Ga naar inhoud

  • 0

"Jos behandeling"


FrankQS

Vraag

Vandaag bij Jos geweest voor de "behandeling".

Goede uitleg/service van Jos gehad over het hoe en waarom van deze behandeling.

Na veel dubben dus de beslissing genomen om de Kat leeg te laten meppen en de Egr dicht te laten maken. Hij “fluit” trouwens lekker zo zonder die Kat. Oftewel fluitend naar huis gegaan.

Na het sleutelen heeft Jos nog een proefrit gemaakt met aangesloten Vag-com om de staat van de LMM te meten. Deze was in goede conditie. Absoluut dus een positieve ervaring daar bij Jos.

Mijn Passat is nu gereed voor het volgende stadium : Chippen !

post-2087-1423822212,0618_thumb.jpg

post-2087-1423822212,2337_thumb.jpg

post-2087-1423822212,3118_thumb.jpg

post-2087-1423822212,4368_thumb.jpg

post-2087-1423822212,5618_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 113
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Aanbevolen berichten

  • 0
Hoi Den

Is het toevallig ook mogelijk om het bij die van mij te doe? heb nu 209.000 km op de teller staan.

heb hier al veel posetievie reactie's op gehad maar ze wisten niet of het ook bij een tiptronic kan

 

Daar wordt het motorblok niet anders van als je een AG4 of TT5 hebt.

_________________

 

Vraag al beantwoord door Mathijs maakt niet uit of het een handschakel of automaat is gaat zuiver om het motor gedeelte.Is bij die van jou ook mogelijk dus.

 

Grtz. Den

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Gast Coentje

Afgelopen vrijdag een "Jos behandeling" laten doen, KAT leeg en EGR afgedopt en pomp op tijd laten zetten en rijdend uitgelezen met vag-com.

Wat een mega verbetering zeg! De auto auto loopt een stuk soepeler en heeft over de hele lengte in toeren nog meer brute trekkracht, dus ik ben eindelijk van het "katapulten" af :wink: Je kan merken dat TDI's gek zijn op lucht want dat krijgt ie nou puur aangleverd zonder uitlaatgassen.

Het op tijd zetten van een pomp heeft zich wederom bewezen in en een mega verschil van rijden.

 

Wel was het nog ff spannend met rijdend uitlezen want ik zag plots een diep denkende Jos achter me stuur, zo van waar komt die hik vandaan, die hik was mij al bekend en niet te plaatsen. Na een lekker ritje hehe :lol::lol: was ie wel te plaatsen hoor, dikke grote vette rookpluim en hoppa schoon is mijn Turbootje, met 2 tevreden gezichten ging de passat weer richting JOS pits.

 

En die Turbofluit lekuuuurr hoorrrrr! :cool: (krijg je er gratis bij)

 

Offtopic:

Tussendoor kreeg ik nog het sublieme aanbod om zijn nieuwe pand te bezichtigen hij moest daar toch ff zijn...

Nou lui dat ziet me toch er een partij gelikt uit daar, echt alles erop en eraan zag er echt pro uit, dit gaat helemaal goedkomen met onze Joske!

 

Nog bedankt Jos voor de 2 bakken koffie en heb het zeer naar me zin gehad bij jullie :thumb:

 

grtz

Coen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Gast Coentje

Gaat helemaal goedkomen!

 

Als ik hier het wijk uitrij onder de 2000 toeren, voel ik me net zo'n F16 piloot die gaat opstijgen met die dikke Turbo fluit, hahahaha!

Mister Space Rocket Nasa himself, LOL.

Ook lijkt het wel of ie met de dag beter gaat rijden, kan ook verbeelding van me zijn hoor ben pas 2 dagen verder..

 

gr

Coen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Net terug van een bezoek bij Jos in Uffelte. Gezellige boel daar. Eerst twee koffie gekregen en daarna aan de slag om de kat leeg te slaan. Stefan heeft mij geholpen omdat Jos druk bezig is met de verhuizing. Maandag begint hij al in zijn nieuwe pand.

 

De EGR kon niet 100% dicht worden gezet omdat mijn Passat uit 2003 daarvoor niet geschikt is. Er zullen dan waarschuwingen komen en het motormanagement is er niet zo blij mee. Nu kunnen ze de waarschuwing wel wegschrijven als ze de motor opnieuw zouden tunen maar daar wacht ik eerst maar even mee.

 

Tussendoor meer koffie gedronken met cake en na 2 en een half uur weer tevreden naar huis. Jos heeft tussendoor wel even de tuning van Tunex nagekeken en was daar wel tevreden over wat mij weer een goed gevoel geeft.

 

De volgende keer wordt het of een grotere turbo (andere verstuivers zijn niet nodig volgens Jos) of eerst een KW set. Daar kan ik dan mooi tijdens mijn vakantie over nadenken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
De volgende keer wordt het of een grotere turbo (andere verstuivers zijn niet nodig volgens Jos) of eerst een KW set. Daar kan ik dan mooi tijdens mijn vakantie over nadenken

 

andere injectoren dan in jouw geval... ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

je merkt er veel van !!

 

voor de prijs zal je hem toch echt persoonlijk moeten bellen of mailen.

op het forum heet hij JOS_BR

 

je zal zeker uitkomen op rond de 150 pk

dat is merkbaar geloof me :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ben ook van plan om mn kat leeg te halen, dus vandaag even gekeken. Mijn pijp/kat ziet er iets anders uit dan op de foto op pagina 1 van dit topic. Ik heb namelijk alleen een flens aan de kant van het flexibele stuk, de andere kant zit onder de auto vast aan de pijp naar achter.

Dit betekend denk ik gewoon dat ik m er onder vandaan haal, ff door moet slijpen om de kat leeg te slaan en daarna weer lassen? Of last Jos er flenzen op na het doorslijpen? (Of is z'on kat met flenzen van een ander motortype/bouwjaar?)

 

Zou er ook wel voor langs willen/kunnen gaan bij Jos, maar dat is me eigenlijk net ff te ver rijden voor iets wat ik zelf ook zou moet kunnen.

 

Bakkie

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

kijk is aan zo gaat het precies in zijn werk:

http://www.vwpassat.nl/viewtopic.php?t=18323

 

je uitlaat wordt bij de kat geslijpt , binnenkant kapot geslagen en vervolgens wordt ie weer helemaal netjes vastgelast rondom, past weer heel netjes op zijn plek.

 

Je merkt gelijk al dat Jos/en die jongeman die daar werkt dit werk vaker hebben gedaan. Het gebeurt echt allemaal heel snel en foutloos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Om mij te overtuigen ...

 

Wat zou er eventueel een vehoogde kans hebben om mis te gaan bij chip en jos behandeling. ook op langere termijn... zijn er kansen dat mijn turbo aan gort gaat, of andere dingen door "aangepaste" instellingen op de chip ??

 

Groeten Willem

 

(Trouwens wanneer gaat dat newbie onder mijn naam vandaan ??)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als de kat leeg wordt gehaald/wordt verwijderd en de EGR dicht wordt gemaakt, heeft dat voor zover ik weet alleen maar voordelen. De motor krijgt dan alleen nog maar schone lucht, en de turbo kan beter ademen. Qua chip is er natuurlijk de mogelijkheid dat bepaalde onderdelen (bijvoorbeeld de koppelingsplaten) wat sneller gaan slijten als je dit extra vermogen veel benut.

 

Het enige nadeel wat ik tot nu toe bemerkt heb, is dat met de EGR dicht, de motor ietsje langzamer warm wordt, en dat merk je bij koude dagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
kijk is aan zo gaat het precies in zijn werk:

http://www.vwpassat.nl/viewtopic.php?t=18323

 

je uitlaat wordt bij de kat geslijpt , binnenkant kapot geslagen en vervolgens wordt ie weer helemaal netjes vastgelast rondom, past weer heel netjes op zijn plek.

 

Had vanmorgen toevallig dat topic net gevonden en ben dus ff aan de slag gegaan. Valt trouwens niet mee om die hele pijp zonder brug er onder vandaan te krijgen, maar t is gelukt.

 

Toen ik bezig was ook meteen de EGR schoongemaakt en ff afgedopt, die lag er toch af.

 

Thanx.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Om mij te overtuigen ...

 

Wat zou er eventueel een vehoogde kans hebben om mis te gaan bij chip en jos behandeling. ook op langere termijn... zijn er kansen dat mijn turbo aan gort gaat, of andere dingen door "aangepaste" instellingen op de chip ??

 

Groeten Willem

 

(Trouwens wanneer gaat dat newbie onder mijn naam vandaan ??)

 

Niks.. turbo aan gort rijden kan wel, mits je wel smorgens direct volgas de straat uit rijdt en bij thuiskomst met minimaal 4500rpm de straat in rijd en em dan ook met 4500rpm uit zet.

 

 

Newbie gaat weg als je voldoende posts hebt..

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden