Ga naar inhoud

Coulance regelingen 3C


Nick2803

Aanbevolen berichten

Hoihoi,

 

Ik heb nu binnen 20.000 kilometer alle 4 de pompverstuivers laten vervangen onder coulance.

 

Nu zie ik net dat ik roest heb op de achterklep ter hoogte van de kentekenplaatverlichting.

Ik ben benieuwd naar zoveel mogelijk verschillende coulancemogelijkheden van VW passat 3C.

 

In mijn geval dus:

- Pompverstuivers als je motorcode BKP hebt onder de 200.000km en onder de 7 jaar oud, daarna afbouwende coulance.

- Roest. In ieder geval op de achterklep heb ik gelezen van Fopper. Maar wat is precies de regeling?

 

Hier kunnen we elkaar mee helpen.

 

Groetjes Nick

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat proberen ze eerst nog te gooien op "Tsja, de auto is niet dealer onderhouden....". Heb deze discussie eens met een Duitse dealer gehad. Heb hem maar eens gevraagd of hij toevallig de filters en olie vervangt van de achterklep bij een "grote beurt"... En wat olie te maken had met roest aan de carrosserie... Hij moest me natuurlijk gelijk geven :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Roest op de achterklep, opmerkelijk! Dat had ik ook. Een klein puntje tussen achterlicht en kenteken. Is overigens netjes opgelost door de VW-dealer (Borchwerff Roosendaal) ondanks dat de auto daar niet is gekocht en tussentijds ook al twee onderhoudsbeurten bij een niet VW-garage heeft gehad. De mijne is overigens van september 2009...

Link naar reactie
Delen op andere sites

viewtopic.php?f=195&t=39711

 

Zie topic, probleem is landelijk bekend bij PON en de dealers, die van mij is toen de auto bijna 6 jaar oud was, compleet vernieuwd. Is niet dealer onderhouden maar ziet er zeer netjes uit. Wat belangrijk is dat je mondig bent, de auto geen schade heeft gehad en de roest aantoonbaar van binnenuit komt, ga dus geen blaren doorprikken etc. Verder verschilt de behandeling per dealer, ben bij Schueler in Nijkerk zeer netjes geholpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

roest aan de achterklep heb ik ook minimaal, maar coulance kan ik vergeten omdat heel de auto ooit is herspoten. ik zal 't dan zelf maar wat bijwerken (is tussen de twee lampjes van de nummerplaatverlichting, dus je ziet 't alleen maar als je er echt recht op kijkt) :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die van mij is ook eens overgespoten na schade maar door de dealer zelf...tenminste hun eigen schade afdeling.

 

tja, geen idee wie die van mij herspoten heeft, ergens één of andere duitser iig... verder heb ik er het raden naar ;)

 

boeit ook niet, dat plekje kan ik gerust zelf bijwerken, 't is op 'n quasi onzichtbare plaats ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

In orde,

 

Achterklep wordt opneiuw gespoten en ik krijg nieuwe kentekenplaatverlichting. Alles valt onder coulance.

Passat variant 2.0Tdi BKP uit 2006

 

Mooi geregeld zo, met al die positieve berichten zou je bijna denken dat het management van PON op bedevaart naar Lourdes is geweest.... :angel:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha, ja zou je zeggen.

 

Ik heb tot nu toe denk ik wel het meeste pech gehad.

Auto heb ik bijna een jaar in bezit.

 

- 4 pompverstuivers zijn onder coulance vervangen.

- Achterklep wordt opnieuw gespoten ivm roest onder coulance.

 

En nu zegt de dealer me dat de pompverstuivers aan het inslaan zijn in de cillinderkop en dat over ongeveer 70.000km een koprivisie eraan zit te komen.

 

Geluk met de coulance, maar verder ben ik helemaal klaar met deze auto.

Al dat gezeik wil ik niet met een auto. Wil er in rijden, en niet elke keer bij de garage staan omdat er weer eens iets kapot is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

distrubutiereim geknapt bij 156k, bij de dealer zeggen ze dat de distrubutieriem pas bij de 180k voor het eerst moet vervangen worden, weten jullie hoe VW hiermee omgaat.

 

gr ids

 

Het is 120k bij een 2.0 TDI PD.. en die dingen gaan 5 a 6 jaar mee als het goed is..

 

Heb je de auto bij de dealer gekocht?

Link naar reactie
Delen op andere sites

distrubutiereim geknapt bij 156k, bij de dealer zeggen ze dat de distrubutieriem pas bij de 180k voor het eerst moet vervangen worden, weten jullie hoe VW hiermee omgaat.

 

gr ids

 

Het is 120k bij een 2.0 TDI PD.. en die dingen gaan 5 a 6 jaar mee als het goed is..

 

Heb je de auto bij de dealer gekocht?

 

Bij een 2,0 TDI BKP uit 2007 is de interval 150.000km. Ik heb geen idee hoe de dealer omgaat met een geknapte snaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

distrubutiereim geknapt bij 156k, bij de dealer zeggen ze dat de distrubutieriem pas bij de 180k voor het eerst moet vervangen worden, weten jullie hoe VW hiermee omgaat.

 

gr ids

 

Het is 120k bij een 2.0 TDI PD.. en die dingen gaan 5 a 6 jaar mee als het goed is..

 

Heb je de auto bij de dealer gekocht?

 

Hee Ozzy, waar lees jij dat "ids30postma" een 2.0 TDI heeft? :?

Voor zover ik kan lezen heeft hij een 2.0 FSI, deze heeft compleet andere intervallen dan een TDI.

180K zou best kunnen, ik weet het niet uit m'n hoofd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm.. dat klopt.. :?

 

Met wie heb ik hem dan door de war gehaald? :roll: ,nja laat ma ik was waarschijnlijk weer ''even'' door de war.. :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...
Ik heb net de auto weggebracht naar de schadegerstel ivm de roest in de achterklep.

Ik dacht dat ze enkel de achterklep gingen maken en opnieuw gingen spuiten.

Maar nee, ze vervangen de hele achterklep.haha noem ik wel service.

 

Dat is normaal, als het schijnt dat er zoveel roest op zit en het beter vervangen kan worden, alleen je moet wel geluk hebben natuurlijk..

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden