Ga naar inhoud
  • 0

Ervaringen dashcam?


Bootje_Ronald

Vraag

Je komt ze vast wel ns tegen: de welbekende (m.n. Russische) joe-toeb-filmpjes gemaakt met een dashcam...

 

Omdat met dit weer de ongelukjes toch wat sneller voorkomen, vraag ik me zo 'ns af of er gebruikers zijn van een dergelijke camera? Je kan natuurlijk gelijk een GoPro Hero 2 of 3 tegen je voorruit plakken, maar lijkt me wat ver gaan.

 

Kortom: wie heeft er ervaring(en) met welke dashcam?

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

In NL mag je de openbare weg filmen, mits dat noodzakelijk is om je eigendom op beeld te krijgen. Wij hebben een camera in de carport hangen, en film daarmee ook een stuk openbare straat. Da's geen probleem.

 

Dashcam lijkt me ook geen probleem: wat nou als ik op straat rondloop met een videocamera en ik film een passant (of tig)?

 

Maar de vraag is: wie heeft dr ervaring mee... :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb er een van ebay gekocht. Ik vond de kwaliteit van de opname slecht. Je kon kenteken niet lezen! Dat was de reden dat ik het weer door verkocht heb.

 

Verder was het hinderlijk om zo een ding boven op je ruit zien hangen, plus nog de oplaadkabel.

 

Indien je het als bewijs wil gebruiken zou het naar mijn mening niet lukken, elke rechter zou zeggen; kenteken is niet zichbaar dus geen harde bewijs..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

yep... heb ook zo'n goedkoop ding van 25 euries had daarom ook geen hoge verwachtingen van de kwaliteit, en dat is bevestigd! :mrgreen:

 

Schermpje werkt al niet meer, opnames wel, maar verwacht geen high quality. idd. kentekens zijn niet te lezen of van heel dicht bij. http://www.vwpassat.nl/viewtopic.php?f=103&t=32065&start=855#p553831

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Even een oud topic nieuw leven in blazen. Iemand ervaringen met een dashcam die op beweging werkt? ivm vandalisme.

Ik wil dus dat als de auto stil staat er bij beweging om de auto dat hij aan gaat.

 

Ik weet dat het officieel niet mag. Maar de politie vraagt er wel gewoon om...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Yep, band lek gestoken en dader is onbekend. Er is een vermoeden maar daar kunnen ze niks mee.

Dus kreeg de vraag of iemand het gefilmd had. :blink: auto staat op de openbare weg.

Na mijn weten mag het niet. Tenzij je aan een heleboel regels voldoet.

 

Dus nu op zoek naar een goede dash en misschien een ip aan het huis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Yep, band lek gestoken en dader is onbekend. Er is een vermoeden maar daar kunnen ze niks mee.

Dus kreeg de vraag of iemand het gefilmd had. :blink: auto staat op de openbare weg.

Na mijn weten mag het niet. Tenzij je aan een heleboel regels voldoet.

 

Dus nu op zoek naar een goede dash en misschien een ip aan het huis.

 

Bij wegmisbruikers zeggen ze juist dat ze mogen filmen OMDAT het openbare weg is..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Yep, band lek gestoken en dader is onbekend. Er is een vermoeden maar daar kunnen ze niks mee.

Dus kreeg de vraag of iemand het gefilmd had. :blink: auto staat op de openbare weg.

Na mijn weten mag het niet. Tenzij je aan een heleboel regels voldoet.

 

Dus nu op zoek naar een goede dash en misschien een ip aan het huis.

 

Heb je hiet wat aan Toine? https://www.security.nl/posting/32365/J ... phangen%3F

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb een sj4000 actie cam.

Ik heb deze met de zomervakantie achter het raam gehad en ook de bewegings detectie aan tijdens de overnachting op de heen reis.

Ik kan niet anders zeggen dat het een top camera'tje is.

Goed beeld met een breede film hoek. Zowel links als recht van de motorkap staan er op.

En ook de bewegings detectie werkt zag ik later want voor de auto's de parkeer plaats op reden was de camera al aan gegaan en zag je ze zo de parking op komen en parkeren.

Het voordeel is dat je de zelfde camera ook kan gebruiken voor andere doel einde en het nadeel dat hij mischien wat groot is voor vast achter het raam.

De accu houd het bij mij wel maar een half uur uit tijdens het filmen.

En nachje door met bewegings detectie lukt dan weer wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zag dat je mischien ook nog een ipcam zoekt.

Ik heb deze Foscam FI9805W WiFi HD outdoor camera met 30 meter nachtzicht onder de dakgoot hangen.

De kabels gaan naar binnen en via een netwerk kabel verbonden met een nas, dan kan de camera hoger onder de dakgoot omdat de antenne er dan niet op zit.

Beeld kwaliteit is overdag als snachts goed ik film de voor deur en tevens onze auto's op de parkeerplaats voor de deur.

Ik gebruik een nas server om de video beelden op te slaan en elke 72 uur worden de beelden vervangen omdat hij in een loop filmt. Eerste er af actueel er weer op.

Camera heb ik gekocht na diefstal rns.

Echt mooi is het niet op het huis maar de meeste mensen valt het geen eens op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden