Ga naar inhoud

'Volkswagen komt met CC Shooting Brake'


Schippersss

Aanbevolen berichten

Mercedes-Benz is een grote inspirator voor Volkswagen. Na het grote succes van de CLS kwam het merk uit Wolfsburg op de proppen met een (Passat) CC. En nu de CLS Shooting Brake goed is ontvangen, durven de productplanners van Volkswagen ook hier te volgen.

 

m1fy5q2blmci.jpg

 

Dat meldt Autocar. Een insider van Volkswagen vertelde het Engelse magazine: "We houden de marktontwikkelingen scherp in de gaten en we zien dat de vraag naar de zogenoemde Shooting Brakes steeds groter wordt. Of we ook die naam gaan gebruiken, is nog onduidelijk."

 

m1fy68gb95oq.jpg

 

De Shooting Brake krijgt de volgende generatie CC als basis. De lengte van die auto groeit naar 4,90 meter. Deze groeistuip is mede ingegeven door het feit dat Volkswagen het gat tussen de Passat en de Phaeton beter met de CC wil opvullen. De bagageruimte van de nieuwe carrosserievariant moet minimaal 570 liter groot zijn. Onder de kap komen viercilinder benzine- en dieselmotoren te liggen. Ook komt er waarschijnlijk een plug-in hybride.

 

m1fy58ub1lv4.jpg

 

We moeten nog wel even geduld hebben voor we de CC Shooting Brake kunnen verwelkomen, aangezien deze dus de volgende generatie CC als basis heeft. Verwacht de CC Shooting Brake dus niet voor 2016 bij de dealers als-ie definitief het groene licht krijgt.

 

Bron:Autoweek

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Ozzy, langere wielbasis zou kunnen maar de shooting brake is toch een soort "sportieve stationwagon"

 

Dat dacht ik dus ook... maar wat ik heb begrepen uit het artikel van Autoweek, wordt het een CC met een langere wielbasis. Waarschijnlijk veranderen ze de vorm aan de achterkant, zodat het een soort van stationwagen oid wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie niks over een langere wielbasis hoor. Wél dat de CC de basis wordt en dat de lengte (van de auto) groeit naar 4,90 meter.

 

Ja dat en dit nog :arrow:

Deze groeistuip is mede ingegeven door het feit dat Volkswagen het gat tussen de Passat en de Phaeton beter met de CC wil opvullen.

Dan neem ik aan dat die een langere wielbasis krijgt, maar ik kan het zo fout hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden