zwaan Geplaatst 6 april, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 6 april, 2007 Nu snap ik het niet meer. Op de duitse forums heb ik deze site gevonden http://www.boost4you.de./blow_off_benziner.htm Ik dacht dat hij hierdoor in nood loop komt? Wie kan deze site ook lezen en zijn bevindingen geven. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ReneR Geplaatst 9 april, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 9 april, 2007 Ik kan de site wel lezen maar volgens mij wordt er niet uitgelegd hoe het werkt en of het een andere werking heeft dan een normaal blowoff ventiel. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 zwaan Geplaatst 9 april, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 9 april, 2007 Ik heb ook naar vpc in born gebelt over het feit blowoff ventiel wat hun ook op Marktplaats tekoop hadden. En volgens hun kon je gewoon dat afblaasventiel plaatsen en de andere kant afdoppen wat terug gaat naar het lucht systeem. Nu heb ik bij auto style een goedkopeh bestelt en ga er mee experimenteren. Want heb ook op een paar sites gelezen hoe je een open Bov kan ombouwen naar gesloten Bov want voor veel open BOV's zijn ook kitjes tekoop om een gesloten systeem van te maken zoals het merk EIP. Donderdag is mijn BOV als het goed is binnen en ga er Vrijdag mee beginnen met experimenteren. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 9 april, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 9 april, 2007 ik geloof dat je auto in noodloop gaat bij gebruik van een open valve.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 zwaan Geplaatst 9 april, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 9 april, 2007 Dat denk ik dus ook, maar Vpcautosport beweert van niet. Dus conclusie zelf uitproberen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Volkswagen Geplaatst 9 april, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 9 april, 2007 wat doet dat ding eigenlijk precies? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 BART3SGTE Geplaatst 9 april, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 9 april, 2007 wat doet dat ding eigenlijk precies? http://en.wikipedia.org/wiki/Blowoff_valve Deze BOV gebruik is zelf op mijn projectauto ( Japans ) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 9 april, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 9 april, 2007 wacht maar ff tot DM reageerd, die weet dat wel Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Jeteka Geplaatst 9 april, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 9 april, 2007 wat doet dat ding eigenlijk precies? Een irritant pssssssh geluid geven tijdens overschakelen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 VisionRoy Geplaatst 9 april, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 9 april, 2007 Ik vind het ook wel gaaf zo'n geluid .... Maar als ik zie wat voor nadelen en complicaties erbij kunnen optreden dan heb k al zoiets van "Laat maar" Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 blastaway Geplaatst 9 april, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 9 april, 2007 IK VIND HET WEL STOER KLINKEN... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Turbo-Variant Geplaatst 9 april, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 9 april, 2007 Is alleen niet echt geschikt voor een TDI... Overigens krijg je vaak wel limp-mode op een 1.8T, omdat deze normaal met een closed loop systeem werken. De afgeblazen turbodruk komt na de luchtmassameter weer terug de inlaat in. Als je dit weglaat, en dus de druk in de open lucht loslaat (TTSSJJ) krijg je dus feitelijk te weinig lucht, en gaat de motor rijk lopen en kan je limp mode krijgen. Overigens zijn sommige motoren er minder gevoelig voor, en ook het gebruik van een instelbare dv kan helpen. Ik ga er overigens een dezer dagen ook mee testen denk ik. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 JH Geplaatst 9 april, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 9 april, 2007 Zo'n open blow-off klep heeft dat nog enig nut dan? Of gaat dat alleen om het afblaasgeluid. Klinkt leuk overigens. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Volkswagen Geplaatst 9 april, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 9 april, 2007 Dan is dus als ik het goed begrijp valt de turbodruk weg?! Neem van mij aan dat een TDI dan in de noodloop springt. Vorige week nog gehad door een kapot turbodrukventiel.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Robl Geplaatst 9 april, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 9 april, 2007 @Turbo-Variant: blijkbaar ben jij iemand die verstand heeft van deze materie. Was benieuwd naar de achtergrond van je opmerking dat dit niet geschikt is voor een TDI. Niet dat ik het echt van plan was, maar kun je uitleggen waarom niet? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Turbo-Variant Geplaatst 9 april, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 9 april, 2007 @volkswagen: de turbodruk valt weg op het moment dat de 'load' wegvalt, en de turbodruk dus niet nodig is. Theoretisch is het dus niet erg, ware het niet, dat de ECU erop rekent dat de afgelaten lucht, weer tussen MAFsensor en turbo, terug het systeem in gaat. @Robl: De dumpvalve/divertervalve is ontwikkeld om de turbo te ontzien. Als de turbo hoge druk levert, en je schakelt over, gaat de gasklep eventjes dicht. De turbo is dan echter nog op volle toeren (vanwege zijn enorm hoge toerentallen) en blijft druk leveren. Die druk kan echter niet weg, door de gesloten gasklep, en de turbo druk eigenlijk tegen een muur van lucht. Hierdoor krijgt de turbo feitelijk elke keer een klap, en om dit tegen te gaan is de dumpvalve geplaatst tussen turbo en gasklep. Bij gas los opent de dumpvalve, en laat deze de turbodruk wegstromen in de open lucht, of terug het inlaatsysteem in. Gevolg: turbo kan vrij ademen, waardoor levensduur van turbo langer wordt en het turbo-gat na een lastwissel minder aanwezig is. Waarom werkt dit niet op de TDI? Een diesel werkt met luchtoverschot, en heeft zodoende geen gasklep. Laat je dus het gas los, dan zal er nog steeds een grote hoeveelheid lucht de motor in gaan, waardoor er geen overdruk na de turbo ontstaat. Vandaar dat dergelijke kleppen niet op diesels geplaatst worden. Het schijnt echter wel te kunnen, heb al vaker dergelijke dingen te koop gezien, maar ik heb geen idee hoe dit functioneert. Vermoedelijk hetzelfde als een benzine-motor. Kwaad kan het niet écht, behalve eventuele noodloop. Nodig is het geenszins, en over het Pssjj-geluid op een TDI heb ik ook mijn twijfels. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Robl Geplaatst 9 april, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 9 april, 2007 Dank je Turbo-Variant: fijn dat je even de tijd wilde nemen dit uit te leggen. Ik heb blijkbaar nog veel huiswerk te doen want dat van die gasklep wist ik niet. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Turbo-Variant Geplaatst 9 april, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 9 april, 2007 Oeps, oogjes toe gehad tijdens het sleutelen aan de EGR? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Robl Geplaatst 9 april, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 9 april, 2007 Nou nee niet echt. Als ik aan het sleutelen ga let ik altijd goed op Natuurlijk maak ik wel eens een fout, zo ligt er nog gereedschap op de bodemplaat die ik nog eens een keer moet weghalen. Maare, waar doel je op? Had ik dan kunnen zien dat mijn auto GEEN gasklep heeft Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Turbo-Variant Geplaatst 9 april, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 9 april, 2007 Ja, als je het hele inlaattraject zou bekijken/volgen, zou je een gasklep missen. Ik kan me echter voorstellen dat er zaken zijn die interessanter zijn om te bekijken onder de kap. Heerlijk hè, zo'n bodemplaat waar al je gevallens schroefjes en tools op blijven liggen. Ik sla meestal net zo lang tegen de plaat tot het ergens eraf stuiterd. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 10 april, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 10 april, 2007 Ja, als je het hele inlaattraject zou bekijken/volgen, zou je een gasklep missen. Ik kan me echter voorstellen dat er zaken zijn die interessanter zijn om te bekijken onder de kap. Je mist alles natuurlijk als je niet weet hoe zon ding eruit moet zien, hetzelfde geld voor het in/uitlaatspruitstuk.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DM Geplaatst 10 april, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 10 april, 2007 Een 100% BOV geeft op closed loop systemen een probleem, dit is al aangegeven. Een instelbare is daarentegen wel een optie, dus deels afblazen en deels terugvoeren naar de luchtinlaat. Ik was er snel zat van mbt die afblaasgeluiden, ik had een K&N 57i kit + een andere inlaatbuis waardoor het geluid behoorlijk hard was. Dus ook zonder BOV is het resultaat wel haalbaar en krijg je geen problemen met de ECU. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 zwaan Geplaatst 10 april, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 10 april, 2007 Een 100% BOV geeft op closed loop systemen een probleem, dit is al aangegeven. Een instelbare is daarentegen wel een optie, dus deels afblazen en deels terugvoeren naar de luchtinlaat. Ik was er snel zat van mbt die afblaasgeluiden, ik had een K&N 57i kit + een andere inlaatbuis waardoor het geluid behoorlijk hard was. Dus ook zonder BOV is het resultaat wel haalbaar en krijg je geen problemen met de ECU. Ik heb ook een k&n en het afblaas geluid hoor je ook. Maar omdat ik weer eens gesurft had op het Net en weer verschillende dingen las begon ik toch weer te twijfelen omdat er veel jongens op het duitse forum met een Open Bov rijden zonder problemen en dat snap ik niet. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 marvin Geplaatst 10 april, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 10 april, 2007 ik wil de katalistor weg halen van een 1.8T en een klep tussen zetten wie kan me daarbij helpen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DM Geplaatst 10 april, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 10 april, 2007 ik wil de katalistor weg halen van een 1.8T en een klep tussen zetten wie kan me daarbij helpen Hou het on-topic graag! Open anders een nieuw topic met je specifieke vraag in motorisch. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 zwaan Geplaatst 12 april, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 12 april, 2007 Wat gebeurt er als je auto in noodloop springt?? Is dat merk baar?? Want ik heb vandaag een Bov geinstaleerd en merk weinig verschil van het lopen van de auto. alleen hoor ik een wowowowowo geluid weer zoals je een vacuum lek hebt of als de dv kapot is? Dus dat moet ik nog gaan uit zoeken hoe dat euvel weer verholpen kan worden. Maar het blaast echt als een gek af Alleen het fluitje wat erin zit moet ik nog eruit halen want bij gewoon cruissen hoor je dat fluitje de hele tijd. Maar ik zal binnen kort foto's maken hoe ik het heb gedaan, Want hij blaast evengoed nu ook nog in het orginele circuit een beetje af. M ischien net genoeg voor mijn Ecu. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
zwaan
Nu snap ik het niet meer. Op de duitse forums heb ik deze site gevonden
http://www.boost4you.de./blow_off_benziner.htm
Ik dacht dat hij hierdoor in nood loop komt? Wie kan deze site ook lezen en zijn bevindingen geven.
Link naar reactie
Delen op andere sites
39 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten