Ga naar inhoud

Beetje hulp in de zoektocht - zoektocht klaar zie pagina 2


Frankie

Aanbevolen berichten

De kogel is door de kerk: mijn Alfa 156 is total loss verklaard en ik moet een andere auto uitzoeken. De verstandigste (en toch ook wel erg mooie) keuze lijkt op dit moment een Passat Variant. Veel ruimte, comfort, luxe (mits in de juiste uitvoering) en erg mooi (ook mits in de juiste uitvoering). De afgelopen weken heb ik al een beetje op internet om me heen gekeken en de mooiste die ik ben tegengekomen is toch wel deze:

 

of01_0003757294.jpg

 

Autotrader advertentie

 

't Is een 2.3V5 uit 2003 met 152000 km en de vraagprijs is 15900. Vinden jullie het wat? Hoe vergelijkt zich een 2.3 met een 1.8T?

 

Heb bijvoorbeeld ook de volgende gezien, die is wat goedkoper (maar geen Highline en iets meer kilometers):

 

117257221501.JPG

 

Advertentie

 

Wat voor overwegingen zouden jullie maken en waar moet ik zoal op letten? Ik kan me voorstellen dat een 2.3 wat duurder is om te rijden en misschien ook in onderhoud? Maar misschien rijdt het ook wel beter, lekkerder? Ik ga natuurlijk sowieso nog proefritten maken om dat zelf te bepalen maar laat maar weten wat jullie ervaringen zijn.

 

Alvast bedankt voor de hulp! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

net wat je ermee wil....das handig eerst op papier te zetten aan de hand daarvan kan je keuze maken...maar eu die eerste is ook een supermooie kleur en al helamaal met chroom delen maar ja kleur lijkt me niet de hoofd reden maar wel onderdeel van de keuze succes met die keuze maar je begint al goed met de keuze passat :wink::thumb: ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

De eerste ziet er in die kleur en met chrome wel erg dik uit en 2.3 heeft natuurlijk wel power wat niet verkeerd is met een zware wagen.Dus mijn keuze zou dus nummer 1 zijn. en aan de waarschuwing van Turbo-Variant zul je misschien ook wel wat hebben als het idd niet zo een beste tent is.Succes iig met je keuze.

 

Grtz. Den

Link naar reactie
Delen op andere sites

De bovenste ziet er heel goed uit. Aantal km's is prima te doen denk ik zo. Wel zou ik hem ANWB laten keuren om zeker te weten dat er geen rare dingen mee gebeurt zijn / loos zijn. (ik ben niet zo heel technisch qua auto's ;) ) Persoonlijk zou ik voor die blauwe gaan. Zeker gezien het feit dat er een hele dikke motor inhangt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, wat heet ervaring... Ben ooit eens voor een 2002 3BG TDI 130 Sportline met aantrekkelijke kmstand 3 uur onderweg geweest.

 

Bij aankomst bleek het een vroege 2001 TDI 100 met véél meer kilometers te gaan. Ook maakte de wagen een zeer discutabele indruk, hoewel het wel dezelfde wagen was als op de foto's. (te herkennen aan een schade dacht ik..)

 

Anyway, dit gold voor meerdere auto's die daar stonden, want ook de A6 2.5TDI die daar te koop stond had onze interesse, maar was 'opeens' iets ouder en had wat meer gedraaid... "Ja, meneer, de wagen die u bedoelt is net verkocht!" Dit zelfde voorval meerdere keren gehoord die dag, en veel teleurgestelde belangstellenden gezien die dag.

 

Geen fijne indruk dus, en vond die verkopers ook 'tuygh van den eerste klas'

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach.... laat ik het zo zeggen, ik ben bevooroordeeld.....

De juiste ( 8) ) kleur blauw, EN de juiste brommer in het "vooronder"

 

DIE BLAUWE !!!!!

 

Nee, alle gekheid op een stokje, maar ik zou het advies van de forum collega's niet in de wind slaan.

Maar het kan misschien geen kwaad om met beide auto's een een stukje te tuffen.

Ik weet niet of je er ver voor moet rijden, maar kan nooit kwaad.

Succes met het maken van je keuze !

Groet, Den.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reacties zo ver. Ik ga ze zeker ook even rijden, al heb ik niet zoveel zin meer in JenF, ach ik kijk wel.

Vind die blauwe echt de mooiste, en ik kom ze niet zo veel tegen in een sport- of highline.

 

Heb zelf zo'n blauwe als vorige leaseauto gehad, dat was een trendline:

 

IM000210Small.jpg

 

Wordt vervolgd!

:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vind het wel een erg mooie kleur toch jammer dat ze de bumperstrips niet meespuiten op alle modellen.

 

Grtz. Den

 

Ach, naamgenoot, de mijn zijn ook zwart, maar het stoort me niet.

Kwestie van goed bijhouden en echt zwart houden, dan mis-staat het niet naar mijn, bescheiden, opinie :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben natuurlijk bevooroordeeld, maar ik zou sowieso voor de higline uitvoering gaan, met name vanwege het interieur. Niet dat het in een andere uitvoering behelpen is, maar het highline interieur is gewoon helemaal af en zit geweldig. (en het interieur is natuurlijk het gedeelte van je auto dat je het meeste gaat zien) En de billenwarmers zijn een lekkere luxe van de winter...

 

Dat neemt niet weg dat de technische staat van een auto natuurlijk van veel groter belang is. En daarbij is het ook een afweging of je de auto goedkoper zonder of iets duurder mét garantie wilt gaan kopen.

 

In ieder geval suc6 en tot ziens hier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden