Ga naar inhoud

  • 0

verbruik Passat 3c 1.9 tdi relatief hoog?


serow

Vraag

Hallo mede passat rijders,

 

ik heb een tijdje mijn verbruik in de gaten gehouden het valt me op dat ik zelfs op het snelweg met 140 150

een gemiddelde verbruik van 1:12.5 1:13 haal

 

gister heb ik voor 25 euro tank een km van ongeveer 200 gereden, en de 25 euro was weer op.

 

met 18'' wielen en een chip van Vag techniek. ( geen troep erin dus)

 

is dit bij meerdere het geval?

 

groetjes

serow

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 77
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Aanbevolen berichten

  • 0
Maar dan rij je zeker nooit 100km/h op CC net als ik :D Ik maak er een sport van om zoveel mogelijk Km's uit 1 tank te persen. Met mijn vorige 3BG lukte me het meestal tot 1000/1060 km op 1 tank van 62 Liter.

 

Klopt! Met winterbanden ga je dit nooit halen, gezien de grotere rolweerstand van de lamellen die op winterbanden zitten. Ik rij zelf sinds 2004 op Michelin Energy Saver banden, deze gaan ook vrij lang mee tijdens normaal gebruik.

 

............

Rij ook altijd op CC..........

Ik rij ALTIJD 100km/h op CC :P

Maar ik kan persen wat ik wil maar hij wil gewoon niet zuiniger :angel:

 

Hier in de regio zijn dat soort wegen in mijn routes vrij schaars of kleine stukjes of regelmatig onderbroken door rotondes :angry: ...................

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik rij voornamelijk op de A12/A2/A27 constant op de CC. Vooral op de zater/zondagen is het heerlijk rijden daarop. Ja ik weet wat je bedoelt met de wegen in jouw regio.

 

Vandaag was ik ook op bezoek bij VAG Techniek in Nuenen, volgens de RNS moest ik er al bij afslag Best eraf en vervolgens via vele stoplichten en rontondes kom je uiteindelijk in Nuenen aan. Dus op dat stuk was CC onmogelijk..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Allemaal weet ik niet maar die van mij wel in ieder geval.

Hij gaat morgen naar de garage voor de 60.000 kilometer beurt. Ze hebben het service piep programma in de auto ook veranderd want hij begint pas echt te zeuren vlak voor de beurt. In de 3C en de superb begint ie al bij 20.000 kilometer terwijl de beurt pas zou zijn bij 30.000 kilometer.

Nu ben ik dus iets te laat want hij piepte en ik dacht kan nog wel effe wachten. En toen was het druk bij de garage. Maar goed hij staat op 65000 kilometer en heeft dus 35000 kilometer gedraaoid op dezelfde olie, geen druppel erbij gegooid en peil staat nog halverwege.

Bij vele korte trajecten moet je sneller binnen voor een grote beurt.

Passat meet de kwaliteit van de olie en dere zaken.

Moet vaak ook rond de 25.000 onderhoud doen ipv de 30.000km

 

haal vaak ook, wel de 1200 a 1400km soms lukt het meer maar dat is dan de vakantie periode door de lange trajecten die je dan aflegt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hoog verbruik?

 

Lijkt me een combinatie van snelheid/bandenmaat/bandenspanning/manier van rijden denk ik.

 

Gezien ik zo'n 35.000/40.000 km per jaar rij en het zelf uit eigen zak betaal (ik heb van mijn werk een NS jaartrajectkaart voor 40km per dag, maar ga liever met auto) is het voor mij belangrijk dat ik een zuinige auto heb.

 

Met mijn huidige Passat 3C 1.9 TDI haal ik op zich wel aardige waardes. Het actuele verbruik ligt 98% van de tijd dat ik rij, op 1:22/1:23. Zie foto, de dagteller staat op 1123km en de tank is nog niet leeg.

Dit komt omdat ik meestal de CC op 100km/h ingesteld heb. Ik heb nooit haast omdat ik optijd vertrek. Het jakkeren levert je niets op en kost je alleen maar meer brandstof. Daarnaast heb ik een vrij smalle bandenmaat (16"), 205. Ik vermoed dat als je op 18" rijdt en bijv. 235 breed, de auto meer gaat verbruiken i.v.m. de hoge rolweerstand. De bandenspanning heb ik rondom op 2,5 bar zitten.

 

Al met al haal ik vaak 1100 a 1200km op 1 tank, dat is dus met een tankinhoud van 70 liter ongeveer 1:17. Vandaag is de auto gechipt, helaas heb ik door files onderweg, nog niet de nieuwe waardes kunnen testen. Maar ik vermoed dat het ongewijzigd zal blijven. De chipping heb ik met name nodig bij vakanties met een volle auto en stijle wegen.

 

Gr. Edwin

 

EN met de addetief :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

als ik het zo allemaal lees, voelt het verbruik wel heel normaal aan.

toch vind ik hem aan de hoge kant..

en als je naar vakantie rijd, wil je toch wat meer pit erin hebben tijdens het inhalen dergelijken..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hoog verbruik?

 

Lijkt me een combinatie van snelheid/bandenmaat/bandenspanning/manier van rijden denk ik.

 

Met mijn huidige Passat 3C 1.9 TDI haal ik op zich wel aardige waardes. Het actuele verbruik ligt 98% van de tijd dat ik rij, op 1:22/1:23. Zie foto, de dagteller staat op 1123km en de tank is nog niet leeg.

Dit komt omdat ik meestal de CC op 100km/h ingesteld heb. Ik heb nooit haast omdat ik optijd vertrek. Het jakkeren levert je niets op en kost je alleen maar meer brandstof. Daarnaast heb ik een vrij smalle bandenmaat (16"), 205. Ik vermoed dat als je op 18" rijdt en bijv. 235 breed, de auto meer gaat verbruiken i.v.m. de hoge rolweerstand. De bandenspanning heb ik rondom op 2,5 bar zitten.

 

Al met al haal ik vaak 1100 a 1200km op 1 tank, dat is dus met een tankinhoud van 70 liter ongeveer 1:17. Vandaag is de auto gechipt, helaas heb ik door files onderweg, nog niet de nieuwe waardes kunnen testen. Maar ik vermoed dat het ongewijzigd zal blijven. De chipping heb ik met name nodig bij vakanties met een volle auto en stijle wegen.

 

Gr. Edwin

 

Ik moet zeggen dat ik met mijn gechipte passat op 17" banden 225/45, gemiddeld 1200km uit een tank pers. En dan rij ik op de snelweg 125km/u met CC, dat is gemiddeld nog 1:17. Tijdens de vakantie met een skibox op het dak en de CC op 145km/u ingesteld rij ik gemiddeld 1:15 met de auto. Valt mij nog alleszins mee op 17" banden. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij vele korte trajecten moet je sneller binnen voor een grote beurt.

Passat meet de kwaliteit van de olie en dere zaken.

Moet vaak ook rond de 25.000 onderhoud doen ipv de 30.000km

 

haal vaak ook, wel de 1200 a 1400km soms lukt het meer maar dat is dan de vakantie periode door de lange trajecten die je dan aflegt.

 

Ik laat elke 10.000km de olie en alle filters wisselen, PROBLEM :mrgreen::mrgreen: ?? Ik ben dan ook een freaak :angel:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Pff, ik durf al bijna te zeggen dat een 2.0TDI stukken zuiniger is...

 

Onze gechipte 2.0tdi met 215-55-16 banden eronder, heeft op deze tank een gemiddelde behaald van 1:19,2. :)

 

Wij rijden dan ook voor zo'n 80% op 80km/h wegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja dat is ook mijn conclusie! Vooral die nieuwste serie Passats zijn zuining. De CRD's en ook de 2.0 TDI's zijn blijkbaar veel zuiniger dan de 1.9 PD's

Maar ik durfde het niet aan om de 2.0 TDI te kopen gezien de grote hoeveelheid problemen die er zijn (BKP's) dus het werd een 1.9 TDI PD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Pff, ik durf al bijna te zeggen dat een 2.0TDI stukken zuiniger is...

 

Onze gechipte 2.0tdi met 215-55-16 banden eronder, heeft op deze tank een gemiddelde behaald van 1:19,2. :)

 

Wij rijden dan ook voor zo'n 80% op 80km/h wegen.

Pffff daar heb ik toch al heel ruim onder gezeten hoor record=4.6 l/100 km :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

vandaag maar weer eens geprobeerd,

de verbruiks-teller op 0 gezet en de snelweg opgereden, (naar me werk)

zonder cruise constant rond de 110 120 geschommeld, merendeels 120, omdat het een traject weg is.

kwam uit op 1:15.9

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
die cruise control dient érgens voor he...

 

yip, maar het is vrij wisselvallig op dat weg, ze remmen ineens af geven gas bij, heel raar is het.

nadat ze de traject hebben ingezet, gebeuren er zeker meerdere ongelukken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Pfff Serow Gewoon je tank vol gooien en dan je dag teler op 0 KM zetten en rijden dat hij weer op RES staat,

na de pomp rijden kijk ff op de dag teler hoeveel Km heb gereden schrijf dat op gooi je tank echt vol dan zie je hoe veel Liter aan Diesel heb er in gegooid,

voorbeeld je heb 50 L en je heb 800 km afgelegd dan doe je 800 deel je door 50 = 1l op 16KM

 

Dan kan je echt zien hoe veel verbruikt niet ff op je BC kijk dat is +- :?: dat is een moment op name de BC

 

en zo kan je zien wat voor rijstijl je heb en vergeet niet de bandenmaat daar spelt ook en rol mee :angel:

Gr Fai

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
yip, zo was ik het dit keer ook van plan. banden maten zijn 225/45/18 als ik me zo 1 2 niet vergis

 

225-40-18*

 

En anders heb je eigenlijk de verkeerde bandenmaat eronder. :roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
yip, zo was ik het dit keer ook van plan. banden maten zijn 225/45/18 als ik me zo 1 2 niet vergis

 

je mag je gemiddeld verbruik op je boordcomputer nooit zomaar 1 op 1 voor waarheid aannemen. Ik reken het altijd uit bij tanken :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
ik heb eens beter op gelet 120 met cc gaf me bc toch 1:19 aan.

Bij mij staat hij altijd op het verbruik van het ritgemiddelde. Wat ik dan op de snelweg zie is 1:14 - 1:15 :blink:

 

dafuq??? op de snelweg haal ik MINSTENS 1 op 20 hoor :shock:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Misschien heb je hier wat aan de reden van hoog verbruik.

http://wiki.tdiclub.nl/Brandstofverbruik-te-hoog

Heb al eens geroepen dat het mooi zou zijn als er een (forum)checkup zou moeten komen tijdens een meeting ofzo. Wil er best wel voor betalen.

Wat heb ik gedaan:

gekozen voor b-label band van continental

egr buiten werking

bandenspanning 2,5/3,0 bar (fabrikant adviseert 2,2/2,2)

nokkenastiming laten controleren

altijd op cruise control rijden

zo veel mogelijk buiten de spits rijden

niet te hard rijden (hooguit een paar kilometer boven maximum snelheid)

altijd op tijd filters vervangen bij beurtje

mijn vrouw zo veel mogelijk thuis laten (scheelt gewicht) 8-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik let er ook altijd op

 

heb zo breed mogelijke banden, 255/35/19

een zo zwaar mogelijke auto, met 4 wielaandrijving en automaat

ook een dikke motor in het vooronder en een zware rechtervoet..

rijd ook in de spits en meestal altijd wel te een klein beetje veel te hard

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
ik let er ook altijd op

 

heb zo breed mogelijke banden, 255/35/19

een zo zwaar mogelijke auto, met 4 wielaandrijving en automaat

ook een dikke motor in het vooronder en een zware rechtervoet..

rijd ook in de spits en meestal altijd wel te een klein beetje veel te hard

Logisch dat je daarom altijd zoveel moet bijklussen :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden