Ga naar inhoud

hugo87

Members
  • Aantal items

    6
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over hugo87

Profile Information

  • Plaats
    Haarlem

hugo87's Achievements

0

Community reputatie

  1. Nou vanavond een rondje gereden. Turbo klinkt goed, blok loopt verder mooi en 160 pk is leuk Van binnen een echte lease-bak, maar met een sopje (hopelijk is alcantara ook nog vlekvrij te krijgen) en misschien wat nieuwe matten zal het er weer goed uitzien. Het diefstalgevoelige vw navigatie, is nadat deze 1,5 jaar geleden is gejat, vervangen voor een Pioneer nav, hopelijk iets minder gewild. Maar voor de zekerheid zal ik, na eventuele aankoop, een alarm (laten) installeren. De auto was vlak ervoor even weg geweest dus een start met warme motor en toen niets bijzonders te horen. Volgens hem ook niets na een nacht stilstand. Na een ritje op de snelweg even langs de kant gezet en met draaiende motor even geluisterd onder de kap. Vanaf de voorkant/bovenkant van het blok komt een licht tikken tevoorschijn, dat zullen dan wel de injectoren zijn. Echter aan de kant van de distributie ook tikkende geluiden. Misschien is het niets, maar wil toch dat er naar gekeken wordt. Achterbanden gecupped, maar das een vw kwaaltje mag ondertussen wel gemeld worden denk. In de zomer 2012 is er onderhoud gepleegd door een Bosch-service center en niet door de dealer, vreemd en jammer, zo heeft ie dus geen aanspraak gemaakt op wat voor (geheime) terugroepactie/reparatie dan ook. Ga met de LM in conclaaf over garantie, afleverbeurt, controleren distributie en reparatie kleine schade aan de zijkant. Zodra ik meer weet laat ik het horen. Hugo
  2. Toch zijn er wat (sumiere) verhalen bekend over overgesprongen kettingen zoals hier http://www.skodaforum.nl/forum/threads/ ... ing.12151/ en deze http://www.motor-talk.de/forum/steuerke ... 24097.html Van de passat kan eigenlijk niet veel vinden, wel nog wat audi a3's met een versprongen ketting. Maar nogmaals, komen allemaal weg bij VAG dus kan me niet voorstellen dat de blokken onderling zo verschillen. Tevens is er een schrijven geweest van autobild.de (ff googlen op "Erweiterte Kulanzfür betroffene VW-Fahrer" en dan vind je een mooi documentje hierover) Over voornamelijk de 1.2 en 1.4 TSI blokken, echter blijken de 1.8/2.0 TSI's ook niet gevrijwaard. Schijnbaar is er op dit forum gelukkig nog niemand geweest met het euvel. Hugo
  3. Besluit neem ik pas donderdag avond op zn vroegst, dan ga ik er zelf een stukje in sturen en er naar luisteren. Ben vanmiddag bij de vw dealer langs gegaan en gevraagd wat er allemaal is gedaan aan de auto. Zoals verwacht zn gewone reguliere onderhoud, echter de laatste keer dealerbezoek april 2011... Dat ga ik eens navragen morgen want lijkt me stug. Verder is er in de historie nergens een opmerking te vinden over een ratelend motorblok en ook zou de auto nooit in aanmerking zijn gekomen voor preventief vervangen van distributieonderdelen, ik denk zelf ook dat dit pas gebeurd als de klant klaagt... De dealer hier om de hoek is nu overigens volledig skoda dealer, en wist te vertellen dat er in het begin van de 1.8tsi wel skoda blokken waren waarbij de kans bestond dat de ketting een paar tanden doorsloeg... maar bij de passat was dit nog niet voorgekomen... blijft toch leuk die VAG groep, of gaan er echt nog b-keus blokken in een niet duitse-duitser. @adgarrobert: Rammelende blokken wat iedereen maar normaal schijnt te vinden, ik moet er nog aan wennen denk ik, maar bedankt voor jouw overweging. zo dacht ik er dus eigenlijk ook over. Behalve dat rammelen dan.. In ieder geval allen bedankt voor de info. Morgenavond weet ik meer, het is en blijft een prachtige auto, maar nu, al twee jaar met dezelfde olie in een turboblok.......... brrrrrrr (aldus de gegevens dealer) @all: Frituurvet daar doen we toch ook geen twee jaar mee??? Alsjeblieft, een turboblok is zoooo gevoelig voor vuile olie, vervangen die hap, weg met longlife, dat bestaat niet! is commercie! 15dk of anders 1 jaar. Nieuwe zooi dr in. doe je zelf op de oprit en nieuw filtertje, kost je mss 100 euro in de twee jaar extra, maar wat kost een nieuwe turbo?? to be continued. Hugo
  4. @blackpassat Hebben ze bij jou wel gekeken naar de nokkenasverstelling? Of gewoon verteld dat er niets aan de hand is? Het schijnt dat die, of de kettingspanner nog wel eens de boosdoener is en daarmee zou kunnen gebeuren dat de ketting tijdens het starten niet voldoende op spanning is en kans heeft een paar tanden te verdraaien met als gevolg. Alles van tijd en kromme kleppen. Het oprekken van de ketting schijnt niet zozeer het probleem te zijn daar het een ander type ketting is ten opzichte van de 1.2 en 1.4tsi Het is op internet niet duidelijk te vinden om welke serie blokken van de 1.8tsi het gaat. Maar op (Duitse)skoda forums wordt gesproken over modificaties die worden uitgevoerd tijdens een beurt. Mijn "toekomstige" passat heeft idd een hand bak.
  5. Motoraanduiding aangepast naar TSI, sorry, was al laat he..
  6. Hallo allemaal, Per half september komt de lease passat van een goede kennis beschikbaar. Heb de aanbiedingsprijs gezien van de LM en is prima in orde voor de dik aangeklede Highline-business passat station. Heeft ongeveer 110.000 km gelopen en keurig onderhouden. auto uit 01-2009 1.8 TSI blok met 160 pk, geen chip, gewoon origineel. Behalve voor een nieuw zijruit (nadat ze die hadden gewipt om zn navigatie er uit te jatten) is ie, voor zover ik weet, niet anders bij de dealer geweest dan voor zn gewone beurten. Nu dacht ik in eerste instantie, geen gevaar 1.8 TSI blokken hebben de problemen met de distributiekettingen, nokkenasverstellers en kettingspanners niet. Maar nu blijkt dat toch niet geheel waar te zijn aldus de berichten op internet, echter wordt er maar mondjesmaat over gesproken. Ik rij nu al jaren vrijwel probleemloos in een amerikaanse golf 3 cabrio 2.0 met een distributieRIEM, maar die wordt oud en beperkt qua ruimte, dus opzoek naar wat anders. Het blijft een aardige investering dus wie kan me helpen, kopen of laten staan? Zijn de distributie problemen nog te verwachten voor een auto van 4.5 jaar oud en 110dk? of had het probleem al aan het licht gekomen moeten zijn? Is er achter te komen of vw misschien stiekem eea qua distributie heeft vervangen? Donderdag ga ik er een stukje in sturen, nog dingen waar ik specifiek op moet letten behalve een rateltje direct na het starten? Wie denkt mee, Alvast bedankt, Hugo PS Titel en motorcodes aangepast naar TSI. Oeps...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden