Ga naar inhoud

  • 0

verbruik Passat 3c 1.9 tdi relatief hoog?


serow

Vraag

Hallo mede passat rijders,

 

ik heb een tijdje mijn verbruik in de gaten gehouden het valt me op dat ik zelfs op het snelweg met 140 150

een gemiddelde verbruik van 1:12.5 1:13 haal

 

gister heb ik voor 25 euro tank een km van ongeveer 200 gereden, en de 25 euro was weer op.

 

met 18'' wielen en een chip van Vag techniek. ( geen troep erin dus)

 

is dit bij meerdere het geval?

 

groetjes

serow

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 77
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Aanbevolen berichten

  • 0

@ Berkant abi, rechtervoet is het soms zeker wel een beetje haha, maar ik bedoel als ik constant 140 150 rij moet hij niet zo ver zakken denk ik.

@ Ozzy40, hij mag wel veel verbruiken maar dat hij zover zakt? is ook net te veel denk ik.

 

anders gewoon een E320 cdi aanschaffen denk ik, iets meer in de wegenbelasting, evenveel verbruik, en wat meer pit erin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

mijn verbruik gaat ook hard om hoog met elke 5 km boven de 120. dus denk dat het echt aan je snelheid ligt.

vaak als je veel 140 - 150 rij ben je geen rustige rijder, wat inhoud dat je ook nog eens snel naar de snelheid wil.

 

idd de merc zal ook veel meer verbruiken bij die snelheden. (elke auto type of je moet berg af gaan)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
mijn verbruik gaat ook hard om hoog met elke 5 km boven de 120. dus denk dat het echt aan je snelheid ligt.

vaak als je veel 140 - 150 rij ben je geen rustige rijder, wat inhoud dat je ook nog eens snel naar de snelheid wil.

 

idd de merc zal ook veel meer verbruiken bij die snelheden. (elke auto type of je moet berg af gaan)

 

vind ik wel tegenvallen dan met dat snelheid 1:12.

dan rij ik toch liever een mercedes die 1:11 rijd, die trekt nog snel door en een hoger top.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

rij eens een tijdje 120 en vergelijk dat eens met boven staande antwoord van rob.

 

mijn ervaring is dat als je in auto A onzuinig rijdt je in auto B ook onzuinig rijdt. dus in de merc met meer vermogen zal je ook daar na rijden.

Kost mij ook veel moeite om niet het extra vermogen te gebruiken na de tuning. Doe kan ik ook continue naar de pomp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
rij eens een tijdje 120 en vergelijk dat eens met boven staande antwoord van rob.

 

mijn ervaring is dat als je in auto A onzuinig rijdt je in auto B ook onzuinig rijdt. dus in de merc met meer vermogen zal je ook daar na rijden.

Kost mij ook veel moeite om niet het extra vermogen te gebruiken na de tuning. Doe kan ik ook continue naar de pomp.

 

het is dat ik ook meer snelweg ga rijden, voorheen was het nog veel stad verkeer, nu is het meer snelweg.

en ik rij ook in de meeste gevallen door 140 150 tussendoor 170 180..

 

als een passat dan net zo onzuinig gaat worden als een mercedes, doe mij maar een mercedes dan.

met het naar vakantie rijden heb ik dan tenminste een auto die nog doorrijdt bij het inhalen.

(afstand van bijna 3400km)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Koop die taxi nou maar, je wilt 'm al een hele tijd heel graag :P

 

 

die taxi wil ik zeker al een hele tijd hebben, :P als ik er een leuke kan vinden word het wel wat.

 

@ Antoine

die heb ik zeker wel liever idd :embarassed::embarassed:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zou gaan voor een Audi A6 3.0TDI Quattro 8-)

 

En ja, die vind je ook Mooi Serdar... volgens mij hebben 2 neven van je die zelfs ook, als jij er ook 1 hebt, zijn jullie de 3 ''Auditiers'' :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik zou gaan voor een Audi A6 3.0TDI Quattro 8-)

 

En ja, die vind je ook Mooi Serdar... volgens mij hebben 2 neven van je die zelfs ook, als jij er ook 1 hebt, zijn jullie de 3 ''Auditiers'' :mrgreen:

 

dat is het ook een beetje, :embarassed:

 

me ene neef heeft een 2.7 tdi quattro, aardig vole

ne andere een 3.0 tdi quattro - die is met alles erop en eraan.

me oom heeft een lexus is 220D alles erop en eraan die rijdt ook goed door.

de ander heeft een bmw 525D 2004

de ander heeft een kia sportage die kijkt voor een A4 3.0 tdi om op vakantie te gaan.

we gaan waarschijnlijk samen op vakantie dus wil ik ze ook bijbenen.

 

en voor de rest als we naar duitsland of belgie rijden. rijden we ook flink door en kan ik ze niet bijbenen :cry:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Met een e320 cdi hou je een Audi A6 3.0TDI nog niet bij hoor :P

 

Maar Matthijs heeft eigenlijk wel gelijk... Wij rijden heel vaak samen met familie door Duitsland en we rijden gewoon even hard, haast hebben we toch niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

:lol: koop gewoon een motorfiets. Weet je zeker dat je ze kunt bijbenen.

Aangezien je 20 bent heb je waarschijnlijk nog geen hok vol kinderen die meemoeten :-)

 

Bij ons in familie hoeven ze zich niet te bewijzen door te laten zien welke auto je kunt betalen (maar aankomen met een bmw 1-serie is not done) :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Tja.. een PD TDI verbruikt veel boven de 130..

 

Oplossing is gewoon iets langzamer rijden.

?? voor dat bedrag leg ik zeker 400km met mijn 1.9TDI met 140km/H snelweg

 

EDIT/ hangt ook af van de baan klimmen bochten en geen constante snelheid alleen of vol geladen in de wagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoog verbruik?

 

Lijkt me een combinatie van snelheid/bandenmaat/bandenspanning/manier van rijden denk ik.

 

Gezien ik zo'n 35.000/40.000 km per jaar rij en het zelf uit eigen zak betaal (ik heb van mijn werk een NS jaartrajectkaart voor 40km per dag, maar ga liever met auto) is het voor mij belangrijk dat ik een zuinige auto heb.

 

Met mijn huidige Passat 3C 1.9 TDI haal ik op zich wel aardige waardes. Het actuele verbruik ligt 98% van de tijd dat ik rij, op 1:22/1:23. Zie foto, de dagteller staat op 1123km en de tank is nog niet leeg.

Dit komt omdat ik meestal de CC op 100km/h ingesteld heb. Ik heb nooit haast omdat ik optijd vertrek. Het jakkeren levert je niets op en kost je alleen maar meer brandstof. Daarnaast heb ik een vrij smalle bandenmaat (16"), 205. Ik vermoed dat als je op 18" rijdt en bijv. 235 breed, de auto meer gaat verbruiken i.v.m. de hoge rolweerstand. De bandenspanning heb ik rondom op 2,5 bar zitten.

 

Al met al haal ik vaak 1100 a 1200km op 1 tank, dat is dus met een tankinhoud van 70 liter ongeveer 1:17. Vandaag is de auto gechipt, helaas heb ik door files onderweg, nog niet de nieuwe waardes kunnen testen. Maar ik vermoed dat het ongewijzigd zal blijven. De chipping heb ik met name nodig bij vakanties met een volle auto en stijle wegen.

 

Gr. Edwin

post-3382-1423828684,8765_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb 1100 km op een tank nog nooit gehaald.

Rij ook altijd op CC.

 

1:17 ligt zelf met mijn 205 winterbanden buiten mijn bereik..............

 

Ben nog wat aant experimenteren met de bandenspanning.

Met mijn 17"x225 rij ik momenteel met 2,5 bar voor en 3,0 achter (de maximale bandenspanning volgens het klepje). Ben benieuwd wat ik nu haal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Maar dan rij je zeker nooit 100km/h op CC net als ik :D Ik maak er een sport van om zoveel mogelijk Km's uit 1 tank te persen. Met mijn vorige 3BG lukte me het meestal tot 1000/1060 km op 1 tank van 62 Liter.

 

Klopt! Met winterbanden ga je dit nooit halen, gezien de grotere rolweerstand van de lamellen die op winterbanden zitten. Ik rij zelf sinds 2004 op Michelin Energy Saver banden, deze gaan ook vrij lang mee tijdens normaal gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dus Serdar,

 

Ik denk dat niemand hier vreemd opkijkt als je een hoog verbruik hebt met 18 inch en regelmatig 140/150 rijden.

Als ik ook 140/150 ga rijden, ga ik mijn huidige mooie waardes ook niet meer halen.

 

Dus eigenlijk was het een logische constatering van je :D Net als die jongelui die je hard voorbij komen rijden, terwijl 200/300m verderop het stoplicht al op rood staat. Vervolgens zie je ze hard remmen..... allemaal zinloos en zonde van je verstookte energie. Het 'Nieuwe rijden' heeft wel degelijk zin, veel transportbedrijven doen er al aan.

Alleen langdurig te rustig rijden is ook weer niet goed voor de diesel rijders onder ons. Dat heeft dan weer als gevolg aangekoekte EGR's en vervuilde turbo's. Dus af en toe op z'n staart trappen is goed voor z'n 'doorbloeding'

 

Dus gewoon wat langzamer rijden, is ook goed voor je portemonnee 8-) scheelt je ook weer boetes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Met de 3AA 2 liter tussen Amersfoort en Den Haag 1521 kilometer op een tank gehaald. MAAR:

Wel de tank helemaal leeg, smalle banden met iets hogere druk, bluemotion uitvoering, vroeg weg en laat terug dus geen files, naast de snelweg wonen en omdat er wegwerkzaamheden waren zowel op de A28 als ook op de A12 90 kilometer per uur op de cruise, bij het stoplicht het start stop systeem gebruiken.

 

Normaal haal ik dus wel met files en niet altijd lange stukken 1200 kilometer op een tank. En dan laat ik mij ook wel eens gaan om lekker snel op te trekken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Allemaal weet ik niet maar die van mij wel in ieder geval.

Hij gaat morgen naar de garage voor de 60.000 kilometer beurt. Ze hebben het service piep programma in de auto ook veranderd want hij begint pas echt te zeuren vlak voor de beurt. In de 3C en de superb begint ie al bij 20.000 kilometer terwijl de beurt pas zou zijn bij 30.000 kilometer.

Nu ben ik dus iets te laat want hij piepte en ik dacht kan nog wel effe wachten. En toen was het druk bij de garage. Maar goed hij staat op 65000 kilometer en heeft dus 35000 kilometer gedraaoid op dezelfde olie, geen druppel erbij gegooid en peil staat nog halverwege.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden