Ga naar inhoud
  • 0

Vaak last van een lege Accu


ids30postma

Vraag

Laatste tijd heb ik vaak een probleem met een lege Accu, en dan ben ik alleen bezig om de auto op te ruimen en te stofzuigen, de auto mag toch geen stroom verbruiken lijkt mij, na enige seconden als je de auto niet start moet de auto de spanning weer eraf halen, of zie ik dat verkeerd, nu gebeurt het al na enkele minuten als ik met de auto bezig ben, komt dit nou doordat ik teveel extra elektrische dingen aangebracht heb in mijn auto, of heb ik een lekstroom gecreeërd ....iemand die mij even een tip kan geven hoe ik erachter kom of ik een lekstroom heb, of iets op de verkeerde zekering heb gezet, of een sterkere accu moet aanschaffen.

 

gr ids

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
Let op de RNS of deze op de juiste manier opstart zoals het hoort.

Anders batterij overleden, zelf heb ik enkele jaren een gel batterij van Bosch inzitten.

Uren modplezier tot heel de dag en wagen start nog met gemak 's anderdaags.

 

Zit net een nieuwe accu erin, kan toch niet nu al kapot zijn, heb wel met deze nieuwe heel erg vaak leeg gestaan, omdat ik weer aan het modden was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Let op de RNS of deze op de juiste manier opstart zoals het hoort.

Anders batterij overleden, zelf heb ik enkele jaren een gel batterij van Bosch inzitten.

Uren modplezier tot heel de dag en wagen start nog met gemak 's anderdaags.

 

Zit net een nieuwe accu erin, kan toch niet nu al kapot zijn, heb wel met deze nieuwe heel erg vaak leeg gestaan, omdat ik weer aan het modden was.

't ja een accu kan ook al defect zijn nog voordat die in de winkelrekken ligt. :|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Accu laten testen, kan best hoor net nieuw en kapot.

Verder alle lamppies uit ook in dashboard kastje, zonneklep,achterbak?

Uitlezen op storingen voornamelijk de comfortfuncties

Laatst een RNS en gateway vervangen toevallig?

Wat zijn je laatste mods geweest, ik hou je niet helemaal meer bij geloof ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Weet je, als ik niks doe en de auto gewoon gebruik dan is er ook niks aan de hand, de Accu laad ook gewoon op en start ook gelijk, maar op het moment dat ik de eventjes uitzuig of even van binnen aan het poetsen ben, dan heb ik dus een hele grote kans dat ik met lege accu komt te staan, het lijkt wel op dat er iets aan het communiceren is wat ontzettend veel energie kost, de laatste mod die ik gedaan heb is originele Bi-Xenon inbouwen, misschien iets verkeerd aangesloten..??.. , systeem geeft geen fout melding, enige wat ik erover kan bedenken is dat ik de AFS C module op de verkeerde zekering rechts heb aangesloten, op de tekening staat zekeringkast rechts 7, en daar zit ie ook op aangesloten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat ik wel weet is dat als je de auto afsluit het behoorlijk lang kan duren voordat ie in rust gaat. Wel 40 minuten.

Als je steeds bezig bent, auto in auto uit dan zou het best kunnen dat ie niet in rust gaat.

Gooi anders eens de ampere tang erop en kijk naar je laatste mods. Als je daarvan de zekering eruit haalt wordt het dan minder?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Is het al opgelost Ids?

 

Nee nog niet Rob,

 

Van de week was ik even een dubbel stekker antenne aan het plaatsen, ik denk dat hooguit 10 minuten werk was, en mijn accu was weer leeg, echt vervelend, vandaag was het gewoon weer starten en rijden, dus ik moet gaan uitzoeken wat zoveel stroom trekt, mijn laatste mod was Bi-xenon met bochtenverlichting.

 

Gr ids

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Is het al opgelost Ids?

 

Nee nog niet Rob,

 

Van de week was ik even een dubbel stekker antenne aan het plaatsen, ik denk dat hooguit 10 minuten werk was, en mijn accu was weer leeg, echt vervelend, vandaag was het gewoon weer starten en rijden, dus ik moet gaan uitzoeken wat zoveel stroom trekt, mijn laatste mod was Bi-xenon met bochtenverlichting.

 

Gr ids

 

Kan het je nieuwe accu niet zijn?

Het kan heel goed wezen dat je dynamo het niet helemaal kan vullen, en daardoor na 10 minuten met lichten aan leeg is (niet genoeg stroom voor je startmotor)...

Heb het zelfde met de BMW van een vriend gehad, ik raadde hem aan om een accu te zoeken die zijn dynamo aan kan.. daarna geen problemen meer..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Is het al opgelost Ids?

 

Nee nog niet Rob,

 

Van de week was ik even een dubbel stekker antenne aan het plaatsen, ik denk dat hooguit 10 minuten werk was, en mijn accu was weer leeg, echt vervelend, vandaag was het gewoon weer starten en rijden, dus ik moet gaan uitzoeken wat zoveel stroom trekt, mijn laatste mod was Bi-xenon met bochtenverlichting.

 

Gr ids

 

Kan het je nieuwe accu niet zijn?

Het kan heel goed wezen dat je dynamo het niet helemaal kan vullen, en daardoor na 10 minuten met lichten aan leeg is (niet genoeg stroom voor je startmotor)...

Heb het zelfde met de BMW van een vriend gehad, ik raadde hem aan om een accu te zoeken die zijn dynamo aan kan.. daarna geen problemen meer..

 

Ik zie dat er wel 180A dynamo's te verkrijgen zijn, zal dat misschien de oplossing zijn.

 

gr ids

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Of met een ampèremeter mocht je die hebben dan kan je aflezen hoeveel stroom verbruik er is. Misschien dat iemand anders weet hoeveel het mag zijn in rust toestand. En anders inderdaad kijken en zoeken wat er zoveel verbruikt, als er een lekstroom in zit.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zou met de multimeter de ampère meten tussen min Pool en je massa kabel.

contact uit en dan wachten tot dat die stabiel is. En dan een voor een zekering uit trekken als dan de ampère weg zakt weet je in welke stoom kring je lek stroom zit.

Volgens mij mag de ampère in rust niet hoger zijn dan 0.01 ampère als ik het goed heb.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je IN je wagen bezig bent gaat deze niet in rust, tenzij je een uur of zo geen deuren of kofferklep opent op sluit. Van het moment dat je de wagen van slot doet is de ruststand al verbroken.

Als de wagen niet in rust is is het normaal dat er zo'n 4 ampere verbruikt wordt. Dat is niet zoveel om in 10 minuten je batterij leeg te halen. Ik heb ooit hetzelfde gehad, geen probleem bij starten, maar een kwartiertje modden en batterij leeg. Deze was toen zeven maand oud, en je raad het : inderdaad defect.

 

Mocht je toch nog een 180 Amp alternator zoeken : ik heb er eentje op liggen...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Als je IN je wagen bezig bent gaat deze niet in rust, tenzij je een uur of zo geen deuren of kofferklep opent op sluit. Van het moment dat je de wagen van slot doet is de ruststand al verbroken.

Als de wagen niet in rust is is het normaal dat er zo'n 4 ampere verbruikt wordt. Dat is niet zoveel om in 10 minuten je batterij leeg te halen. Ik heb ooit hetzelfde gehad, geen probleem bij starten, maar een kwartiertje modden en batterij leeg. Deze was toen zeven maand oud, en je raad het : inderdaad defect.

 

Mocht je toch nog een 180 Amp alternator zoeken : ik heb er eentje op liggen...

 

grtz, dre

 

Ik heb nu een 110 a dynamo in zitten, kan toch geen kwaad om een 180 a dynamo in te zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nee, dat kan geen kwaad. De maximale laadstroom wordt alleen gehaald in functie van de vraag, dus als je batterij bijna leeg is gaat de laadstroom hoog zijn, als je batterij vol is is de laadstroom quasi nul, of gelijk aan het verbruik van het moment.

Je kunt er wel een zwaardere (grotere capaciteit) mee laden, wat met de 110 Amp alternator moeilijker gaat.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik zou ook eens je accu laten testen. Dan weet je tenminste wel de staat van de accu...

 

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

 

 

 

Let op de RNS of deze op de juiste manier opstart zoals het hoort.

Anders batterij overleden, zelf heb ik enkele jaren een gel batterij van Bosch inzitten.

Uren modplezier tot heel de dag en wagen start nog met gemak 's anderdaags.

 

Zit net een nieuwe accu erin, kan toch niet nu al kapot zijn, heb wel met deze nieuwe heel erg vaak leeg gestaan, omdat ik weer aan het modden was.

 

:wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dead On Arrival dan misschien? :mrgreen:

 

Blijft raar dat in zo'n korte tijd een zware dieselaccu wordt leeggetrokken. Je zou aan zware energieverbruikers als achterruitverwarming of gloeispiralen gaan denken.................................

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden