Ga naar inhoud
  • 0

Noodloop 3c 2006


passatenternaar

Vraag

Heren,

 

Sinds een tijd heb ik het volgende probleem.

 

-bij optrekken over 3000 toeren vliegt de auto in noodloop (Garage geweest heeft de wategate stang losgemaakt)

 

Dit leek het op te lossen voor boven 3000 toeren maar...pas geleden lekker op de snelweg aan het tuffen reed 140 in 6e versnelling wou even wat doortrekken dus in z'n 6 naar 150 en ploef noodloop...even parkeerplaats sleutel eruit en erin en rijd weer.

 

Injectoren zijn btw al vervangen gratis 4 stuks...zou het de vnt zijn die is vastgekoekt? heeft vroeger een dame in de passat gereden die niet erg hard reed altijd....turbo vaantjes vast? hoe dit op te lossen?? jullie ervaring??

 

Hoor goede verhalen over Forté turbo cleaner met dit probleem.

 

Passat 3c 2006 highline 2.0 TDI 136 pk BMA (import belg)

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
hmm nog een weekje werken volgende week en dan 3 weken vakantie..wellicht heeft vdub tijd voor een uitlezing van mijn passie? ^^

 

Moet je hem effe pben, ik heb zijn agenda namelijk niet :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Heren,

 

Sinds een tijd heb ik het volgende probleem.

 

-bij optrekken over 3000 toeren vliegt de auto in noodloop (Garage geweest heeft de wategate stang losgemaakt)

 

Dit leek het op te lossen voor boven 3000 toeren maar...pas geleden lekker op de snelweg aan het tuffen reed 140 in 6e versnelling wou even wat doortrekken dus in z'n 6 naar 150 en ploef noodloop...even parkeerplaats sleutel eruit en erin en rijd weer.

 

Injectoren zijn btw al vervangen gratis 4 stuks...zou het de vnt zijn die is vastgekoekt? heeft vroeger een dame in de passat gereden die niet erg hard reed altijd....turbo vaantjes vast? hoe dit op te lossen?? jullie ervaring??

 

Hoor goede verhalen over Forté turbo cleaner met dit probleem.

 

I.d.d. Uitlezen met vcds, voor 99 procent is de foutmelding " turbodruk overschreden of onderschreden". Aardig om te weten wat de kmstand is?

Forte toevoegen kan zeker geen kwaad maar lost niet alle vervuiling in de turbo op. Heeft de auto lang stil gestaan dan kan er ook roest in de turbo zitten. Daarnaast kan de tdi er niet tegen wanneer de motor onder de 2100 toeren wordt gehouden, zeker 1 maal per week effe lekker doortrekken in zijn 3 naar 3500 toeren, houd de zaak lekker schoon, net als effe doortrekken op de autobahn.

 

 

 

 

 

Passat 3c 2006 highline 2.0 TDI 136 pk BMA (import belg)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Heren,

 

Sinds een tijd heb ik het volgende probleem.

 

-bij optrekken over 3000 toeren vliegt de auto in noodloop (Garage geweest heeft de wategate stang losgemaakt)

 

Dit leek het op te lossen voor boven 3000 toeren maar...pas geleden lekker op de snelweg aan het tuffen reed 140 in 6e versnelling wou even wat doortrekken dus in z'n 6 naar 150 en ploef noodloop...even parkeerplaats sleutel eruit en erin en rijd weer.

 

Injectoren zijn btw al vervangen gratis 4 stuks...zou het de vnt zijn die is vastgekoekt? heeft vroeger een dame in de passat gereden die niet erg hard reed altijd....turbo vaantjes vast? hoe dit op te lossen?? jullie ervaring??

 

Hoor goede verhalen over Forté turbo cleaner met dit probleem.

 

I.d.d. Uitlezen met vcds, voor 99 procent is de foutmelding " turbodruk overschreden of onderschreden". Aardig om te weten wat de kmstand is?

Forte toevoegen kan zeker geen kwaad maar lost niet alle vervuiling in de turbo op. Heeft de auto lang stil gestaan dan kan er ook roest in de turbo zitten. Daarnaast kan de tdi er niet tegen wanneer de motor onder de 2100 toeren wordt gehouden, zeker 1 maal per week effe lekker doortrekken in zijn 3 naar 3500 toeren, houd de zaak lekker schoon, net als effe doortrekken op de autobahn.

 

 

 

 

 

Passat 3c 2006 highline 2.0 TDI 136 pk BMA (import belg)

 

Km stand uit me hoofd nu zo 230.000 kilometer :-) ben hem de afgelopen dagen in elk geval al (nadat motorblok warm is)wat hoger in de toeren te houden en te spelen met het gaspedaal...dus in zijn 5 140 rijden...vind ie in elk geval wel lekker merk ik hij rookt ook minder :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Probleem is na toevoegen van de 2 flessen forte turbo cleaner weg...

 

Wat heb ik gedaan

 

-Eerst tijd spelen met gaspedaal hoger in de toeren rijden(na dat motor echt warm is)

-in mijn vakantie 2 flesjes forte turbo cleaner gehaald op internet (normaal kun je dat spul alleen bij vakgarage krijgen)

-2 flesjes in mijn tank gemieterd en bp ultimate diesel afgetankt...

-Duitste autobahn opgezocht en ongeveer 500 kilometer lekker doorgetuft...kon eindelijk weer tot net onder rood komen zonder noodloop

-Leuk detail...na ongeveer 200 kilometer even parkeerplaats opgezocht en even de jongeheer uitgelaten..auto gestart.....EEN MASSIEVE ZWARTE WOLK! ongeveer 1 minuut lang...daarna nooit weer een zwarte wolk gezien...en auto rijd wonderbaarlijk en stiller.

 

Hoor vaak toevoegingen crap etc...maar deze forté ik teken er voor ^^

 

Groetzz

 

Passatenternaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik vraag me af hoe een turboreiniger die je in je tankt kiept wat kan doen aan je turbo.. misschien heeft de BP Ultimate dat wel gedaan... geen van beide vloeistoffen komt ook maar in de buurt van de turbo.. ik denk eerder dat die 500km het hem gedaan hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik vraag me af hoe een turboreiniger die je in je tankt kiept wat kan doen aan je turbo.. misschien heeft de BP Ultimate dat wel gedaan... geen van beide vloeistoffen komt ook maar in de buurt van de turbo.. ik denk eerder dat die 500km het hem gedaan hebben.

 

Ik dacht al dat het aan mijn beperkte kennis lag… was al aan het denken hoe komt dat bij de turbo..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
ik denk v 100 % dat je nokkenas versleten is

:idea:

 

Heb juist last van kortademigheid; zal wel door de sierstukken van de uitlaat komen. Die missen nu een bochtje naar beneden en dus minder weerstand...

Smile_facepalm.gif

 

Maar allez, die van mij roet ook als ik na honderden km's 120 km/h /onder de 2200 tpm rijdend door NL sukkel en dan doortrek.

Ook mijn ervaring is om regelmatig eens lekker door te trekken of in die Heimat 'm eens een paar honderd km uit te laten om alles lekker schoon te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
wat je inde tank doet is meestal voor de reiniging van je verstuivers zo iets kan nooit naar je turbo gaan .

 

Misschien dat het additief wat je erbij doet tijdens de ontbranding niet mee ontbrand (of door de ontbranding juist z'n werkende vorm aanneemt), en dan via je uitlaatgassen op je turbo (en je variabele schoepen) kan inwerken? De aangekoekte roet wat aantasten, en dat dit dan afgeblazen wordt als het wat loskomt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden