Ga naar inhoud

VW Passat of Ford Mondeo


Julien

Aanbevolen berichten

Alleen, zegt ze af en toe: dat is ook wel leuk (bv elektrische achterklep) waarop ik dan reageer ja, dat kan ook op onze.

Waardoor weer een nieuwe mod ontstaat (scheelt veel ompraten) :lol::lol:

 

Tot u sprak de Passat-mod strateeg :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Grappig, bij ons heeft het vrouwtje ook geen inspraak in de auto.

Omdat we buiten gemeenschap van goederen zijn getrouwd koop en betaal ik de auto.

Heb ik ook recht van spreken dat ze voorzichtig moet doen met MIJN auto, daartegenover moet ik voorzichtig doen als ik op HAAR bankstel ga zitten :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, dat is echt iets wat je op alle fords aantreft, zelfs de kleinste Fiesta heeft het bijna al standaard.

Ik weet nog dat mijn vader het in zijn scorpio had in 1986. Die auto had daarom ook twee accu's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

:embarassed:

Heb gehoord dat veel Mondeo's standaard elektrische voorruitverwarming hebben :P

 

Voor 'n pechvogel als mij is dat geen pluspunt... ik heb bij mijn drie voorgaande auto's de voorruiten vervangen op eigen kosten. Dat is nu werkelijk 'n optie waar ik nog geen vijf cent voor over heb, net als 'n elektrische kofferklep overigens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een update over de keuze van mijn maat:

 

Afgelopen weekend heeft hij zowel mijn Passat en de Mondeo van mijn andere vriend geprobeerd. Hij was over beide auto's te spreken, maar op gevoel heeft hij toch een voorkeur voor de Mondeo. Dit geldt zowel voor het uiterlijk als het rijden zelf. Het lijkt er dus op dat hij binnenkort in een Mondeo te bewonderen is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heerlijke topic om te volgen. Omdat ik het gewoon interressant vind om ook eens over andere kopjes thee te lezen.

 

Denk dat het het eerlijkst is om je afschrijvingskosten per kilometer te berekenen.

 

Een hogere restwaarde klinkt leuk maar als de aanschafprijs ook veel hoger is, heb je daar geen ruk aan.

 

Dit vind ik persoonlijk ook heel belangrijk. Omdat het simpelweg (at the end of the day) een object is dat je van A naar B brengt. Hij mag schitterend zijn maar om de haverklap langs de kant staan bedank ik voor. Verder, als er iets stuk is, vind ik het prima als het duur is. Liever elke 2 jaar meer dan elke jaar minder onderhoud. Mijn vrije tijd is ook kostbaar.

 

Maar alles heeft z'n prijs!!! Maar ik kan nergens (betrouwe) info vinden over afschrijvingskosten + alle andere kosten per kilometer. Weet iemand dat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan valt de lelijkheid van het dashboard toch mee :?::-)

 

De ANWB publiceert kilometerkosten (waaronder afschrijving) per merk/model maar die zijn mijns inziens niet echt nauwkeurig.

 

Je kunt ook zelf een schatting maken: stel je koopt een passat 2009 met 150dkm op de klok. Stel je ruilt hem over 3 jaar in met 250dkm op de klok. Kijk dan eens wat een vergelijkbare passat 2006 met 250dkm op de klok moet kosten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad. Dat kun je ook vrij goed bekijken.

 

Ik ben oom erg geinteresseerd naar de andere (mogelijke) kosten. Elke merk en type hebben "bepaalde" verwachtingspatronen als het om onderhoud gaat en wat stuk gaat.

Dus het totale / complete / all-in kosten plaatje. Want ken de paar kwaaltjes van de 3C. Daar houdt het bij op haha! Laat staan de andere typen of merken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

vandaag een klanten-mondeo gehad, 2L 140pk TDCI uit 2007, mooie auto maar plastic van binnen, (deze)stoelen erg mooi en goed, rijd goed behalve is er iets met de lagers in de handbak niet goed meer @192dkm

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Tja ford of volkswagen.

ik persoonlijk zou voor de volkswagen gaan en dat terwijl ik 2

Mondeo's heb gehad.

maargoed er zijn ook ford rijders die niet dood gevonden willen worden in een vw.

keuze is persoonlijk. De mondeo is naar mijn mening geen goede auto.

wij hebben 5 mondeo's op het werk als leenauto's en als ik zie wat daar

allemaal aan kapot gaat! En deze zitten allemaal op max 100.000km.

nu ga ik niet zeggen dat een passat nooit kapot gaat, maar ik denk toch in

veel mindere mate van bij de mondeo.

Afschrijving enz heb ik me zelf nooit mee bezig gehouden.

 

als de ford hem een beter gevoel geeft moet ie natuurlijk voor de ford gaan.

maar ik hoef er geen meer, was de eerste al beu na 2 maanden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden