Ga naar inhoud
  • 0

Olie verbruik 1.8tsi


Speedyace

Vraag

Zoals het onderwerp al aangeeft heeft de 1.8tsi 160pk 7dsg een beetje last van olie verbruik.

De auto heeft nu 113508 op de teller staan en er mag nu om de 2500km een liter olie bij. Dit was voorkort nog om de 8000km, ook veel lijkt mij. Maar het verbruik schiet nu de pan uit.

Hebben jullie een idee wat dit zou kunnen zijn. Ik zelf geef de schuld aan de dunne vw olie die er wordt voorgeschreven.

 

Ps. Het gaat om de auto van een maat van mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Yep de long life olie.Nu hebben de meeste 1.8/2.0tsi hier last van.Heb zelf ook een beetje verbruik bij de mijne ondanks dat er nog maar 50.000km op staat. Nu heb ik berichten gehoord dat als je over gaat op de gewone 15.000 km beurten met bijvoorbeeld Castrol edge 5w40 td een heel stuk minder verbruik krijg, ik zelf ga binnenkort ook af van de ll service en gewoon om 15.000km olie wissel met 5w40.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

johan, vanaf het begin moet er bij mij tussen de beurten 1 a 2 liter extra er bij. vooral snelweg km verbruikt hij veel. (alles warm) woon - werk is bij redelijk stabiel. heb het met de garage er over gehad en omdat de auto elk jaar een olie wissel heeft (20.000km) toch op long live gehouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nu weet ik wel dat hij nooit de laatste is die bij het verkeerslicht vertrekt. Misschien dat zijn sportieve rijsttijl hier ook iets mee te maken heeft.

Ik heb wel begrepen, dat hij langs de dealer gaat, om te kijken of er een ander type olie in kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij Maurice in Numansdorp had ik het ook op het woord gegooid om van de LongLife af te stappen, ik heb geen last van olieverbruik maar wilde het in ieder geval voorblijven. Maurice heeft me echter overtuigd (maar vraag me niet meer hoe en met welke argumenten hij dat deed) om op LL te blijven rijden.

De 1.8 TSI DSG7 heeft 65.000 km gereden en ik ben een rustige rijder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het is over en uit met de 1.8 tsi.

Volgens de leasemaatschappij mocht de auto niet gerepareerd worden in april, maar moest er maar 1 liter olie bij gegooid worden. Dit is en was goedkoper.

Hij heeft met 4 liter olie te hebben gebruikt, de vakantie richting Zuid-Frankrijk en terug gehaald.

Alleen vandaag sloeg het noodlot toe! Na een ritje van 400km olie lampje. 1 liter erbij en op de terugweg olie lampje en heel veel geratel.

Net de dealer weten te halen op een tweede bus olie, maar hij mocht hem laten staan.

De conclusie of zuigers vervangen of een andere motor.(auto gaat er in november uit 128.000 gereden)

Wat blijft er nog wel heel bij VW.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Oh help, ik wordt hier helemaal niet blij van. Net mijn eerste VW Passat 1.8 TSI DSG automaat 2010 gekocht. Bij km stand 169.358 Bij 170.063 al 1 ltr olie bijgevuld na branden olie lamp: oliepijl te laag. Naar de VW dealer voor een beurt geweest. En nu onderweg alweer geel, oranje olie lampje. Check oliepijl, weer een halve liter olie gevuld. Km stand 170.811. Het lijkt wel of hij op olie loopt ipv benzine. Ben, was erg blij met de auto. Nog nooit zo'n jonge auto gehad. Maar wordt hier erg onzeker van. Dit lijkt mij geen normaal verbruik. De dealer had niets bijzonders tijdens de beurt gevonden. Wat moet hier nou van denken. Ik kom uit een oude Land Rover dan ben je wel wat gewend, toch heeft deze nooit olie verbruikt.

Isolde

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

welkom, heb je nog garantie?

 

er zijn verschillende mogelijke oorzaken.

maar het kan zijn dat hij het mee neemt langs de zuigers.

 

je bent niet de enige die dit zou hebben.

bij vw lees je er weinig over. maar bij skoda veel meer. zal met het aantal verkocht hebben te maken.

 

Verstuurd van mijn SM-G900F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je garantie hebt op de auto, zou ik hier heel snel gebruik van maken. (nieuwe zuigerwanden en zuigers)

De zuigerveren gaan vast zitten in de zuigers, met als gevolg de zuigers gaan kantelen en zo de coating van de wanden weg schraapt met als resultaat een olie boot.

En dit wordt alleen maar erger.

 

Succes man.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Engste wat helpt is revisie anders moet je bij blijven vullen. De zuigerveren en zuigers moet gewisseld worden voor andere, dan schijnt het over te zijn. Zijn al aantal met een Skoda die dat gedaan hebben op het Skodaforum.

 

Globaal liggen de probleem gevallen tussen de 100.000 en de 150.000 km.

 

http://www.drive.by/spare/etka/skoda/sup/632/107000/

aangepast door Schippersss
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou we zijn weereen stap verder. Bij VW dealer de auto in onderzoek gehad. Het blijkt een terugroepactie van VW te zijn. Alleen kom ik daar niet voor in aanmerking, teveel kilometers, 170.073 km. Het daait uit op een revisie. Olie verbruik +/- 1 ltr. 500 km. ik ben altijd gecharmeerd van Passat geweest en vond VW altijd een betrouwbaar merk. Ondanks dat de auto geweldig rijdt op mengsmering is mijn vertrouwen in de auto volledig verdwenen. Morgen ga ok bij de garage langs waar ik hem gekocht heb en overleg de situatie. Geen garantie maar men heeft de auto beoordeeld als betrouwbaar en absoluut goed. Het kan natuurlijk zo zijn dat ook zij niet van het olie verbruik wisten. De DSG versnellingsbak is in het verleden vervangen. De auto heeft een gedocumenteerd verleden en al zijn beurten gehad. We wachten de reactie van de garage af. En dan maar reviseren. Denk ik. Onvoorstelbaar dat VW zijn verantwoordelijkheid niet neemt. Zo wil je, je merk toch niet in de markt weg zetten?

Isolde

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Een auto kopen zonder garantie betekent overigens niet dat je helemaal geen garantie meer hebt. Als je een auto koopt bij een autobedrijf, dan valt zijn verkoop aan jou onder verkoop aan consumenten. Dit betekent dat jij mag aannemen dat de auto daadwerkelijk in de staat verkeert waarin het autobedrijf zegt dat de auto verkeert.

 

Dit betekent dat je, wanneer bijvoorbeeld binnen een week de distributie riem knapt, wel zeker garantie hebt. Omdat de auto in dat geval absoluut niet in de staat verkeert die je redelijkerwijs mag verwachten.

 

Kortom, een auto kopen zonder garantie kan best een slimme zet zijn. Mist je zelf in staat bent de auto goed te bekijken en zelf een beetje verstand hebt van auto's. Want ook al zit je nooit helemaal zonder garantie als je zonder garantie een auto koopt, het zal wel meer gedoe zijn om aanspraak te maken op garantie als je het nodig hebt.

 

http://www.occasionadvies.nl/handboek/Verborgen_gebreken_Wat_nu?page=3

 

Verstuurd van mijn GT-I9300

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het probleem zit hem in de olie schraapveer. Deze is 1,5mm en bij de nieuwe gemodiviseerde zuigers van vw 2,0mm. Nu ken ik iemand die zijn zuigers heb laten afdraaien bij een revisie bedrijf naar 2,0mm en nu schijnt het goed te zijn. Bij de dealer zullen ze bij revisie nieuwe zuigers pakken, daarom zou ik deze klus bij een revisie bedrijf laten uitvoeren.

aangepast door Schippersss
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Olie verbruik 1 ltr op, tussen de 500 en 800 KM. Nou we zijn weer een poosje verder. Ben met de auto in Duitsland geweest. Advies totale revisie € 3500,00. zuigers,veren, cilinder, spoelen, boren,krukas, lagers enz. 3 dagen reparatie en 1 dag testen. Daarna 2 jr. Garantie. Blijkt een terugroep actie te zijn geweest maar omdat hij te oud is en teveel kilometers (172.000) heeft zit er geen coulance meer op.

Er blijkt nog maar sinds 10.000 KM een nieuwe DSG bak in te zitten. In mijn ogen heb ik na dit alles een zo goed als nieuwe auto, of is de wens de vader vader van de gedachte?

Hiervoor heb ik dan een VW Passat variant 1.8TSI met DSG uit 2010, samen met de revisie € 14.500,00 betaald.

Ik hoop dat we het dan gehad hebben. Ik had echt gedacht een jonge occasion te kopen en jaren probleemloos te kunnen rijden.

Wat ik jammer vind is je hetvertrouwen in de auto kwijt bent.

Isolde

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden