Ga naar inhoud

lively

Members
  • Aantal items

    15
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over lively

  • Verjaardag 26-02-1956

Profile Information

  • Plaats
    Nederland, omgeving Zwolle

lively's Achievements

0

Community reputatie

  1. Help me even: bedoelen jullie een wijziging in de eectronische aansturing in de automaat. Is het niet zo dat in het 3B model er een vrij eenvoudige automaat zit waar niet veel aan te regelen valt. Groet Rene
  2. Hallo Iemand die het volgende snapt...? Heb een passat 1999 110pk tdi automaat (getuned). Als ik in lage toeren rij (ca 1900) dan schiet het toerental elke 5 seconden eventjes 1 seconde met vijftig toeren omhoog. Ik zie het alleen op de toerenteller en voel geen versnelling in de auto (voorzover 50 toeren te voelen is...!) De auto gromt dan ook in die ene seconde steeds bovenmatig. Klinkt echt niet goed. Als ik met aanhanger rij is het nog duidelijker. Boven de 2100 toeren doet hij dit niet. Overigens is die 5 seconden cyclus niet vast. Soms gaat het kilometers lang goed. Snap er echt niets van. Vooral het caravanrijden (85/90 km per uur is bij mijn automaat rijden rond dit irritante toerental) Iets in de automaatbak of ik de vloeistofkoppelling...? Volgens mijn tuner (chipmeister) en de lokale garage is er op de computer niets te zien. Graag een tip Dank Rene
  3. Na de tuning is dit gebeurt. Ik neem aan dat een fout dan wel tevoorschijn was gekomen...?
  4. Onderdeel prijs is iets van 300 euro. Verder een uurtje werk. Bij mij bleek het probleem met het vervangen van dit onderdeel wel te verminderen, maar het is niet weg. Zaken als slangen en luchtfilterhuizen kunnen m.i. niet zo'n zwaar dreunend geluid veroorzaken. Dat is meer een rammel als een dreun.
  5. En Roy.....??? Is het opgelost met de vervanging van die steunen...?
  6. Ik heb a.g.v. het brommen/dreunen van mijn motor (met name rond de 1800 toeren en verder licht hoorbaar in delen van andere toerenbereiken; 't is zelfs een beetje voelbaar in het stuur) mijn voorpijp (flex-deel met kat) vervangen. Die was ook stuk overigens.... De verschijnselen zijn uiteraard verminderd maar m.i. is er nog steeds iets niet in balans ofzo. Nou viel me op dat met een stethoscoop op de voorpijp (net voor de kat) ik vanaf een bepaald toerenbereik een enorm geratel hoor. Iemand enig idee waar dat van komt. Zonder die stethoscoop is het niet hoorbaar. Ik weet ook niet of het verband houdt met het dreunen van de motor. Ben echter wel benieuwd wat het is. Iemand....? Dank
  7. Inmiddels is mijn 110pk (geen 115pk dus) motor getuned. Het gebrom is er echter niet anders van geworden. Jammer. Hoor wel met een tethoscoop (hoe schrijf je zoiets....) wat vreemds. Daar heb ik een separaat topic over gestart.
  8. Heb gisteren mijn auto laten tunen bij "Geert". Ik heb een 1999 passat 110pk. Geinig om te zien overigens hoe dat gaat. M.i. komt bij het omsolderen van 2 nieuwe chipjes in de ECU (een soort moederboard) toch heel wat vakkennis kijken. Mijn ervaringen verder...: Tijdens het gewone rijden merk ik geen verschil (heb een automaat). Bij het doortrekken uiteraard veel meer power. Het is vooral merkbaar in zijn top en onder belasting (aanhanger). Merk niets van vermogensdipjes of wat dan ook. Ben een tevreden mens. Ziet er goed uit en het kostte me niet veel (minder dan 350 euro). Mijn eerste indruk is dat hij merkbaar zuiniger rijdt. Moet echter nog wel wat kilometers draaien om dit helder te krijgen.
  9. Shoot !!!! Heb al die tijd toch naar de verkeerde zekering gekeken. De stadslichten zijn gelijk aan de parkeerlichten. Heb de ikonen op de sticker verkeerd geinterpreteerd. Aan het handboek had ik niets; daar staat bij mij geen zekeringenoverzicht in Hoe dan ook bedankt voor de tips.
  10. De mijne heeft geen tiptronic.... helaas. Ik laat hem tunen bij chipmeister (althans de doorstart daarvan) V.w.b. het later laten vrijkomen van het koppel..: dit zou toch juist betekenen dat hij bij minder toeren nog minder vermogen heeft en daarom nog meer gromt....?
  11. OK jongens. Zal voor de zekerheid die zekering toch vervangen. Dat doorlussen is ook zo wat. De Ohm-meter vond ze wel goed..... maar wie weet. Heb overigens elders op het internet wel de bedradingsschema's gevonden. Maar dat vergt voor een halve leek als mij toch ook wel een hele studie. Voorzover ik dat kan beoordelen zie ik geen relais in het schema. Als iemand ze wil hebben..... Mail maar even. Dank Rene
  12. Ik heb ook last van resonantie. Zit zo'n 2e massa vliegwiel ook in een automaat....? (of ben ik nou off-topic...?)
  13. lively

    Brom versus tuning

    Aanstaande vrijdag wordt mijn passat 3B 99 115pk getuned. Na is het nu zo dat mijn auto onder belasting wat grommerig/brommerig resoneert als hij in lage toeren rijdt (ik heb een automaat). Zonder aanhanger gebeurt dat alleen rond de 1800 toeren met aanhanger (een fikse) is dat brom-toerengebied veel groter. Het ligt overigens niet aan de pijp rond de Kat die is nl. net vervangen. Verder is het geluid te zwaar voor een loszittend schildje of iets dergelijks. De dealer heeft hem al een keer los van de motorsteunen gehad en weer vast gezet om eventuele spanning op te heffen. Heeft helaas maar beperkt geholpen. Nou hoop ik een beetje dat een bij-effect van de tuning zal zijn, dat de motor het allemaal veel makkelijker aankan en dat dit brom-effect weer vermindert. Iemand die dit kan bevestigen....?
  14. Het stadslicht lampje rechts voor en mijn gewone achterlicht rechts achter en de corresponderende pool van de aanhangeraansluiting doen het niet. De zekeringen zijn OK (die zijn overigens voor rechts en links dezelfde dacht ik), de lampjes heb ik doorgemeten (OK) en ik heb gemeten of ik spanning heb op de lamphouders (nee dus....) en op de aanhangeraansluitingpool (ook nee dus...) Nu weet ik het niet meer. Ik heb wel gekeken naar de lichtschakelaar maar dat is zo'n schakelaar met tig-duizend aders.... zonder schema kom ik daar niet uit. Bijvraag: is dat stukje dashboard linksonder/achter het stuur (naast de zekeringkasthouder) te verwijderen door het losdraaien van de 2 torxschroeven achter de zekeringhouderdeksel....? Wie of wie kan hier wat wijsheid inbrengen. Graaaaaag Heb een Passat automaat 1999 19 tdi 3B
  15. Soms (geconstateerd bij trekken van een aanhanger met matig warme motor) is het net of de motor stottert; alsof 1 cilinder niet goed meekomt ofzoiets. Als het een benzinewagen was dan leek het op het lopen op drie poten maar dan een stuk minder duidelijk/erg Iemand enig idee....? Tevens kreeg ik eenmaal op mijn dashboard een knipperende gloeispiraal. De motor was toen allang warm en actief. Grote beurt heeft hij 3 maand geleden gehad. Met dank Rene
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden