Besluit neem ik pas donderdag avond op zn vroegst, dan ga ik er zelf een stukje in sturen en er naar luisteren.
Ben vanmiddag bij de vw dealer langs gegaan en gevraagd wat er allemaal is gedaan aan de auto.
Zoals verwacht zn gewone reguliere onderhoud, echter de laatste keer dealerbezoek april 2011...
Dat ga ik eens navragen morgen want lijkt me stug.
Verder is er in de historie nergens een opmerking te vinden over een ratelend motorblok en ook zou de auto nooit in aanmerking zijn gekomen voor preventief vervangen van distributieonderdelen, ik denk zelf ook dat dit pas gebeurd als de klant klaagt...
De dealer hier om de hoek is nu overigens volledig skoda dealer, en wist te vertellen dat er in het begin van de 1.8tsi wel skoda blokken waren waarbij de kans bestond dat de ketting een paar tanden doorsloeg...
maar bij de passat was dit nog niet voorgekomen... blijft toch leuk die VAG groep, of gaan er echt nog b-keus blokken in een niet duitse-duitser.
@adgarrobert: Rammelende blokken wat iedereen maar normaal schijnt te vinden, ik moet er nog aan wennen denk ik, maar bedankt voor jouw overweging. zo dacht ik er dus eigenlijk ook over. Behalve dat rammelen dan..
In ieder geval allen bedankt voor de info.
Morgenavond weet ik meer, het is en blijft een prachtige auto, maar nu, al twee jaar met dezelfde olie in een turboblok.......... brrrrrrr (aldus de gegevens dealer)
@all: Frituurvet daar doen we toch ook geen twee jaar mee??? Alsjeblieft, een turboblok is zoooo gevoelig voor vuile olie, vervangen die hap, weg met longlife, dat bestaat niet! is commercie!
15dk of anders 1 jaar. Nieuwe zooi dr in. doe je zelf op de oprit en nieuw filtertje, kost je mss 100 euro in de twee jaar extra, maar wat kost een nieuwe turbo??
to be continued.
Hugo