Ga naar inhoud

  • 0

Chiptuning mijn ervaring


Gast Coentje

Vraag

Gast Coentje

De bedoeling wordt (hoop ik) om hier puur je ervaring te posten wat betreft je eigen chiptuning ervaring en lijkt mij ook een aardig handvat voor vele die nog twijfelen daar zijn al genoeg topics over....

 

Ik heb nog even doorgezocht, en een afspraak gemaakt bij Tunex. Ik kan morgen bij ze terecht. Ik hoop zo'n 30 paardekrachten erbij te krijgen. Gezien de prijs (€225) is dit helemaal oke.

De prijs verbaasde mij eigenlijk en heb dat even goed uitgezocht.

Hun marge is korter zodat zij gemiddeld 4 a 5 autos per dag doen, dat is hun strategie.

 

Ik schrijf dit niet voor discussies op te wekken maar om mijn bevindingen te laten weten als ik ben geweest, want daar gaat het om je kennis en ervaring te delen.

 

Wordt verolgd! :dots:

grtz

Coen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 280
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Aanbevolen berichten

  • 0

Ook ik heb de auto laten tunen bij Tunex. Ik ben, voor wat hij biedt, zeer tevreden. Reken niet op een super-de-luxe omgeving maar dat kan je verwachten bij een 'beginnende' zaak. De prestaties van de auto zijn zeker toegenomen na het tunen en waarschijnlijk gaan we hierna nog eens kijken wat we er nog meer uit kunnen halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Gast Coentje

Thx scorpiosoft voor je post opening.

Morgen zet ik ook mijn ervaring hier neer.

Natuurlijk ben ik benieuwd naar elke willekeurige ervaring! :book:

 

Grtz

Coen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Gast Coentje
Hoi.

 

Ik heb mijn passat ook bij Tunex laten chippen heb er nu ruim 40.000 km mee gereden en ben nog steeds zeer tevreden.

 

Hoi Blue Thunder,

 

Wat zijn de specs van de Passat?

Hoeveel pk heb je erbij gekregen?

 

grtZ

Coen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb mijn keuze gemaakt voor een chip van DIGITUNE. EEn kennis van mij heeft zijn chip hier ook vandaan. De reden voor deze keuze is het feit dat voor de prijs ik 4 jaar garantie krijg op motor, versnellingsbak en aandrijflijn. Woensdag 30 mei om 10.00 uur ben ik aan de beurt.

 

Ik zal daarna gelijk mijn bevindingen plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
de prijs ik 4 jaar garantie krijg op motor, versnellingsbak en aandrijflijn

 

Hoeveel heb je daarvoor betaald dan? En heb je de kleine lettertjes gelezen?

Geldt het alleen voor nieuwe auto's? Bij een auto met 300dkm vind ik 4jr nogal gewaagd..

 

[edit]ff opgezocht[/edit]

GARANTIE

 

DigiTune geeft als enige standaard 50.000 km motorgarantie

op iedere door ons aangepaste auto en levenslange garantie

op de elektronische onderdelen.

 

 

DigiTune motorgarantie:

- elke auto standaard garantie: 50.000 km

 

DigiTune motorgarantie auto niet ouder dan 2 jaar

- extra garantie tot 100.000 km € 99,00

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Gast Coentje

THX lui voor het delen van jullie bevindingen :thumb:

Dit geeft een helder beeld van chiptunning.

 

Ik zal nu de mijne doen.

 

Vooropgesteld ik heb totaal geen binding met Tunex en ben ook niet betrokken in een of andere sponsorachtige reklame korting ik heb gewoon het volle pond betaalt, 225 euros.

 

Vanmiddag ben ik bij Tunex geweest, aan de grens van duitsland best grappig als je erheen rijd, je rijdt zo duitsland in en met een flinke bocht naar rechts ben je weer in nederland :D

 

Ik werd daar zeer vriendelijk ontvangen in een soort garageachtige loods (niet hightech maar wel netjes) met een bak koffie en een duidelijke korte uitleg in detail wat ze precies van plan waren.

De oude chip demonteren, uitlezen en bewaren, nieuwe chip plaatsen met daarin de optimalen waardes, was mij helemaal duidelijk. Ik kon het toch niet laten om tijdens het demonteren nog wat vervelende vragen te stellen zoals; gaat ie meer roken, als ik nou niet tevreden ben achteraf enz enz, ik kreeg overal keurig antwoord op.

Daarna ben ik mij gaan vermaken in de wachtruimte met goed leesvoer "je auto opleuken" en nog meer senseo drinken.

 

Na een uurtje was hij klaar liep nog even wat heen weer plaatste wat terug en starte mijn koets.....zo zegt ie ga maar is rijden ik hoor het zo wel of je tevreden bent en dan kun je afrekenen. eerst proberen dan betalen??? :shock: ok daar ik ga ik dan.....

Ik moest nog even naar de bank en was een paar minuten van Tunex, ietwat slecht industrieterein dus ik kon niet echt testen en was nog niet onder de indruk eigenlijk.

Toen vond ik op de terugweg een bredeweg helemaal stil, en ben is goed gaan testen, aan het eind van de weg ben ik uitgestapt want ik kreeg het idee dat ik een verkeerde passat was gestapt, wat een power zeg!! Om eerlijk te zijn had ik dat toch eigenlijk niet verwacht...

Nog ff een rookpluimtest, normaal had ik die wel ietwat...maar is nu spontaan verdwenen, da's mooi meegenomen.

 

Ben terug gegaan en met een smile van oor tot oor the Tunex pits ingereden. Daar afgrekend en kreeg als relatiegeschenk de oude chips mee en een factuur met garantie op de chip. Tevens zit er nog 30 dagen bedenktijd op en krijg je je geld terug en worden de oude chips teruggeplaatst, maar daar hoeven ze wat mij betreft niet meer op te rekenen.

 

Ik heb nog een omweggetje gemaakt naar Dhr Westerink te Aadorp voor wat te shoppen en na een aantal kilometers gelooft het of niet werd alleen maar beter en beter, het schijnt een self learning systeem te hebben.

 

Samengevat, ik ben dik tevreden!

 

 

Een zakkie met torretjes...

chip.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
de prijs ik 4 jaar garantie krijg op motor, versnellingsbak en aandrijflijn

 

Hoeveel heb je daarvoor betaald dan? En heb je de kleine lettertjes gelezen?

Geldt het alleen voor nieuwe auto's? Bij een auto met 300dkm vind ik 4jr nogal gewaagd..

 

[edit]ff opgezocht[/edit]

GARANTIE

 

DigiTune geeft als enige standaard 50.000 km motorgarantie

op iedere door ons aangepaste auto en levenslange garantie

op de elektronische onderdelen.

 

 

DigiTune motorgarantie:

- elke auto standaard garantie: 50.000 km

 

DigiTune motorgarantie auto niet ouder dan 2 jaar

- extra garantie tot 100.000 km € 99,00

 

Je geeft zelf het antwoord. Ik heb arjan gesproken en hij gaf aan dat standaard de 2 jaar tot 50.000km an voor die 99 euro kan je nog eens 2 jaar krijgen tot 100.000 km. Voor mij is het gwoon belangrijk dat mocht er iets zijn dat ik dan erop terug kan komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

In tegenstelling tot eerder laat ik mijn passat niet chippen door digitune. Ik heb hem vandaag door de dealer laten chippen, via OCT tuning(www.oct-tuning.com). De dealer heeft namelijk een pinstershow en dus ging even langs. Ik raakte aan de praat met iemand die de tuning daar verzocht en ik zei heel brutaal van "joh als je dezelfde prijs hanteert als digitune, dan rij ik heb zo nu gelijk naar binnen". Dus diegene even rekenen en binnen 5 minuten zegt hij. "mag ik je sleutel, dan ga ik de nieuwe chip laden". Dus ik rij vanaf nu met 136 PK 320 Nm tov 105 PK en 250 Nm. Ik heb geen rollerbanktest gedaan en er kan een afwijking inzetten van +/-n 5%, maar toch. Ik moet zeggen dat het inderdaad een heel verschil is tussen de oude en nieuwe situatie.

 

Dus van de zomer met de caravan geen enkele moeite meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Gast Coentje
@Coentje,

 

Dat het steeds beter, en beter wordt klopt. Toch wel de eerste 100 a 150KM zal je ecu zich helemaal bijregelen, inleren vandaar.

 

Super dat je tevreden bent!

 

Hey LuckyK3, je spreekt ook uitvaring?

En ik vond het al niet vervelend om erin te rijden, maar het chippen doet er nog een flink scheppie rijgenot hier bovenop.

En van de week heb ik al een verbaasd gezicht gezien in een Volvo V70, die had het ook niet verwacht..... :lol::lol::lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
De bedoeling wordt (hoop ik) om hier puur je ervaring te posten wat betreft je eigen chiptuning ervaring en lijkt mij ook een aardig handvat voor vele die nog twijfelen daar zijn al genoeg topics over....

 

Ik heb nog even doorgezocht, en een afspraak gemaakt bij Tunex. Ik kan morgen bij ze terecht. Ik hoop zo'n 30 paardekrachten erbij te krijgen. Gezien de prijs (€225) is dit helemaal oke.

De prijs verbaasde mij eigenlijk en heb dat even goed uitgezocht.

Hun marge is korter zodat zij gemiddeld 4 a 5 autos per dag doen, dat is hun strategie.

 

Ik schrijf dit niet voor discussies op te wekken maar om mijn bevindingen te laten weten als ik ben geweest, want daar gaat het om je kennis en ervaring te delen.

 

Wordt verolgd! :dots:

grtz

Coen

 

 

nav de leuke berichten over dit bedrijf, heb ik ze vorige week een mail gestuurd... Na een aantal dagen niet gehoord te hebben, heb ik ze wederom een mail gestuurd. Nu is het inmiddels zo'n 1,5 a 2 weken geleden sinds de eerste mail en nog steeds geen antwoord op mn vragen. Eerlijk gezegd vind ik dat een beetje slordig en jammer... Wat in het begin een goed gevoel was, is nu sterk aan het afnemen :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden