Ga naar inhoud

Teer vlekjes rondom de auto


Pachmo

Aanbevolen berichten

Gisteren de auto maar een goed gaan wassen zag er niet uit.

Toen viel me in eens op dat er echt rondom de auto overal teer??? vlekjes zitten, ze zitten van onder tot boven, zelf op de achterruit.

 

Hoe kan ik dit weer goed krijgen want ik stoor me er vreselijk aan.

 

Ik kan me niet heugen dat ik ergens gereden heb waar men met de weg bezig was dus hoe het er op komt is me een raadsel.

 

foto's bijgevoegd.

 

DSCF5511.jpg

 

DSCF5514.jpg

 

DSCF5513.jpg

 

DSCF5516.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

WD40!! En schoon is uw kunstgeb... eeh auto.

 

Heb het zelf bij de hand gehad door een bij een verkeerd aangebrachte wegafzetting met de auto over een vers te asfalteren weg te rijden, zo een die "in de primer" staat.

Het achterraam was zo bruin/zwart dat je er niet eens meer doorheen kon kijken!! De rest van de auto had dit uiteraard ook, het leek wel "two-tone" lak! :shock:

Is verzekeringswerk geworden en alles is ook vergoed, maar ik heb in eerste instantie alles zonder enige moeite alles van de lak afgekregen.

Wat wd40 op een doek spuiten en je veegt het weg zoals kalk op je glazen douchewand uit de reclame van cillit bang, maar dan zonder trucage...

mensen uit de wegenbouw gebruiken dit ook, of dieselolie. Uiteraard de auto na deze behandeling even goed wassen!

 

Suc6, en nee: ik heb géén aandelen in WD40...

Link naar reactie
Delen op andere sites

kleien werkt altijd. heb oit een set gehaald bij carclean.

hangt van de mild heid af. te milde klei krijg je teer er niet af, maar heb je geen last van micro marring.

Zelf haal ik eerst de teer (body solvent) en ijzer oxidatie (iron X) er af. was hem nog een keer en ga ik er na kleien.

 

Als je toch gaat polijsten maakt de micro marring niet uit.

Maar ik klei de auto ook wel eens voor een nieuw wax laag zonder te polijsten en dan kan je niet een te agressieve klei gebruiken.

 

de keuze van je stappen plan hangt gewoon af van de staat van de lak en wat je wil bereiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een tip van een wegenbouwer:

Gebruik geen dieselolie of WD40, dit is slecht voor de lak. Gebruik liever groene zeep of zonnebloemolie en als je dat niet hebt kun je zelfs boter gebruiken. Even laten intrekken zodat je schoonmaakmiddel de teer kan oplossen, daarna met een schone doek verwijderen.

Je hebt dus eigenlijk helemaal geen dure schoonmaakmiddelen nodig :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
  • 4 months later...
Even een tip van een wegenbouwer:

Gebruik geen dieselolie of WD40, dit is slecht voor de lak. Gebruik liever groene zeep of zonnebloemolie en als je dat niet hebt kun je zelfs boter gebruiken. Even laten intrekken zodat je schoonmaakmiddel de teer kan oplossen, daarna met een schone doek verwijderen.

Je hebt dus eigenlijk helemaal geen dure schoonmaakmiddelen nodig :wink:

 

 

De groene zeep dus gewoon laten intrekken ,

Op een droog oppervlak neem ik aan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Patrick absoluut niet eerst gaan kleien, de teer vervuilt je klei dusdanig dat je er daarna niks meer aan hebt.

Lees de tips van Schippersss en Fai. Eerst teerverwijderaar van Car Pro of van Citrus gebruiken, dan ben je er vanaf, daarna kun je altijd nog kleien, en hou je een goed stukje klei over voor de volgende keer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook nog ergens een busje meet teerverwijderaar staan, ooit eens gekregen. Ik dacht dat het uit geconcentreerd sinaasappelschil sap bestaat. Het ruikt in iedergeval wel zo. Het werkt super. Ik denk zelfs dat je een beetje limoen/citroen sap zou kunnen gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden