Ga naar inhoud
  • 0

Kabelboom naar motor gesmolten!


Kingversace

Vraag

Hallo mensen,

 

Ik ben vorige week op vakantie gegaan naar Kroatië maar was nog maar amper in Duitsland toen mij auto niet meer wilde trekken. Daar ben ik afgesleept naar een garage, deze vertelde mij dat de ladendrucksensor kapot was. Deze is vervangen en ik kon weer verder. Maar naar 150 km zelfde verhaal weer. Geen motorstoringslampje gaan branden. Had natuurlijk wel VCDS bij mij en hij gaf weer netjes aan dat er een turbo overboost was en dat de airflow temperatuur te hoog was. Weer afgesleept en met een leen auto verder.

 

Garage bedrijf kwam weer op die sensor uit en wilde deze na telefonisch contact vervangen. Ik heb aangegeven dat deze al vervangen was en dit dus niet de oorzaak kon zijn. Hierna zijn ze verder gaan kijken en nu hebben ze het erover dat de kabelboom naar de motor los gekomen is en achter het hitteschild is gekomen en is gaan smelten waardoor er kortsluiting ontstaat. Ik ben al €500 lichter en en niks verder dus heb geregeld dat de auto in Duitsland wordt opgehaald en ik hem volgende week zelf repareer.

 

Nu is mijn vraag: wie heeft hier ervaring mee en wie weet wat zo'n kabelboom kost en hoeveel werk het is? Ik ben nu op vakantie dus heb niet alles bij de hand. Gaat om een 1.9 TDI MY 2007

 

 

Alle ervaring en adviezen zijn welkom!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Even ter update:

 

Ik weet dat we nu 2,5 jaar verder zijn maar maak bij deze het verhaal toch even af.

De auto slurpte de laatste maanden behoorlijk olie. 1 liter op 400 km.

Na vervangen van de turbo reed hij weer heerlijk maar alsnog 1 liter olie op 6 a 700 km. Ik was er toen zo klaar mee dat ik de auto te koop heb gezet. Erg jammer want ik was erg gek met de auto maar werd er vooral gek door. De ene na de andere reparatie en ook niet de kleinste. Daar kwam bij dat mijn koppeling en vliegwiel ook aardig tegen vervanging aanliepen en mijn bankrekening aardig begon te krimpen.

Ik heb deze auto verkocht aan de export en toch wel met een dubbel gevoel uit staan te zwaaien....

 

Vervolgens heb ik een Opel Corsa 1.3CDTi Cosmo 2011 gekocht met alle mogelijke opties. Deze auto is mij super bevallen, gechipt van 95 naar 125 pk. Hier heb ik de afgelopen 2,5 jaar mee rondgereden en behoorlijk wat kilometers gemaakt. Enkel de nodige beurtjes, setje banden en remblokken gedaan. 

 

Heel stiekem heb ik alleen wel mijn VCDS gemist. Nu is het 1 en ander in mijn priveleven veranderd en heb ik hond gekocht. Dus ik moest een andere auto hebben. Vandaar dat ik nu weer een zoektocht ben gestart naar een station. Mijn voorkeur gaat natuurlijk uit naar een Passat, mits ik een geschikte tegenkom. En dan wel een 3BG, de 3C is mij momenteel wat te duur. Mocht ik een mooie 3BG aangekocht hebben dan gaan jullie mij hier natuurlijk weer vaker zien!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dank jullie! Ik ben druk opzoek maar zowel particulier als bedrijven reageren niet of heel traag op mail en bij telefonisch contact kunnen ze weinig vertellen. 

Volgens mij zijn ze te gehecht aan de 3BG's die te koop staan. Maar we zoeken verder en wil er deze week 1 hebben!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden