Ga naar inhoud

  • 0

"Jos behandeling"


FrankQS

Vraag

Vandaag bij Jos geweest voor de "behandeling".

Goede uitleg/service van Jos gehad over het hoe en waarom van deze behandeling.

Na veel dubben dus de beslissing genomen om de Kat leeg te laten meppen en de Egr dicht te laten maken. Hij “fluit” trouwens lekker zo zonder die Kat. Oftewel fluitend naar huis gegaan.

Na het sleutelen heeft Jos nog een proefrit gemaakt met aangesloten Vag-com om de staat van de LMM te meten. Deze was in goede conditie. Absoluut dus een positieve ervaring daar bij Jos.

Mijn Passat is nu gereed voor het volgende stadium : Chippen !

post-2087-1423822212,0618_thumb.jpg

post-2087-1423822212,2337_thumb.jpg

post-2087-1423822212,3118_thumb.jpg

post-2087-1423822212,4368_thumb.jpg

post-2087-1423822212,5618_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 113
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Aanbevolen berichten

  • 0

Nee, rijdt niet anders. Turbo hoor je wel meer fluiten.(De Kat dempte het geluid wat)

Door het ontbreken van de Kat kan hij zijn uitlaatgas makkelijk kwijt

(doorstroming).

Door de Egr dicht te zetten voert hij geen reeds verbrand mengsel weer terug de cilinderkop in.

Moet zo beter zijn voor het blok (levensduur).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn Passat is nu gereed voor het volgende stadium : Chippen !

 

Kon dat niet in een keer dan?

 

Wie bunt nit allemoal een groot'n boer.. ;)

 

Nou dat valt nog wel iets mee Matthijs, maar wel of niet direct chippen is natuurlijk een kwestie van prioriteiten stellen. Jij mag raden waar de prioriteit bij mij lag.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn Passat is nu gereed voor het volgende stadium : Chippen !

 

Kon dat niet in een keer dan?

 

Ja dat kon ook in 1 keer, maar eerst wou ik wat meer informatie van diverse kanten om tot een beslissing over te gaan.

Dus vandaar 1e : Kat/egr, 2e : chippen.

Deel 2 zal niet al te lang meer duren... 8)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Gast Coentje

Ik zit nog zwaar in twijfel voor EGR dicht en Kat leeg, chippen is al gedaan en heeft tot dusver een giga verschil gemaakt

Ik vraag me af of het meerwaarde geeft, en geeft dat geen storingen die EGR dicht.... :roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik vraag me af of het meerwaarde geeft, en geeft dat geen storingen die EGR dicht....

 

In zoverre meerwaarde dat hij duidelijk minder zal roeten,anders gezegd je achterkant van je wagen blijft wat langer schoon.Storing zou je niet moeten krijgen tenzij je motorblok van na 2003 is dan kan het wel eens voorkomen dat je gloeispiraal in je klokunit blijft branden (storingsmelding) een nog bijkomend voordeel is dat je blok schoner van binnen blijft.Zou het dus zeker overwegen had het bij onze ibiza TDI ook laten doen en heb er geen spijt van gehad en word binnenkort ook bij de passat gedaan.

 

Grtz. Den

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Gast Coentje

Hey Den, klinkt heel positief hij is van 11-1998 dus dat komt wel goed uit.

Ik ga het nog is serieus overwegen om het te doen, zeker als het blok schoner blijft is dat niet verkeerd.

Ik zal Jos is vragen wat het gaat kosten

 

Thx

Coen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je kan er anders eerst ook voor kiezen om de EGR softwarematig dicht te laten zetten. Dan gaat hij voor 85% dicht. Dit kan gewoon via de VAG-COM software. Is misschien een idee.

 

Ik heb dit ook zelf gedaan met mijn VAG-COM software en het werkt, alleen merk je er zelf weinig tot niks van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden