Ga naar inhoud

is 200.000 op de teller veel?


bas_k

Aanbevolen berichten

Hallo ben ik weer.

 

Ik richtte me eerst op een LPG maar begin meer en meer naar een diesel te neigen omdat die toch een stukje langer meegaan en minder onderhoud vergen.

 

Heb nu een Variant 1,9 TDI Comfortline van 115pk uit 2001 op het oog. 200.000 op de teller voor 10.000 euro.

 

Is dat (als auto technisch in orde is) een goede deal?

Hoeveel kan je er nog bij rijden op de teller, maw wanneer houdt een diesel op?

 

Groet en dank, BAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dit een 3B of een 3BG, de 115pk is nl een minder goede motor.

 

En wanneer een diesel op is is moeilijk te zeggen.. de mijne staat momenteel op 350dkm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dit een 3B of een 3BG, de 115pk is nl een minder goede motor.

 

En wanneer een diesel op is is moeilijk te zeggen.. de mijne staat momenteel op 350dkm

 

Ben nog niet ingewerkt in de termen 3B en 3BG... help me out!

 

Hij is van april 2001 en heeft volgens de RDW 74kw

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dit een 3B of een 3BG, de 115pk is nl een minder goede motor.

 

En wanneer een diesel op is is moeilijk te zeggen.. de mijne staat momenteel op 350dkm

 

Ben nog niet ingewerkt in de termen 3B en 3BG... help me out!

 

Hij is van april 2001 en heeft volgens de RDW 74kw

 

74 kW = 100 pk.

 

Een beetje TDI heeft geen moeite met 300.000 km. Ik heb nu mijn 3e. 1e ingeruild bij 285.000 km ivm schade. De 2e gekocht met 168.000 en vorig jaar ingeruild met 341.000 km omdat ik wel weer eens wat anders wou rijden. De huidige heb ik gekocht met 159.000 en staat nu weer op 189.000 km. Kunnen we nog wel een paar jaartjes mee vooruit.

 

De prijs van 10.000 euro lijkt me echter nog iets aan de hoge kant. Het is natuurlijk afhankelijk van het feit of je wilt inruilen en hoeveel garantie er gegeven wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Okee :-)

 

Hij heeft chromen raamrandjes, maar het is wel een Variant en hij heeft geen chromen randjes op de bumpers.

 

Dus een 3BG?

 

Wat is er dan mis met die motor?

 

idd een 3BG en die is niet geleverd met de 115 pk pompverstuivermotor. Probleem bij deze was dat o.a. de koppakking nog wel eens de geest geeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

geen garantie en geen inruil

 

Op het plaatje van de achterkant zie ik een rode D en I en volgens de verkoper is het een 115pk. OP de site van RDW staat echter een 74kw :-S

 

74 kW = 74 kW

 

o zie je maar weer dat verkopers ook niet verder dan hun neus lang is. Bij de 3B ging het verhaal van de rode D en de rode I wel op. Dat waren idd 115 pk motoren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zie ik dan verkeerd dat de D ook rood is, of heeft dat bij de 3BG een andere betekenis?

 

Dat is een heel verhaal. Maar in 2001 hadden alle Passats met pompverstuivermotor een rode D en een rode I. Dus ook de 130 pk uitvoering. Later had de 100 pk versie alleen een rode I.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bas k, de rode d wil zeggen dat je pompverstuivers hebt (PD) i.p.v. een verdelerpomp (VP)

74 KW is geen 115 PK maar 100 PK. De omrekenfactor is 1,36.

 

Een rode D bij een 3B is altijd 115 PK. Een chrome D is 90 of 110 PK

een 3BG heeft altijd een rode D en is er in 100 PK of 130 PK.

 

90 pk = 66 kw

100 pk = 74 kw

110 pk = 81 kw

115 pk = 85 kw

130 pk = 96 kw

150 pk = 110 kw

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je wilt weten hoeveel vermogen hebt kun je ook ff op de sticker bij het reservewiel kijken welke motor code je hebt:

(Alleen voor 3B, 3BG en 3C)

 

1.9 TDI AHU = 66kW/90pk VP

1.9 TDI AHH = 66kW/90pk VP

1.9 TDI AVB = 74kW/100pk PD

1.9 TDI BKC = 77kW/105pk PD

1.9 TDI BLS = 77kW/105pk PD

1.9 TDI AFN = 81kW/110pk VP

1.9 TDI AVG = 81kW/110pk VP

1.9 TDI AJM = 85kW/115pk PD

1.9 TDI ATJ = 85kW/115pk PD

1.9 TDI AVF = 96kW/130pk PD

1.9 TDI AWX = 96kW/130pk PD

 

2.0 TDI BVD = 90kw/122pk PD

2.0 TDI BVE = 90kw/122pk PD

2.0 TDI BMW = 100kw/136pk PD

2.0 TDI BGW = 100kW/136pk PD

2.0 TDI BKP = 103kW/140pk PD

2.0 TDI BMP = 103kW/140pk PD

2.0 TDI BMR = 125kW/170pk PD

 

2.5 TDI AKN = 110kW/150pk V6 VP

2.5 TDI AFB = 110kW/150pk V6 VP

2.5 TDI BDG = 120kW/163pk V6 VP

2.5 TDI BAU = 132kW/180pk V6 VP

2.5 TDI BDH = 132kW/180pk V6 VP

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, ik snap het rode/chromen D verhaal nu. Conclusie is dus dat het gaat om een 74kw/100pk 1,9 TDI met pompverstuiver.

 

idd een 3BG en die is niet geleverd met de 115 pk pompverstuivermotor. Probleem bij deze was dat o.a. de koppakking nog wel eens de geest geeft.

 

Gaat dat probleem alléén op voor de 115pk, of ook voor de 100pk die ik op het oog heb?

 

die 200.000 kilometer vind ik niet veel.. die 10.000 vind ik wel veel. (of hij moet afgeladen zijn met opties als xenon, leer, navi, etc.)

 

Ik zie alleen lichtmetalen velgen... 1000 eraf praten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn 100 pk TDI (automaat) uit 2001 vorigjaar november voor 13000 gekocht. Hij had toen 149000 gelopen. Ik heb m bij een officiele VW dealer gekocht met garantie. Mijn auto is standaard Trendline, met climatecontrole, cruisecontrole, automatische ruitenwissers, dimmende binnenspiegel afstandsbediening van de centrale vergrendeling en 4 x el. ramen.

Als de wagen die jij daar kan kopen minimaal deze uitrusting heeft, is de prijs van 10000 euro iets aan de hogekant. kijk voor de vergelijk maar op autotrack. dan kun je snelgenoeg prijzen vergelijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden