Ga naar inhoud
  • 0

Goed alternatief voor de RNS510


Fopperr

Vraag

Nadat mijn 510 een 2e x gejat is, wil ik echt van de 510 af. Ook geen 310/315 of een goede imitatie. Ook wil ik geen navilock oid.

 

Ik zie JVC, Kenwood voorbij komen, maar weet niet of dat werkelijk wat is. Wat voor een alternatieven kennen jullie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

De Z-E2015 lijkt mij ook een erg mooi systeem. Lijkt helaas erg veel op de 510. Werden de Zenecs ook al gejat, toch? Helemaal voorkomen kun je waarschijnlijk niet, maar ik kan de auto niet meer thuis en op het werk parkeren. De echt mooie mogelijkheden vallen af, ben ik bang... Maar vind een mfd2 nou ook niet direct een optie.

 

De navi's van Alle zijn ook prima, maar lijken ook teveel op de 510. Wel waar voor je geld en goede service!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb zelf Jaren met een MFD2-CD versie rondgereden. Dit is de versie waar alle draai- en drukknoppen zwart zijn. Het dievengilde wil dit ding gewoon echt niet hebben. Heb er jaren mee rondgereden zonder navilock en hem echt overal in de randstad geparkeerd, overdag, 's avonds of 's nachts. Geen garage of wat dan ook.

Toch de OEM-look en pijlen op het rode MFA, maar geen diefstalrisico, ik was er blij mee :D

 

Zelf ben ik inmiddels wel overgestapt naar een RNS510 met navi-lock, en die zit er ook al weer een jaar of twee in zonder problemen of wat dan ook.

Reden dat ik zolang met de MFD2 heb gedaan is dat ik voorheen per-se geen navilock wilde. Nu ik hem wel heb, moet ik zeggen dat ik de navilock eigenlijk helemaal geen groot bezwaar meer vind. De knopjes op het dashboard storen nauwelijks op mijn ALU dashboard.

 

Moet zeggen dat ik nu net zo rustig slaap als voorheen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
En als ik een rcd310 icm een iphone 5s cradle neem. Dan heb ik een optisch redelijk mooie radio, een carkit, een navigatie via mijn iphone en meteen een autolader voor mijn iphone.

 

Kan ik ook audio streamen? Andere module oid?

 

Ik heb een bureau lader in die muntenbakjes staan voor de iphone 5s en ook gebruik ik een 3c8 bluetooth module om audio te streamen en dat werkt goed. Je carkit werkt ook prima maar de bediening gaat alleen op het display tussen de klokken. Ook zie je op het display de climatronic waardes en je ops is er ook zichtbaar op met de juiste modules uiteraard.

Ik heb wel een rcd310 met zwart display en witte verlichting.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn huidige "looks" is een zwart gat met daarin een stikker met "denso" erop. Eerste keer thuis, 2e keer op mijn werk. Thuis staat hij in de garage die ik helaas niet kan meenemen :wink:.

 

Kun je mij eens sturen wat jij precies aan modules gebruikt? Scheelt mij een bult uitzoek werk :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoe kom jij bij een Kenwood Mark.

Volgens de Verhalen erg storings gevoelig vergeleken ket de Pioneer modellen.

 

Idd Foppe zoals je zelf al zegt erg prijzig al moet ik zeggen dat ik denk hierna ook voor een Avic model ga.

 

Heb nu een de AVH-8400BT

Ben meer dan te spreken over het toestel en vind Navigatie toch wel erg makelijk die ik nu niet heb.

 

Denk dat ik hierna dan toch ook voor een Avic model ga dan maar iets meer investeren. Het huidige toestel draait nu bijna 4 jaar probleemloos

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

En wat ik nog vergeten was het scherm is inderdaad afneembaar.

 

Die heeft helaas wel ietd storing gegeven. Het Touchscreen reageert dan niet meer. Het was bij mij dan een kwestie even het Scherm afnemen en de contactpunten schoon maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hoorde dat vandaag wederom een rns510 gejat is bij mijn werk. Ik vind het best, geen dure navi meer voor mij.

 

sorry, maarreuh... waar dafuq werk jij man? ik durf in de zomer gewoon bij ons op de parking de ramen van de auto helemaal open te laten voor de warmte (en ik ben belange niet de enige die dat daar doet), geen enkel probleem... :shock:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

RCD310 met bluetooth en cradle op het dahsboard is inderdaad wel een nette OEM oplossing. Let wel even op dat de RCD310 er in twee uitvoeringen is. Een met een witte display verlichting en eentje met blauwe display verlichting.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Radio rcd310 zwart/wit display

5M0 035 186 J

 

Bluetooth carkit

3C8 035 730 C

Geen houder op het dachboard.

 

Pdc/ops stuurdoos golf V

5J0 919 475 A

Ik heb alleen achter sensoren zitten. En heb hem zelf omgebouwt naar OPS

 

Gateway

3C0 907 530 L

 

Climatronic

3C0 907 044 DD geen ops weergave

Na de inbouw van de standkachel geen climatronic gevonden die weergave ondersteunt en die standkachel en verwarmde voorruit knoppen heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Thanks arie, maar wat als ik al een vw cradle op mijn dashboard heb? Zo'n standaard carkit bt module. Ik heb verder ook geen pdc oid.

 

Denk dat ik eerst even een rcd310 erin zet icm mijn bt adapter. Kijken hoe dat werkt. Bestel ik daarna een iphone 5S cradle en heb ik iig een carkit+navi en mn tel laadt meteen op. Even kijken wat dan allemaal wel/niet werkt.

 

Ik vond een filmpje op youtube over bt audio streamen op de rcd310. Zit iig een bt audio functie en het menu, volgens dat filmpje. Anders een kabeltje naar de middenarmsteun oid icm een ipodje.

 

Weet jii toevallig of de cradle blijft werken bij de skoda carkit (die Dreke destijds vaak adviseerde doordat je alles op je FIS kunt zien van je tel?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb ook de standaard speakers op een rcd en dat klinkt best aardig.

Tikra hier op het forum heeft ooit mijn bluetooth module geprobeert met een cradle en volgens mij lade zijn telefoon toen wel op.

Je moet volgens mij wel een wit of kleuren fis hebben met een 3c8 module.

Wat een skoda module doet weet ik niet.

Ik heb aardig wat modules geprobeert maar de 3c8 C versie is de eerste die bij mij voor 100% werkte.

Ik heb een wit mfa en de oude type stuur bediening zeg maar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden