Ik ben vorige week op vakantie gegaan naar Kroatië maar was nog maar amper in Duitsland toen mij auto niet meer wilde trekken. Daar ben ik afgesleept naar een garage, deze vertelde mij dat de ladendrucksensor kapot was. Deze is vervangen en ik kon weer verder. Maar naar 150 km zelfde verhaal weer. Geen motorstoringslampje gaan branden. Had natuurlijk wel VCDS bij mij en hij gaf weer netjes aan dat er een turbo overboost was en dat de airflow temperatuur te hoog was. Weer afgesleept en met een leen auto verder.
Garage bedrijf kwam weer op die sensor uit en wilde deze na telefonisch contact vervangen. Ik heb aangegeven dat deze al vervangen was en dit dus niet de oorzaak kon zijn. Hierna zijn ze verder gaan kijken en nu hebben ze het erover dat de kabelboom naar de motor los gekomen is en achter het hitteschild is gekomen en is gaan smelten waardoor er kortsluiting ontstaat. Ik ben al €500 lichter en en niks verder dus heb geregeld dat de auto in Duitsland wordt opgehaald en ik hem volgende week zelf repareer.
Nu is mijn vraag: wie heeft hier ervaring mee en wie weet wat zo'n kabelboom kost en hoeveel werk het is? Ik ben nu op vakantie dus heb niet alles bij de hand. Gaat om een 1.9 TDI MY 2007
Vraag
Kingversace
Hallo mensen,
Ik ben vorige week op vakantie gegaan naar Kroatië maar was nog maar amper in Duitsland toen mij auto niet meer wilde trekken. Daar ben ik afgesleept naar een garage, deze vertelde mij dat de ladendrucksensor kapot was. Deze is vervangen en ik kon weer verder. Maar naar 150 km zelfde verhaal weer. Geen motorstoringslampje gaan branden. Had natuurlijk wel VCDS bij mij en hij gaf weer netjes aan dat er een turbo overboost was en dat de airflow temperatuur te hoog was. Weer afgesleept en met een leen auto verder.
Garage bedrijf kwam weer op die sensor uit en wilde deze na telefonisch contact vervangen. Ik heb aangegeven dat deze al vervangen was en dit dus niet de oorzaak kon zijn. Hierna zijn ze verder gaan kijken en nu hebben ze het erover dat de kabelboom naar de motor los gekomen is en achter het hitteschild is gekomen en is gaan smelten waardoor er kortsluiting ontstaat. Ik ben al €500 lichter en en niks verder dus heb geregeld dat de auto in Duitsland wordt opgehaald en ik hem volgende week zelf repareer.
Nu is mijn vraag: wie heeft hier ervaring mee en wie weet wat zo'n kabelboom kost en hoeveel werk het is? Ik ben nu op vakantie dus heb niet alles bij de hand. Gaat om een 1.9 TDI MY 2007
Alle ervaring en adviezen zijn welkom!
Link naar reactie
Delen op andere sites
31 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten