Ga naar inhoud

Winterbanden


johnp

Aanbevolen berichten

Sommige mensen denk ook van das zonde geld die banden maar wanneer je op de winterschoentjes rijd slijt je natuurlijk geen dure 18" zomerbanden....

 

Maar je moet wel velgen aanschaffen ;)

 

Maar zo erg is de slijtage niet in de winter hoor.. zomers met dat warme weer slijten ze sneller...

 

Maargoed.. uiteindelijk gaat het om de grip die je ermee hebt..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 122
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

 

Maar je moet wel velgen aanschaffen ;)

 

Maar zo erg is de slijtage niet in de winter hoor.. zomers met dat warme weer slijten ze sneller...

 

Maargoed.. uiteindelijk gaat het om de grip die je ermee hebt..

 

Dat aanschaffen van de velgen hangt natuurlijk af van of je em met lichtmetaal hebt gekocht.. ik heb een set nieuwe winterbanden op stalen velg afbedongen bij de koop van de auto(op 1 nov 2004) ach en dealers hebben veel stalen velgen liggen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je er geen spijt van zult krijgen...

Ook 4-motion is niet heilig. :wink:

 

Daarnaast;

 

Wie weet schaf ik nog wat aan... maargoed.. als het ijzelt.. dan glij je toch wel.. hehe

 

kan je beter op je staalvelgjes met dikke banden een stoepie opglijden, dan op je lichtmetaalvelgen met platte bandjes...

Link naar reactie
Delen op andere sites

De winterbanden zijn inderdaad smaller, wat de kans op aquaplannen aanzienlijk verlaagt. Verder is het profiel anders (betere afvoer) en is het rubber van een zachtere compound waardoor je bij lage asfalttemperatuur toch goede grip hebt. (wat hogere slijtage tot gevolg heeft bij hogere asfalttemperaturen)

 

Voor wat betreft het oog, mij boeit het uiterlijk van de wagen echt enorm weinig in de winter. Of er lichtmetaal onder zit of staal zal mij dus ook een zorg zijn. Desondanks wordt de auto toch minimaal 1x per week vanbinnen en buiten even schoongemaakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

..mmmjah dat geldt voor mij eigenlijk ook.

 

Na 12 jaar golfjes gti (alle dikte's en breedtes, nou ja.. in elk geval een godsvermogen aan uitgegeven!), heb ik het wel gehad met dat uiterlijke vertoon. papa wordt toch ouder he.

 

Als de wagen maar origineel is vindt ik het al goed, Vroeger moest/kon je veel schroeven om de zaak leuk te maken. Tegenwoordig zijn de auto's veel completer standaard, ook vw

Zelfs 8O autowassen 8O valt me zwaar tegenwoordig :x (1 x per 2 maanden of zo hehe, en dan ik de wasstraat in natuurlijk)

Technisch wil ik de auto op orde houden dat spreekt voor zich, maar verder ..

 

Dus mijn variant rijd straks weer op de stoere zwarte (ahum..) stalen 15inches met de winterrubbers (wel met groene ventieldopjes hehe..)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Luitjes,

Ik heb mijn nieuwe Passat op Michelin Exalto- 225/45r17. Als je daar mee gereden hebt wil je nooit meer een Pirrelli, Conti, Uniroyal enz. Vooral op de op en afritten merk je het. En vergeet ook de remweg niet, niet onbelangrijk.

Als het kouder wordt, november dan gaan de Michelin Pilot Alpine er onder op de standaard wielen. 205/55r16. Geen gerammel en stug gedoe. Ik rijd hier al 6 jaar mee en zelfs vorig jaar in Oostenrijk met 2 meter sneeuw geen ketting hoeven te monteren. Het was als op rails zo strak sturen en remmen.

Doe er je voordeel mee. Goedkoop is altijd duurkoop. Een Passat is ook niet goedkoop.

Succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik haal mijn zomerbanden 225-45-17 ook nooit eraf, k rij maar 50 km in de maand ofzo :lol: .

maar okee je hebt op marktplaats mooie settjes voor de winter aangeboden tot 150 euro (2de hands) met goede profiel en stalen velgen is maar voor de winter.

 

Chrompassat.

___________

17''RS4.Racelanduitlaat.Dvd.Chromedetails.

http://www.mijnalbum.nl/Album=VRRDEDWQ

Link naar reactie
Delen op andere sites

Luitjes,

Ik heb mijn nieuwe Passat op Michelin Exalto- 225/45r17. Als je daar mee gereden hebt wil je nooit meer een Pirrelli, Conti, Uniroyal enz. Vooral op de op en afritten merk je het. En vergeet ook de remweg niet, niet onbelangrijk.

Als het kouder wordt, november dan gaan de Michelin Pilot Alpine er onder op de standaard wielen. 205/55r16. Geen gerammel en stug gedoe. Ik rijd hier al 6 jaar mee en zelfs vorig jaar in Oostenrijk met 2 meter sneeuw geen ketting hoeven te monteren. Het was als op rails zo strak sturen en remmen.

Doe er je voordeel mee. Goedkoop is altijd duurkoop. Een Passat is ook niet goedkoop.

Succes.

 

Je bent wel heel erg pro Michelin.

Sinds wanneer is Pirelli slecht? :?

 

Ik rij al jaren BF Goodridge winterbanden. Is ook niks mis mee qua prijs/kwaliteit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dacht dat de B5 ('96-'00) ET 35 nodig heeft?

 

Hehe dat bedoel ik.. ik lees overal wat anders.. weet nou niet wat correct is :cry:

 

tomaat85, bedankt.. op marktplaats zag ik ook al genoeg staal, maar ik ga eerst kijken of ik nog leuke velgjes kan vinden..

 

Passat 3B /B5 is echt ET45 voor 15 inch staal. 8) En ik kan het weten :wink:

 

320 euro is de gangbare prijs voor een stalen set bij de VW dealer net over de grens in D voor een 195/65/15 T band. Je krijgt dan een nieuwe set met een productiedatum van vorig jaar. en daar is niets mis mee. Ze hebben ook vaak dergelijke setjes op basis van lichtmetaal, ook vaak met een flinke korting. Je kunt wat mailtjes sturen naar een paar dealers over de grens of ze iets leuks hebben liggen.

 

 

en kijk hier eens

http://www.ahw-shop.de/

Link naar reactie
Delen op andere sites

jeez ,aardig topicje aan het worden die winterbanden..

 

.. je kunt ook gewoon bij je vw dealer informeren. Klanten ruilen hun staal nog wel eens in, zo ben ik er ook aan gekomen.

 

De winterbanden heb ik wel zelf nieuw gekocht. (koop NOOIT 2e hands zooi!!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Luitjes,

Ik heb mijn nieuwe Passat op Michelin Exalto- 225/45r17. Als je daar mee gereden hebt wil je nooit meer een Pirrelli, Conti, Uniroyal enz. Vooral op de op en afritten merk je het. En vergeet ook de remweg niet, niet onbelangrijk.

Als het kouder wordt, november dan gaan de Michelin Pilot Alpine er onder op de standaard wielen. 205/55r16. Geen gerammel en stug gedoe. Ik rijd hier al 6 jaar mee en zelfs vorig jaar in Oostenrijk met 2 meter sneeuw geen ketting hoeven te monteren. Het was als op rails zo strak sturen en remmen.

Doe er je voordeel mee. Goedkoop is altijd duurkoop. Een Passat is ook niet goedkoop.

Succes.

 

Exalto's dat zijn de banden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het niet erg schadelijk voor een winterband om een lange afstand(+- 500km) op een sneeuwvrije snelweg te rijden? :(

Zijn nl pas de laatste km's naar wintervakantie die in de sneeuw worden gereden.....

Ga dit jaar voor de 2é maal op wintervakantie en verleden jaar op zomerbanden + kettingen :oops:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee... zolang het maar onder de +7 graden is niet, en je natuurlijk niet als een bezetene gaat rijden.

 

Het voordel van een winterband tov een zomerband is dat de winterband (het rubber)onder de +7 graden niet hard wordt door de kou, de profielen blijven flexibel en daardoor valt de sneeuw er tijdens het rijden weer tussenuit.

 

Een winterband slijt dus harder als de temperatuur boven de +7 graden wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden