Ga naar inhoud
  • 0

Chippen variant 2000 met 270 dkm?


builiche

Vraag

Hoi, ik heb een Passat variant 3b uit 2000 met 270 dkm erop, mij lijkt het een beetje riskant, maar zou het nog kunnen om hem te laten chippen?

Heb al een topic gevonden hierover, maar dat was bij 155 dkm.. dus wilde weten of dit nog verstandig was bij zoveel km.

 

Groeten,

 

Robbert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

he man ik heb vand e week de mijne laten chippen die heeft nu 170dkm gelopen en eerlijk gezegd vond ik dat al veel. De experts hier onder ons vertelden mij ook dat deze kmstand niets is en bij 200dkm pas ingelopen is..

 

Echter 270dkm zou ik de tuning niet doen, maar dat is persoonlijk.

 

succes :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

2004 3BG TDI variant Artic-line 135 pk / 310 Nm (chiptuned).

 

Denk wel dat dat effect had :mrgreen:

 

Maar terug komend op je vraag bij bijna 3 ton op de klok zou ik persoonlijk ook niet doen,zou kijken voor een diesel die minder gelopen heeft of ergens een donor motor met weinig op de klok op de kop tikken.

 

Grtz. Den

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Niks aan de hand, gewoon chippen die handel.

 

Je moet alleen de fout niet maken, om hem meteen op zijn donder te geven. De meesten denken dat ze een sprint auto hebben wanneer ze een beetje pk's hebben. Het is en blijft een diesel, en die moet je met respect berijden.

 

Dus chippen dat ding, en er met verstand in rijden... Het ligt er natuurlijk wel een beetje aan in wat voor conditie je blok is. Als het zo'n oliebuizer is, zou ik het ook niet doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb de mijne gechipt bij ong. 260.000km en heb er nog steeds geen spijt van. Je moet wel niet doen alsof je in een ferrari of zo rijd; gewoon met beleid rijden. Ik trek bv. nooit vol op in de 1 en 2.

Het is gewoon prettig te weten dat je wat meer vermogen hebt als het nodig is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

idd.. zoals Jos zegt.. maakt het niet veel uit.. en idd het wordt nooit geen Verreari of zoiets.. dus met beleid blijft het gewoon heel.

 

Waar je wel rekening mee moet houden is dat je koppeling door het extra vermogen(en de km stand) meer te verduren heeft en (nu gezien de km stand) kan gaan slippen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
ok ik denk dat ik het toch maar gewoon doe :D ff zoeken naar iets leuks :P

 

thnx voor de reacties mensen!

 

ik ben bij TUNEX geweest... wel ff rijden maar voor € 225.- heb je 30 pk erbij ;)

Dat klinkt niet verkeerd. is wel 1,5 uur rijden ja... maar wel goede ervaring dus met tunex? dan zal ik snel eens een afspraak maken.

 

bedankt voor je reactie

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dag Robbert,

 

Gewoon doen ! Bij mij is de kogel is door de kerk !

 

Volgende week Donderdag de 21e gaat mijn auto naar Tunex!

 

Ondanks de hoge km. stand van 282.000 Km op mijn Variant 2001 3BG. ga ik hem toch laten tunen omdat ik toch van plan ben om nog langere tijd met de auto te doen.

Ze zeiden inderdaad dat ie dan nog zuiniger zal lopen.

Dus dan heb je op een gegeven moment die 225 euro er ook uit

 

Overigens, gisteren ook weer een mooie score gehaald!

Reed van Deventer naar Utrecht Centrum, cruise contr. op 100 km/h + 3 volwassenen (incl. mezelf) Heb alleen op de A1 en A12 gereden.

 

Actueel gebruik: 4,5L/100km = 1:22

Gemiddeld gebruik: 4.8L/100km = 1:20,83.

 

Ja, dat gaat lekker zo! Ik ben benieuwd wat ie gaat presteren na de tuning.

 

Groetjes,

 

Edwin Sahertian

 

 

 

Hoi, ik heb een Passat variant 3b uit 2000 met 270 dkm erop, mij lijkt het een beetje riskant, maar zou het nog kunnen om hem te laten chippen?

Heb al een topic gevonden hierover, maar dat was bij 155 dkm.. dus wilde weten of dit nog verstandig was bij zoveel km.

 

Groeten,

 

Robbert

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Dieselservice in Olst levert ook voor PD motoren verbeterde nozzles/verstuivers kijk hier maar www.diesel-service.nl.

 

Grtz. Den

Deze mannen heb ik net gisteren een mailtje gestuurd wat het mij gaat kosten met inbouw. Even afwachten dus.

 

Wanneer je grotere verstuivers in een pd wilt gebruiken ontkom je er niet aan een andere turbo te plaatsen.

 

Jos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hmmm, daar heb ik nog niet bij stil gestaan. Volgens de site van Diesel Service hoeft alleen de turbo te worden aangepast bij de 'Race 520' nozzles. Bij de 'Powerplus 520 en 764' zou dat niet nodig zijn.

 

Ik wacht hun antwoord wel even af. In ieder geval bedankt Jos voor je goede tip.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik verkoop en monteer deze (Fratelli) verstuivers hier ook, en weet nu dat voor een upgrade van bijv. de 74kw versie de turbo een grotere belemmering is dan de verstuivers, dit geld ook voor de 96 en 110kw versie.

 

Jos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden