Ga naar inhoud

  • 0

Chiptuning mijn ervaring


Gast Coentje

Vraag

Gast Coentje

De bedoeling wordt (hoop ik) om hier puur je ervaring te posten wat betreft je eigen chiptuning ervaring en lijkt mij ook een aardig handvat voor vele die nog twijfelen daar zijn al genoeg topics over....

 

Ik heb nog even doorgezocht, en een afspraak gemaakt bij Tunex. Ik kan morgen bij ze terecht. Ik hoop zo'n 30 paardekrachten erbij te krijgen. Gezien de prijs (€225) is dit helemaal oke.

De prijs verbaasde mij eigenlijk en heb dat even goed uitgezocht.

Hun marge is korter zodat zij gemiddeld 4 a 5 autos per dag doen, dat is hun strategie.

 

Ik schrijf dit niet voor discussies op te wekken maar om mijn bevindingen te laten weten als ik ben geweest, want daar gaat het om je kennis en ervaring te delen.

 

Wordt verolgd! :dots:

grtz

Coen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 280
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Aanbevolen berichten

  • 0
Gast Anonymous

tegenwoordig hebben tdi's geen verschil meer van benzine auto's...

diesel heeft stukken meer koppel...!

 

pk/koppel/gewicht maken heel veel uit...

 

een vriend met zijn ibiza tdi getuned 185 pk was net zo snel als mijn leon 20vt 232 pk....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

He eindelijk, de kogel is door de kerk, TDI wordt voor volwaardig aangezien. Let wel dit is absoluut geen aanval naar de bezine rijders! Respect voor ze..

Maar vindt het wel indrukwekkend dat de grens tussen diesel en bezine motoren is verlegd...

 

Toen ik 18 was en me eerst wagentje kocht zei ik als eerste neeuhh mot geen diesel slomme dingen zijn dat zeg... Nu 21 jaar later ben ik rete trots op mijn gechipte diesel bolide en streelt mijn ego als ik een bezine zand laat happen....

 

gr

Coen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb adhv het kenteken opgezocht bijd de rdw wat voor auto het was, rookte iig niet, maar er stond niks achterop, wel af-fab xenon

 

Hey mathijs, wat voor een auto was het nou precies?

Wekt wel mijn nieuwsgierigheid...

 

gr

Coen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ben die week daarvoor aan de beurt.

Ik laat je voor die tijd nog ff weten hoe het geweest is, kun je altijd nog terug, maarrrrrrr daar hoef je denk ik niet op te rekenen :wink:

 

gr

Coen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Klopt, Jos heeft het mij zo uitgelegd:

pompverdelers wel: TDI 90 en 110 pk

pompverstuivers niet: TDI 100 - 115 - 130 en 150 pk

 

Net wat mathijs zegt een AFN 110pk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Gisteren bij JD op bezoek geweest om m'n 1.8T wat te 'kietelen'. Ik ben voor de 'standaard' chip gegaan aangezien de auto motorisch volledig standaard is.

 

Na het testrondje van Jeroen kon hij aan de standaardwaardes al opmaken dat de auto lekker 'los' was, en dat het koppel/vermogen al bovengemiddeld was 8)

Na 40 minuten wachten konden we weer op pad met de aangepaste software. Jeroen achter het stuur, wederom om te testen hoe de auto reageerde en om de meetwaarde's te controleren.

Na het horen van de meetwaardes en de uitleg daarvan kwam er een grote :D op mijn gezicht: het geschatte vermogen komt op zo'n 205-210PK, het koppel zit minimaal op 320Nm!

Om dit nog een keer op papier te krijgen ga ik nog een keer de rollenbank op, laat het dan nog even weten.

 

Rond de middag weer naar huis, met dik 200PK onder de kap en het koppel van een TDi...heerlijk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Even een vraag die gerelateerd is aan chippen,

 

Is er iemand die zijn 1.8T gechipt heeft en er een open blow off valve op gemonteerd heeft, dus een valve die je wel hoort fluiten?

 

Ik vraag mij namelijk af welke dit is en volgens mij was dit mogelijk als de motor gechipt was zonder dat hij in zijn nood programma loopt.

 

Ik heb er nu een diverter valve op zitten van Forge.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Klopt, Jos heeft het mij zo uitgelegd:

pompverdelers wel: TDI 90 en 110 pk

pompverstuivers niet: TDI 100 - 115 - 130 en 150 pk

 

Net wat mathijs zegt een AFN 110pk.

De 150 PK is een VP en geen PD

 

@keek

In het geval van een V6 tdi klopt het maar in de Golf4 o.a. is een 150PK PD(ARL) geleverd en die bedoelde Jos denk ik

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zo vandaag was het eindelijk zover, ik heb mijn wagen laten chippen bij Tunex.

 

Was er om half 11 en om half 3 reed ik weer weg, er werden meerdere wagens tegelijkertijd gechipt dus het duurde even.

 

Eindelijk mijn chip zat er om half 2 in, even een test rondje en het zal wel weer aan mij liggen maar ik merkte geen enkel verschil. Peter (de tuner) ook nog even een rondje en inderdaad geen verschil. De chip er weer uit en opnieuw een modificatie, weer erin en testen het was een stukje meer waarneembaar.

 

Maar ik was er alweer klaar mee had enorme vermogens winst verwacht als ik iedereen mag geloven. Heb afgerekend en ben weggegaan met de gedachte de chip moet zich eerst nog inlezen, en inderdaad ik was 150km verder en zodra ik in de vijfde versnelling het gas intrap blijft hij gewoon netjes zonder dip doortrekken.

 

Of het ligt aan mij maar in de andere versnellingen word ik er niet echt van bewust dat mijn wagen gechipt is ook als hij onder de 1000 tpm komt schommelt hij heel erg van toeren 700 tot 1000.

 

Ik heb 30 dagen proef dus ik kijk het nog even aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden