Ga naar inhoud
  • 0

turbo kapot of ???


navi16

Vraag

Gisteren bij de dealer geweest voor de 30000 km beurt. Daar kreeg ik te horen dat de turbo in mijn auto kapot is. Contact gezocht met Lucas VAG Techniek voor een passende prijs opgave. Vandaag heb ik echter mijn auto uitgelezen en ik zie alleen dat niet de turbo maar de druk regelaar defect is.Of zie ik dat verkeerd ??? /zie log/

 

Thursday,21,November,2013,16:03:45:10074

VCDS Version: Beta 11.2.0

 

Address 01: Engine Labels: 03C-906-022-CAX.clb

Control Module Part Number: 03C 906 022 AJ HW: 03C 906 022 J

Component and/or Version: MED17.5.20 G 1958

Software Coding: 0000072

Work Shop Code: WSC 05311 000 00000

VCID: 64C3A8A3DC9B

2 Faults Found:

 

001378 - System Voltage: Too Low

P0562 - 000 - - - Intermittent

Freeze Frame:

Fault Status: 00110000

Fault Priority: 0

Fault Frequency: 1

Mileage: 126218 km

Time Indication: 0

Date: 2019.14.01

Time: 13:32:08

 

Freeze Frame:

RPM: 0 /min

Load: 0.0 %

Speed: 0.0 km/h

Temperature: 47.0°C

Temperature: 33.0°C

Absolute Pres.: 990.0 mbar

Voltage: 9.017 V

 

000564 - Boost Pressure Regulation: Limit Exceeded (Overboost Condition)

P0234 - 000 - -

Freeze Frame:

Fault Status: 01110000

Fault Priority: 0

Fault Frequency: 1

Mileage: 126258 km

Time Indication: 0

Date: 2019.14.01

Time: 20:42:19

 

Freeze Frame:

RPM: 2619 /min

Load: 98.8 %

Speed: 90.0 km/h

Temperature: 90.0°C

Temperature: 19.0°C

Absolute Pres.: 990.0 mbar

Voltage: 13.970 V

 

 

Readiness: 0000 0000

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Maar had je dan klachten?

Wat me opvalt is dat de frequentie maar 1 keer heeft plaatsgevonden, zou de fouten wissen, een keer bij warme motor stevig doortrekken en hem dan nog een keer uitlezen.

Heeft de dealer ook gezegd wat er aan de turbo kapot was, kapotte turbo is zo'n losse flodder, zeker bij jouw lage km stand.

En anders heeft Lucas van Vag Techniek daar denk ik ook wel een plausibel antwoord op!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zelf heb er nog nooit wat van gemerkt. Ik ben een rustige rijder en trek nooit zo hard door. Dealer wees mij aan dat de wagen bij hard accelereren tussen de 2000 en 3000 toeren niet door trekt. Hun conclusie was een kapotte turbo. Volgens mij hebben ze hem niet eens uitgelezen. Gisteravond heb ik het zelf geprobeerd en inderdaad bij hard accelereren staat de wagen “stil”.

Ik ga eerst de fout resetten, rustig rijden, weer uitlezen en flink doortrekken. Ben benieuwd wat dit gaat opleveren. Morgen meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vervelende diagnose.

Hebben ze ook gezegd wat er aan de turbo kapot is en of het risico's met zich meebrengt ermee door te rijden?

 

Hoop dat het meevalt.

 

Bij diesels hoorde je wel eens dat bij rustige rijders de variabele schoepen vast gingen zitten waardoor de turbo niet zo veel deed.

Heb geen idee of dat bij benzinemotoren ook voorkomt.

 

Idd eerst maar eens een klepje proberen........

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik had afgelopen zomer ook een turboprobleempje. Kwam tot uiting onder zware last (heuvel op met caravan op de snelweg). Ik had af en toe de neiging om uit te stappen en te helpen duwen. Ik had last van een stroef draaiende turbo en daardoor verminderde turbodruk en dus vermogensverlies.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Wat mij opvalt is de kilometerstand van ruim 126000 kilometer in je logfile, dit is een beetje vreemd!!

 

Wat is daar vreemd aan dan?

 

 

Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk

 

Hij schrijft dat de auto voor de 30000 beurt gaat maar in de logfile staat een veel hogere stand, dat klopt niet, dan is er ergens mee gerommeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Wat mij opvalt is de kilometerstand van ruim 126000 kilometer in je logfile, dit is een beetje vreemd!!

 

Wat is daar vreemd aan dan?

 

 

Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk

 

Hij schrijft dat de auto voor de 30000 beurt gaat maar in de logfile staat een veel hogere stand, dat klopt niet, dan is er ergens mee gerommeld.

 

Een 30.000 km beurt is toch gewoon elke 30.000 km. Dus ook bij 120.000 km.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Eerst ff kort over de kilometers. Het gaat hier gewoon om het reguliere 30.000km onderhoud.

De 6000km die ik tekort zou komen zijn waarschijnlijk ontstaan omdat ze na de aankoop de olie hebben ververst en de service teller hebben gereset.

Zoals gisteravond gezegd heb ik de fout code gereset, en ongeveer 100km met het verkeer mee gereden.

Daarna wederom de auto uitgelezen en geen foutcode meer gehad.

Vanmiddag heb ik hem weer flink door geaccelereerd en de auto trok slecht door.

Na het nog een keer uitlezen kreeg ik dezelfde foutcode als gistermiddag.

Mijn conclusie is dat niet de turbo maar de klep kapot is.

 

Friday,22,November,2013,16:08:33:10074

VCDS Version: Beta 11.2.0

 

Address 01: Engine Labels: 03C-906-022-CAX.clb

Control Module Part Number: 03C 906 022 AJ HW: 03C 906 022 J

Component and/or Version: MED17.5.20 G 1958

Software Coding: 0000072

Work Shop Code: WSC 05311 000 00000

VCID: 64C3A8A3DC9B

1 Fault Found:

 

000564 - Boost Pressure Regulation: Limit Exceeded (Overboost Condition)

P0234 - 000 - -

Freeze Frame:

Fault Status: 01100000

Fault Priority: 0

Fault Frequency: 1

Mileage: 126437 km

Time Indication: 0

Date: 2019.14.03

Time: 15:59:58

 

Freeze Frame:

RPM: 2347 /min

Load: 95.6 %

Speed: 81.0 km/h

Temperature: 90.0°C

Temperature: 26.0°C

Absolute Pres.: 1010.0 mbar

Voltage: 13.843 V

 

 

Readiness: 0000 0000

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik weet niet of het wat kan toevoegen, maar dit was de foutmelding bij uitlezen van mijn Passat:

 

Address 01: Engine (CAX)       Labels: 03C-906-016-CAX.clb
  Part No SW: 03C 906 016 AG    HW: 03C 907 309 
  Component: MED17.5.5       G01 5885  
  Revision: L5H09---    Serial number: VWZCZ000000000
  Coding: 0000077
  Shop #: WSC 05311 000 00000
  VCID: 64E8FB17A778BC38A43

2 Faults Found:
000665 - Boost Pressure Regulation 
              P0299 - 000 - Control Range Not Reached - Intermittent
            Freeze Frame:
                   Fault Status: 00100000
                   Fault Priority: 0
                   Fault Frequency: 2
                   Mileage: 86914 km
                   Time Indication: 0
                   Date: 2025.14.21
                   Time: 08:41:58

            Freeze Frame:
                   RPM: 3873 /min
                   Load: 74.5 %
                   Speed: 91.0 km/h
                   Temperature: 92.0°C
                   Temperature: 39.0°C
                   Absolute Pres.: 1020.0 mbar
                   Voltage: 14.351 V

000564 - Boost Pressure Regulation 
              P0234 - 000 - Limit Exceeded (Overboost Condition) - Intermittent
            Freeze Frame:
                   Fault Status: 00100000
                   Fault Priority: 0
                   Fault Frequency: 1
                   Mileage: 87186 km
                   Time Indication: 0
                   Date: 2025.14.21
                   Time: 12:40:52

            Freeze Frame:
                   RPM: 4626 /min
                   Load: 100.0 %
                   Speed: 79.0 km/h
                   Temperature: 95.0°C
                   Temperature: 42.0°C
                   Absolute Pres.: 1000.0 mbar
                   Voltage: 13.843 V

Readiness: 0000 0000

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zal wss wel de wastegate zijn die normaal de overdruk afblaast maar dit nu nie kan. Zolang je niet doortrekt verschijnt die fout niet omdat de turbo dan sowieso niet veel druk opbouwt, en de wastegate dus geen overdruk moet afblazen. Eens opzoeken waar die klep zit en kijken of je ze los kan krijgen/verangen. Kan zijn dat dit niet apart te krijgen is en dat de dealer daardoor je vertelde dat er een nieuwe turbo op moet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden