en knipperende kermis was van mijn dashboard af!!! Jeujjj! Gelijk even gekeken waarom de cruise control niet werkte. Ten eerste bleek de k-line kabel niet aangesloten te zijn. Deze dus aangesloten en cruise control geprogrammeerd. Met vagcom gekeken of de stuurdoos de knopjes herkende en dat zit gelukkig dus allemaal juist. Dus vanaf stuurdoos tot stuur zit alles juist... De + en massa zitten juist (duh) en de diagnose nu dus ook. Dus ik moet alleen nog even kijken wat er nog verkeerd zit. Maar dat komt nog wel. Als extra service werd de airco doorvoer nog even schoongemaakt en een paar dingetjes veranderd met vagcom. Nu krijg ik een bliepje bij openen en afsluiten en anti carjack is geactiveerd. Al met al... twan, hartstikke bedankt voor je snelle en vakkundige hulp! ???????????????????????? nu nog even een paar kabeltjes uitzoeken en dan moet de hele boel werken. Maar nu eerst keuren!!
  8. Heb hem zien staan bij twan, ziet er goed uit. Mooie auto waar je de kilometerstand niet aan af ziet. En met twan zijn goede zorgen komt het helemaal goed met je bak ????????
  9. Jeej die krijg ik dus ook maar dan in het chrome ????. Het chrome valt bij mij iets minder op denk ik omdat mijn auto zilvergrijs is en er al meerdere chrome lijsten op zitten. Nu dus de chrome spiegels, dan nog chrome dakrails en dan ben ik klaar qua blinkend spul...
  10. Vreemd genoeg na het demonteren en testen van de pomp is het startprobleem (tot nu toe) weg!! Dus toch iets met de pomp... Voorlopig laat ik het zo, maar mocht het weer beginnen vervang ik hem
  11. Ja maar als de leiging volledig leeg is zal hij die toch vullen neem ik aan? Toen ik de losse slang erop had en ik zetten hem op contact kwam er bijna niks uit (paar druppels) en toen stopte de pomp er al mee
  12. toevallig een foto van antonio?
  13. hoeveel verlaging krijg je eigenlijk met sportline veren?
  14. Hallo mensen Ik heb een vraagje, mijn 3bg start slecht, lang starten voordat ie aan slaat. Nu dacht ik aan de pomp in de brandstoftank, uitgaande leiding losgeklikt en een slang op gezet naar een emmer... Op contact gezet en dan draait de pomp maar heel even, misschien 2 seconden... Dus contact af en weer op en hij draait helemaal niet. Dus stekker losgedaan en een losse accu gepakt met 2 draadjes en zo even 12v en massa gegeven en dan draait ie goed en spuit de benzine eruit. Weet iemand misschien waar de relais van die pomp zit? Of een tip wat ik verder nog kan controleren? Alvast bedankt
  15. Oke perfect, bedankt Alle dat was me niet eens opgevallen. bij deze de 3c kappen besteld ???? @@tiptronic, ik denk dat jij richting uk/china moet gaan zoeken, en dan is denk ik de kans groot dat je 2 sets moet kopen. Een europese en een engelse/chinese. Is chrome folie wrappen geen optie? Heb geen idee of die chrome folie mooi is, vroeger waren deze folies afgrijselijk maar dan heb ik het over 10 jaar geleden. Of evt alu folie?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden