Ga naar inhoud
  • 0

Olie verbruik 1.8tsi


Speedyace

Vraag

Zoals het onderwerp al aangeeft heeft de 1.8tsi 160pk 7dsg een beetje last van olie verbruik.

De auto heeft nu 113508 op de teller staan en er mag nu om de 2500km een liter olie bij. Dit was voorkort nog om de 8000km, ook veel lijkt mij. Maar het verbruik schiet nu de pan uit.

Hebben jullie een idee wat dit zou kunnen zijn. Ik zelf geef de schuld aan de dunne vw olie die er wordt voorgeschreven.

 

Ps. Het gaat om de auto van een maat van mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Die terug roep actie is niet in Nederland geweest hoor..

 

Mijn auto is van zelfde bouwjaar en had toen ik ook de 500km op 1l aan tikte 90.000km gelopen.

Het moet in de eerste 2-3 jaar gebeuren, binnen de normale motor garantie en dan wordt het kosteloos gedaan. 

 

Daarom staat mijn auto bij JB autoservice voor een 2 tfsi motor.. 

 

By the way Coulance is bij Volkswagen een sigaar uit eigen doos.

 

DSG-7 reparatie kosten met coulance 1000,00 (en dan heb je korting op de uren en onderdelen gehad)

Bij een niet coulance reparatie bij een seat dealer zou ik 1050,00 kwijt zijn..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb 2 maanden geleden een 1.8 tsi Volkswagen Passat CC gekocht, met 115.000km uit 2011.

 

Nog geen 2000km gereden en het olielampje begon te branden, peilen en vervolgens 1 liter bijgevuld. Nu ongeveer 1500km verder en wederom olielampje en laag peil, dus weer een liter olie erbij!!

Onbegrijpelijk, echter heb ik de auto gekocht bij een Officieel Peugeot dealer, 1 jaar garantie. Zou ik hier garantie op hebben? Ik heb al begrepen dat het een dure reparatie is als ik het forum lees, waarschijnlijk de schraapveren vervangen.

Ook heb ik op een forum gelezen dat deze motoren in Amerika gewoon terug geroepen werden en gerepareerd werden, echter in Europa dus niet, klopt dat?

Ik rij al 22 jaar auto maar dit is de eerste keer dat een auto zo veel olie moet hebben. Onbegrijpelijk, het lijkt mij een technisch probleem van Volkswagen.

Wat zal ik doen met mijn jaar garantie? (Nu nog 10 maanden....)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als jullie een stukje programma van radar hadden gezien dan hadden jullie geweten waarom deze motoren zoveel olie verbruiken..

 

Het verhaal is namelijk dat destijds dat VW belangrijker vonde dat de auto zuiniger reed dan het verbuik van olie.. als men betere schraapveren hadden geplaatst dan was het andersom geweest dat je meer brandstof verbuikte dan je meer olie ging verbuiken. vanwege meer weerstand van je schraapveren, dus de zuigers moisten zo min mogelijk weerstand bieden zodat de auto zo zuinig mogelijk reed. du de boventoon lag op zuinig brandstof gebruik en de meer olie verbuik namen ze op lief toe want daar keek de overheid niet naar die keken alleen hoe zuinig de auto was...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn broer gaat naar hartog tuning voor 4 nieuwe zuigers en veren. Na 2 jaar garantie claimen bij audi die er niks aan doet is revesie door een niet vw/audi de enige optie nog om de auto goed te krijgen. Kost wat maar dan heb je ook wat.

Mijn broer heeft nu een olie verbruik van 900km per liter.

 

Aangepast om Verkeerde bewoording te veranderen.

aangepast door ArieV
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn broer gaat naar hartog tuning voor 4 nieuwe zuigers en veren. Na 2 jaar garantie claimen bij audi die er niks aan doet is hartog de enige optie nog om de auto goed te krijgen. Kost wat maar dan heb je ook wat.

Mijn broer heeft nu een olie verbruik van 900km per liter.

ik vind dat wel heel kort door de bocht, er zijn wel meer garagebedrijven waar je naar toe kan om een set andere zuigers met hogere schraapveren te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hartog laat speciaal zuigers smeden en deze hebben een hogere zuiger en hogere olieschraapveer waardoor deze niet meer dichtkoekt met alle ellende van dien.

De enige goede oplossing.

VW-Audi plaatst nieuwe zuigers en aanverwanten die ook weer voor problemen gaan zorgen.

Diep triest maar het is niet anders, VAG helpt zich zelf kompleet naar de klote met bagger constructies en de klant er voor op laten draaien.

 

Voor info kijk op de Hartog website.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kwam dit pas tegen op een ander forum. Claimen ook een oplossing/modificatie te hebben tegen het probleem. De precieze werkwijze blijft een beetje wazig in de tekst

 

 

De FSI en TFSI (met turbo) motoren zijn gemonteerd in Audi, Skoda Seat en Volkswagen. Met name de 1,8 liter en 2,0 liter motoren van 2009 t/m 2012 kennen een hoog olieverbruik.

 

Met onze modificatie kan dit probleem tegen zeer lage kosten professioneel voor u worden opgelost. Hierbij krijgt u een betere oplossing dan origineel.

 

Veel gedupeerden kiezen voor het blijven bijvullen met olie. Dit heeft helaas wel een paar nadelige consequenties:

 

De kosten van de olie

De lambda sondes en katalysator hebben te lijden van de olie

Het brandstofverbruik ligt iets hoger

Het blijft slecht voor het milieu

De inruilwaarde blijft laag want het is een bekend probleem

De motor blijft verslechteren totdat er meer schade ontstaat

U kunt de verversingstermijn niet verlengen

U kunt het een keer vergeten

Bij de dealer bent u al gauw 3500 tot wel 4500 euro kwijt aan reparatie. Nog hogere bedragen komen ook voor.

 

Dit probleem wordt door de fabrikant buiten de garantie gehouden. Op internet kunt u vele dramatische verhalen en achtergrond informatie vinden over dit probleem waar u de dupe van bent. Inmiddels is ook op TROS Radar dit probleem bekend gemaakt.

 

Vanuit onze ervaring in revisie hebben wij een modificatie ontwikkelt waarmee voor een zeer gunstig tarief het defect wordt verholpen. Dit is een betere oplossing dan origineel. TSC de Betuwe heeft veel ervaring en een snellle methode van uit- en inbouwen waarmee we de reparatie van uw auto voor een zeer scherpe prijs kunnen neerzetten. In deze samenwerking kunt u bij TSC de Betuwe een afspraak maken voor het herstel van uw motor.

 

Reparatie van uw motor Audi, VW, Skoda of Seat, voor een bedrag van 1850 euro (Excl. BTW).

 

Inclusief nieuwe distributie en nieuwe olie + filter en vervanging van alle zuigerveren.

 

Ter vergelijking, alleen een nieuwe distributie monteren kost 750 euro.

 

Wij kunnen dit combineren met een servicebeurt waarmee de ‘schade’ voor u redelijk beperkt blijft. Wekelijks hebben wij meerdere auto´s onderhanden voor deze ombouw en kunnen wij voor alle modellen deze reparatie uitvoeren.

 

Met deze reparatie is uw auto weer in waarde hersteld

 

Neem hier contact op voor een afspraak met TSC de Betuwe

 

 

 

Hieronder ziet u in vogelvlucht een dergelijke reparatie.De motor wordt compleet uitgebouwd door TSC de Betuwe. De zuigers worden gedemonteerd en door HRW-revisie gemodificeerd. Ook wordt de distributie vervangen omdat we daar nu heel eenvoudig bij kunnen. Indien gewenst kunnen ook direct de krukaskeerringen worden vervangen.

 

motor uitbouw Audi TFSI uitbouwen TFSI zuiger Zuiger vernieuwd TFSI Distributie

 

http://www.hrw-revisie.nl/joomla/revisiebewerkingen/tfsi

aangepast door Schippersss
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Voorlopig is het dus een heel bekend euvel, ik zal contact gaan zoeken met de Peugeot dealer waar ik de auto gekocht heb. Maar het zal een lastig verhaal worden omdat niemand de kosten op zich wil nemen.

Eerst maar contact zoeken...

Overigens was het een ex lease auto, 115.000km en precies na 4 jaar ingeruild.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik lees dat ze alleen nieuwe zuigerveren plaatsen......................dan ben je over een X aantal km weer de sigaar.

 

Mochten ze het nieuwe type zuiger van VAG gebruiken dan schiet je er imo ook maar weinig mee op, is geen echte oplossing.

Hartog heeft echt een andere zuiger met een duidelijk hogere schraapveer die geen problemen meer geeft.

 

http://www.hartogtuning.nl/oh_ht_news.php?f=84

 

Als ik het probleem zou hebben zou ik naar Hartog gaan, ben je er zeker van dat het goed gebeurt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik lees dat ze alleen nieuwe zuigerveren plaatsen......................dan ben je over een X aantal km weer de sigaar.

 

Mochten ze het nieuwe type zuiger van VAG gebruiken dan schiet je er imo ook maar weinig mee op, is geen echte oplossing.

Hartog heeft echt een andere zuiger met een duidelijk hogere schraapveer die geen problemen meer geeft.

 

http://www.hartogtuning.nl/oh_ht_news.php?f=84

 

Als ik het probleem zou hebben zou ik naar Hartog gaan, ben je er zeker van dat het goed gebeurt.

Hier staat toch echt quote  Vanuit onze ervaring in revisie hebben wij een modificatie ontwikkelt waarmee voor een zeer gunstig tarief het defect wordt verholpen. Dit is een betere oplossing dan origineel unquote....

 

Dus dat defect is dus een hogere olie verbruik en dat word dus verholpen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik vermoed dat de ring rond de zuiger iets vergroot(gefreesd) word, een set aangepaste zuigers voor tuningswege bijv kost al gauw 900 euro, een paar honderd erbij voor de riem/ketting en ze houden niks over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou, als ik de plaatjes van de zuigers op de website van Hartog bekijk kun je in de orginele zuigers niet veel meer kwijt aan een hogere schraapveer, houd je nauwlijks materiaal over.

En van 1.5 naar 2mm is imo geen oplossing als ook de olieafvoer niet aangepast wordt

Ga je en de sleuf vergroten en de olieafvoer gaatjes vergroten dan wordt de zuiger fysiek verzwakt.

Een 3mm hoge schraapveer zoals in de nieuwe zuigers van Hartog gaat zeker niet passen.

 

Het lijkt een goedkopere oplossing maar of het een goede oplossing is heb ik zo mijn twijvels over.

Oude zuigers terugplaatsen die al flink op hun donder gehad hebben door de brakke schraapveren lijkt mij geen goed plan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dus in het kort samengevat, de motor moet uit elkaar, kop eraf. Nieuwe schraapveren met alle bijbehorende onderdelen. Dat moet het olieverbruik behoorlijk reduceren.

Olieverbruik zoals nu 1 liter op ruim 1500km brengt schade toe aan andere onderdelen die daarop stuk kunnen gaan en ook vervangen moeten worden. Klopt dit? Dan kan ik met dit verhaal naar de garage gaan waar ik de auto gekocht heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De garage wil spoelen, Flush gebruiken in de motor, daarna opnieuw het olieverbruik meten...

 

Volgens de garage is het een bekend probleem bij de TFSI motoren maar niet bij de TSI zoals ik heb.

aangepast door Lotus
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De garage wil Flush toepassen, de motor spoelen.

Zij zeggen dat mijn type VW niet onder de olieverbruikers valt, klopt dat?

Ik heb eeb VW Passat CC 1.8 TSI Dynamique DSG 1800cc / 118kw Gekocht 115.000km nu 118.000km in 2 maanden + 2,5ltr olie bijgevuld.

 

Wat vind u van de oplossing om te spoelen? Goede oplossing / Tijdelijke oplossing / Of........

 

Ben benieuwd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De modellen waarin de motor het meeste voorkomt betreft de Audi A4, A5 en Q5 uit de productiejaren 2009 tot en met 2011. Ook bij andere merken is deze motor geplaatst.

Het betreft onder meer de Skoda Superb, Skoda octavia, de Volkswagen Passat en de Seat Leon.

 

Laat je niets wijsmaken, want het is een probleem bij VW motoren wat nu word onderzocht.

 

Google maar eens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden