Ga naar inhoud

wel of niet kopen 1.8TSI uit 2009


hugo87

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Per half september komt de lease passat van een goede kennis beschikbaar.

Heb de aanbiedingsprijs gezien van de LM en is prima in orde voor de dik aangeklede Highline-business passat station.

Heeft ongeveer 110.000 km gelopen en keurig onderhouden.

auto uit 01-2009

1.8 TSI blok met 160 pk, geen chip, gewoon origineel.

Behalve voor een nieuw zijruit (nadat ze die hadden gewipt om zn navigatie er uit te jatten) is ie, voor zover ik weet, niet anders bij de dealer geweest dan voor zn gewone beurten.

 

Nu dacht ik in eerste instantie, geen gevaar 1.8 TSI blokken hebben de problemen met de distributiekettingen, nokkenasverstellers en kettingspanners niet.

Maar nu blijkt dat toch niet geheel waar te zijn aldus de berichten op internet, echter wordt er maar mondjesmaat over gesproken.

 

Ik rij nu al jaren vrijwel probleemloos in een amerikaanse golf 3 cabrio 2.0 met een distributieRIEM, maar die wordt oud en beperkt qua ruimte, dus opzoek naar wat anders.

 

Het blijft een aardige investering dus wie kan me helpen, kopen of laten staan?

 

Zijn de distributie problemen nog te verwachten voor een auto van 4.5 jaar oud en 110dk? of had het probleem al aan het licht gekomen moeten zijn?

Is er achter te komen of vw misschien stiekem eea qua distributie heeft vervangen?

 

Donderdag ga ik er een stukje in sturen, nog dingen waar ik specifiek op moet letten behalve een rateltje direct na het starten?

 

Wie denkt mee,

Alvast bedankt,

 

Hugo

 

PS Titel en motorcodes aangepast naar TSI. Oeps...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik durf op je vraag geen antwoord te geven, maar ik ga dit topic wel volgen. In mijn Passat CC van 2009 zit hetzelfde -ook ongetunede- blok, en ondanks dat mij verzekerd is dat mijn blok geen probleemblok zou zijn, meen ik een klein rateltje te horen bij de start. Blok heeft nu 70.000 km gelopen.

Link naar reactie