Ga naar inhoud

  • 0

Chiptuning mijn ervaring


Gast Coentje

Vraag

Gast Coentje

De bedoeling wordt (hoop ik) om hier puur je ervaring te posten wat betreft je eigen chiptuning ervaring en lijkt mij ook een aardig handvat voor vele die nog twijfelen daar zijn al genoeg topics over....

 

Ik heb nog even doorgezocht, en een afspraak gemaakt bij Tunex. Ik kan morgen bij ze terecht. Ik hoop zo'n 30 paardekrachten erbij te krijgen. Gezien de prijs (€225) is dit helemaal oke.

De prijs verbaasde mij eigenlijk en heb dat even goed uitgezocht.

Hun marge is korter zodat zij gemiddeld 4 a 5 autos per dag doen, dat is hun strategie.

 

Ik schrijf dit niet voor discussies op te wekken maar om mijn bevindingen te laten weten als ik ben geweest, want daar gaat het om je kennis en ervaring te delen.

 

Wordt verolgd! :dots:

grtz

Coen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 280
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Aanbevolen berichten

  • 0
jah, klopt als een zwerende vinger, vlakbij het bekende ski plaats St.okkum :)

Heb je misschien al eens geprobeerd op postcode+hsnr?

 

haha ja en toen kwam ik uit op MONTFERLAND. Aangezien mijn tomtom-6 BENELUX is, was ik ff bang dat ik een buitenlandse postcode te pakken had, maar als het dan goed is zoals je zegt, dan zal het wel kloppen want het ligt erg tegen de duitse grens aan volgens mij ;)

 

bedankt !

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Gast Coentje

Sterker nog (ik ben geweest bij Tunex), je pakt eerst een stukkie duitsland en flinke bocht naar rechts en je zit weer in nederland, inderdaad net wat passatvw zegt ff op postcode zo heb ik het ook gedaan.

En als tip kijk uit met de weg terug die is erug lang en breed en daagt gelijk je nieuwe chip uit :lol::lol::lol:

 

grtz

Coen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

oke ben vanmorgen geweest en de auto is gechipt en heeft xenon !

 

Ben wel te spreken over het chippen. Hij heeft merkbaar meer vermogen onderin en de acceleratietijden van 0-100 en de tussentijden zijn gevoelsmatig goed verbeterd !

 

Maar die xenon vind ik niks :( Het beeld op de weg klopt helemaal niet :( Hij geeft zowel links als rechts een inham, alsof er voor de beide lenzen een voorwerp wordt gehouden die het zicht belemmeren :(

 

Dit is toch niet normaal ?? weet iemand iets wat hieraan te doen is ??

 

(zie foto!)

post-2695-1423822229,7171_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Don, Wie heeft die Xenon geplaatst?

Dat bedrijf uit 's Heerenberg? of heb je het zelf gedaan, want iid er zit ook iets voor je lens.

Er zit namelijk wel een schuifje, alleen wist ik niet dat dit zoveel effect zou hebben. Zal even een foto maken van dat ding.... tjonge, tjonge, tjonge.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Even de foto's gemaakt, de foto hieronder geeft aan waar dat schuifje zit.

Let wel, ik heb de koplamp op z'n kop.

4lh9grc.jpg

 

Deze kan je op en neer bewegen (zie foto)

5xe4f8z.jpg

 

Dat schuifje is volgens mij voor landen voor de zogenoemde " right hand drive" zo dat je de tegenligger niet verblind.

Ik denk dat de linker koplamp moet aangepast worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

hmmm bedankt voor de moeite man ! ;)

 

Maar hij is vorige week nog gekeurd en toen is de verlichting ook bekeken en die stond goed. Is toch vreemd dat als er ineens xenonlampen inzitten dat je je lampen Engels (zal ik maar zeggen) moet afstellen ??

 

Btw moet je je koplamp demonteren hiervoor ? of kan dat terwijl hij vast zit ??

 

Ik zat zelf te denken aan het feit dat het metalen stripje aan de bovenzijde zit nu en dat deze omgedraaid moet zitten, dus met stripje naar beneden... Maar dat gaat niet want dan kan je de lamp niet vastdraaien (middels de bajonet sluiting :roll:)

 

Nog meer goeie ideeen ? want anders ga ik terug want dit vind ik NIET mooi :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Overigens vanmiddag ff wedstrijdje met mn broer gedaan die eenzelfde bouwjaar passat variant heeft als mij alleen dan de 130pk 6-bak en de eerste run (zal ik maar zeggen haha) was tussen accelaratie van 2 naar 4de versnelling. Daar nam ik best wel wat afstand van hem (ik reed voorop) en de tweede run was vanuit stilstand naast elkaar bij de stoplichten en tot we niet meer verder konden gingen we gelijk op. Dus maw dat vind ik best een vermogenswinst omdat de 130pk TDI net onder de 10sec naar de 100 km/h schiet, terwijl de 100pk 5-bak er zo'n 14 seconden over doet... Dan zou ik theoretisch gezien iets meer dan 4 seconden sneller zijn nu ?? :idea:

 

Maar wat helemaal fijn is, zijn de inhaalmanoeuvres als je bijvoorbeeld ff op de rechter rijstrook achter een vrachtwagen oid rijdt en je ziet een gaatje om snel links er voorbij te schieten ;) daarin is de auto echt stukken beter geworden ! :idea::wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Maar wat helemaal fijn is, zijn de inhaalmanoeuvres als je bijvoorbeeld ff op de rechter rijstrook achter een vrachtwagen oid rijdt en je ziet een gaatje om snel links er voorbij te schieten ;) daarin is de auto echt stukken beter geworden ! :idea::wink:

 

Dus jij was dat dus.. http://www.liveleak.com/view?i=b6f_1181208339

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Maar wat helemaal fijn is, zijn de inhaalmanoeuvres als je bijvoorbeeld ff op de rechter rijstrook achter een vrachtwagen oid rijdt en je ziet een gaatje om snel links er voorbij te schieten ;) daarin is de auto echt stukken beter geworden ! :idea::wink:

 

Dus jij was dat dus.. http://www.liveleak.com/view?i=b6f_1181208339

 

Zwaar gestoord. Mensen die zo rijden: inleveren dat papiertje en de auto erbij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Gast Coentje

Klink helemaal goed Don! Tof dat je tevreden bent.

En zo ik het elke dag een feessie naar het werk :wink:

 

Had laatst ook nog een verassend gezicht in ene Audi A6 diesel 3liter met rooie lettertjes op de snelweg.

En keek zo van; What tha F:censor: een passat naast me??? hehe...

Hij reed natuurlijk wel van me weg maar er zat een heel leuk moment in, toen we weer naast elkaar zaten kreeg ik een :thumb:

 

Ach ja het is behelpen met chippen maar het is niet anders.... :roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Maar wat helemaal fijn is, zijn de inhaalmanoeuvres als je bijvoorbeeld ff op de rechter rijstrook achter een vrachtwagen oid rijdt en je ziet een gaatje om snel links er voorbij te schieten ;) daarin is de auto echt stukken beter geworden ! :idea::wink:

 

Dus jij was dat dus.. http://www.liveleak.com/view?i=b6f_1181208339

 

haha dacht t niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb gisteren mijn auto laten tunen bij "Geert". Ik heb een 1999 passat 110pk.

 

Geinig om te zien overigens hoe dat gaat. M.i. komt bij het omsolderen van 2 nieuwe chipjes in de ECU (een soort moederboard) toch heel wat vakkennis kijken.

 

Mijn ervaringen verder...:

 

Tijdens het gewone rijden merk ik geen verschil (heb een automaat). Bij het doortrekken uiteraard veel meer power. Het is vooral merkbaar in zijn top en onder belasting (aanhanger).

 

Merk niets van vermogensdipjes of wat dan ook.

 

Ben een tevreden mens. Ziet er goed uit en het kostte me niet veel (minder dan 350 euro). Mijn eerste indruk is dat hij merkbaar zuiniger rijdt. Moet echter nog wel wat kilometers draaien om dit helder te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Klinkt goed lively, een groot pluspunt is ook nog dat ie na meerdere kilometers tuffen nog lekkerder gaat rijden.

En zuiniger heb ik nu al ervaren, mits je niet die rechterplank continue op de bodem heb liggen, en geloof mij dat valt niet mee zuinig rijden, hehe.

 

Ga je verder nog iets doen met EGR dicht ofzo?

 

grtz

Coen

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden