Hoi mede passatrijders, of zal ik zeggen lotgenoten.
Als je BKP hebt, kan ik je vertellen dat je na het vervangen van alle 4 verstuivers nog niet van het probleem af bent. Erger nog, het probleem begint net
Afgelopen jaar heb ik binnen een kilometrage van 30.000km alle 4 de pompverstuivers onder coulance (pff dat scheelde nog) laten vervangen. De een na de ander ging kapot.
Nu zitten er 4 Bosch verstuivers in en mijn vertrouwen is weer hersteld.
Echter merk ik wel een dat de motor bij warme start erg schudt.
Vandaag schudde de motor zelfs zo erg dat ik hem pas na een halve minuut aan de praat kreeg.
Hij start wel, maar hij slaat dan niet aan.
2 vw monteurs (onafhankelijk van elkaar) geven dezelfde visie.
Als volgt:
"De pompverstuivers slaan in het blok. Doordat die in het blok slaan, komt er ruimte langs/naast de pompverstuivers en komt er valse lucht bij, tijdens de ontsteking.
Daarom start de auto slecht bij met name een warme start. Dit wordt alleen maar erger, aangezien de ruimte om de pompverstuivers alleen maar groter wordt en de pompverstuivers steeds meer ruimte krijgen om zich te bewegen, totdat uiteindelijk je auto helemaal niet meer start."
Klinkt voor mij (een leek), logisch.
Wat kan ik er dan aan doen.
Beide vw monteurs zeiden: "eigenlijk mag ik het niet zeggen, maar zorg dat je er zo snel mogelijk van af komt, voordat je aan een rivisie toe bent.
Ik zeg: Wat? Rivisie?
Inderdaad, een rivisie.
Ik heb vandaag zelf contact gezicht met TMC (Twentse Motoren Rivisie).
Deze bevestigde het verhaal van de monteurs en zeiden dat ik niet de eerste was.
Oplossing TMC:
"de kop verbussen"
Dit komt in het kort erop neer dat de kop eraf wordt gehaald, er worden busjes om de pompverstuivers heen in het blok geslagen en de ruimte wordt opgevuld. De verstuivers krijgen dan niet meer de kans om uit te schudden en je bent van het probleem af.
Een complete rivisie is dan niet nodig.
Qua kosten zit je dan op 500,- euro voor het verbussen; loonkosten, kop vlakken en pakkingen en klein materiaal zit om 1000,- en daar overheen wordt dan nog BTW gerekend van 21 procent.
Zeg maar 2000,- euro dus.
Misschien toch geen slecht idee om de auto zo snel mogelijk de deur uit te doen, wat de monteurs zeiden. Maarja, dan heb ik wel enorme afschrijving aangezien ik de auto net een jaar heb.
Ik denk nu zo:
- Ik heb de auto gekocht voor langere termijn;
- Ik ken de auto van binnen en van buiten: Als je al 4x stil hebt gestaan en nieuwe verstuivers hebt, weet je in ieder geval wat je in huis hebt.
- Een nieuwe auto kost meer dan 2000,- euro (afschrijving en aanschaf andere auto alleen al)
Vraag
Nick2803
Hoi mede passatrijders, of zal ik zeggen lotgenoten.
Als je BKP hebt, kan ik je vertellen dat je na het vervangen van alle 4 verstuivers nog niet van het probleem af bent. Erger nog, het probleem begint net
Afgelopen jaar heb ik binnen een kilometrage van 30.000km alle 4 de pompverstuivers onder coulance (pff dat scheelde nog) laten vervangen. De een na de ander ging kapot.
Nu zitten er 4 Bosch verstuivers in en mijn vertrouwen is weer hersteld.
Echter merk ik wel een dat de motor bij warme start erg schudt.
Vandaag schudde de motor zelfs zo erg dat ik hem pas na een halve minuut aan de praat kreeg.
Hij start wel, maar hij slaat dan niet aan.
2 vw monteurs (onafhankelijk van elkaar) geven dezelfde visie.
Als volgt:
"De pompverstuivers slaan in het blok. Doordat die in het blok slaan, komt er ruimte langs/naast de pompverstuivers en komt er valse lucht bij, tijdens de ontsteking.
Daarom start de auto slecht bij met name een warme start. Dit wordt alleen maar erger, aangezien de ruimte om de pompverstuivers alleen maar groter wordt en de pompverstuivers steeds meer ruimte krijgen om zich te bewegen, totdat uiteindelijk je auto helemaal niet meer start."
Klinkt voor mij (een leek), logisch.
Wat kan ik er dan aan doen.
Beide vw monteurs zeiden: "eigenlijk mag ik het niet zeggen, maar zorg dat je er zo snel mogelijk van af komt, voordat je aan een rivisie toe bent.
Ik zeg: Wat? Rivisie?
Inderdaad, een rivisie.
Ik heb vandaag zelf contact gezicht met TMC (Twentse Motoren Rivisie).
Deze bevestigde het verhaal van de monteurs en zeiden dat ik niet de eerste was.
Oplossing TMC:
"de kop verbussen"
Dit komt in het kort erop neer dat de kop eraf wordt gehaald, er worden busjes om de pompverstuivers heen in het blok geslagen en de ruimte wordt opgevuld. De verstuivers krijgen dan niet meer de kans om uit te schudden en je bent van het probleem af.
Een complete rivisie is dan niet nodig.
Qua kosten zit je dan op 500,- euro voor het verbussen; loonkosten, kop vlakken en pakkingen en klein materiaal zit om 1000,- en daar overheen wordt dan nog BTW gerekend van 21 procent.
Zeg maar 2000,- euro dus.
Misschien toch geen slecht idee om de auto zo snel mogelijk de deur uit te doen, wat de monteurs zeiden. Maarja, dan heb ik wel enorme afschrijving aangezien ik de auto net een jaar heb.
Ik denk nu zo:
- Ik heb de auto gekocht voor langere termijn;
- Ik ken de auto van binnen en van buiten: Als je al 4x stil hebt gestaan en nieuwe verstuivers hebt, weet je in ieder geval wat je in huis hebt.
- Een nieuwe auto kost meer dan 2000,- euro (afschrijving en aanschaf andere auto alleen al)
- Ik heb geen euro's voor een nieuwe auto.
HELP!!
Zou hier ook coulance op zitten?
Heeft iemand anders hetzelfde probleem?
Suggesties? Tips? Opmerkingen? graag.
En een fijn uiteinde van het jaar allemaal.
Link naar reactie
Delen op andere sites
Top Posters For This Question
22
9
8
8
Popular Days
8 jan
22
29 dec
11
31 dec
7
1 jan
7
Top Posters For This Question
Nick2803 22 posts
Vdub 9 posts
martijn v o 8 posts
dieselaar 8 posts
Popular Days
8 jan 2013
22 posts
29 dec 2012
11 posts
31 dec 2012
7 posts
1 jan 2013
7 posts
Posted Images
76 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten