Tikra Geplaatst 4 september, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 4 september, 2012 Hoi allemaal, bestaat er een mogelijkheid (voor de bmp 2.0 tdi) om het olielevel op het display te krijgen? Of bestaat er de mogelijkheid voor een alarmering zodra de level onder een bepaalde hoeveelheid motorolie komt? gr. Helge Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 jaap Geplaatst 4 september, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 4 september, 2012 Dacht dat zoiets er al standaard in zit. Eerst een gele waarschuwing om bij te vullen en rood ben je eigenlijk te laat.(geen oliedruk meer) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Tikra Geplaatst 5 september, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 5 september, 2012 Jaap, bestaat er een mogelijkheid om te controleren of het gele lampje functioneerd en bij gebrek aan hoeveel olie gaat die branden (gebeurt geel/ rood niet alleen over het drukveschill?!). Enkele tijd geleden haaden wij 2,5 ltr. te weinig olie in de motor ..... van de (?) 5 ltr. (met oliefilter)? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 jaap Geplaatst 5 september, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 5 september, 2012 Gaat het lampje niet branden als je hem ok contact zet? heb er zelf nog nooit op gelet. En wanneer die gaat branden weet ik niet heb er zelf nog nooit zo weinig in gehad dat het lampje ging branden. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Tikra Geplaatst 6 september, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 6 september, 2012 Bij welke hoeveelheid gaat het lampje den branden en bestaan er pijlstokken waar het opnemen/ lezen van de olielevel een minder grote uitdaging is? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Tikra Geplaatst 14 september, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 14 september, 2012 Niemand die weet bij welk hoeveelheid het lampje voor de olie gaat branden? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Willem nunspeet Geplaatst 14 september, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 14 september, 2012 Bij een tdi motor met normaal olieverbruik, halve liter per 3 a 5000 km is peilen 1 x per maand genoeg lijkt mij. Om het beter leesbaar te maken heb ik het onderste stuk van de peilstok met wasbenzine schoongemaakt en er zilverkleurige (velgen) lak opgespoten, dit zit er nu al 3 jaar op. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Kattekwaad Geplaatst 19 september, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 19 september, 2012 Bij een tdi motor met normaal olieverbruik, halve liter per 3 a 5000 km is peilen 1 x per maand genoeg lijkt mij. Om het beter leesbaar te maken heb ik het onderste stuk van de peilstok met wasbenzine schoongemaakt en er zilverkleurige (velgen) lak opgespoten, dit zit er nu al 3 jaar op. Heb je het gedeelte wat je hebt gespoten ook opgeschuurt voor betere hechting van de verf? of gewoon schoonmaken en aanbrengen? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Willem nunspeet Geplaatst 19 september, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 19 september, 2012 Alleen goed schoonmaken met wasbenzine of thinner is voldoende, paar uur laten drogen en even controleren of de lak goed heeft gehecht. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Tikra Geplaatst 19 september, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 19 september, 2012 Willem, wat een goed idee zeg. Dat ga ik ook doen. Inmiddels heeft het olielampje gebrant - ik heb 1 ltr. olie bij moeten vullen - dit was wel met de nieuwe tacho - zou dat een verschil (oude "MFA groot" vs. nieuwe "witte" tacho) kunnen zijn? Pijlstok was droog en heb gevuld tot het midden van het versmalde vakje (volgens mij half vakje B conform het boekje, toch?!). Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Willem nunspeet Geplaatst 19 september, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 19 september, 2012 Willem, wat een goed idee zeg. Dat ga ik ook doen. Inmiddels heeft het olielampje gebrant - ik heb 1 ltr. olie bij moeten vullen - dit was wel met de nieuwe tacho - zou dat een verschil (oude "MFA groot" vs. nieuwe "witte" tacho) kunnen zijn? Pijlstok was droog en heb gevuld tot het midden van het versmalde vakje (volgens mij half vakje B conform het boekje, toch?!). Vwb die tacho heb ik geen idee, vwb je oliepeil: in het midden mag van vw, vul hem zelf altijd zo dicht mogelijk tegen maximum aan Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 kokop Geplaatst 19 september, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 19 september, 2012 Als je olie onder het minimum is brand er een geel lampje.. Als mijn oliepomp kapot gaat.. Brandt er dan ook eerst geel lampje? Of krijg ik gelijk een melding van stop? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Willem nunspeet Geplaatst 19 september, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 19 september, 2012 Als je olie onder het minimum is brand er een geel lampje.. Als mijn oliepomp kapot gaat.. Brandt er dan ook eerst geel lampje? Of krijg ik gelijk een melding van stop? Ik hoop voor je dat er dan een rood lampje gaat branden en de mededeling " Stop Engine!!" Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 kokop Geplaatst 19 september, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 19 september, 2012 Dat hoop ik dan ook.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 martijn v o Geplaatst 19 september, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 19 september, 2012 En dan wel gelijk uitzetten he. Niet effe 10 kilometer doorrijden zoals laatst iemand gedaan had. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Willem nunspeet Geplaatst 19 september, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 19 september, 2012 En dan wel gelijk uitzetten he. Niet effe 10 kilometer doorrijden zoals laatst iemand gedaan had. Je kunt toch rustig zonder oliedruk doorrijden tot de eerstvolgende dealer Martijn .... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Ozzy Geplaatst 19 september, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 19 september, 2012 En dan wel gelijk uitzetten he. Niet effe 10 kilometer doorrijden zoals laatst iemand gedaan had. Je kunt toch rustig zonder oliedruk doorrijden tot de eerstvolgende dealer Martijn .... Ik hoop dat je dat sarcastisch bedoelde Willem... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Willem nunspeet Geplaatst 19 september, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 19 september, 2012 En dan wel gelijk uitzetten he. Niet effe 10 kilometer doorrijden zoals laatst iemand gedaan had. Je kunt toch rustig zonder oliedruk doorrijden tot de eerstvolgende dealer Martijn .... Ik hoop dat je dat sarcastisch bedoelde Willem... Hoe serieus neem je mij.... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Ozzy Geplaatst 19 september, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 19 september, 2012 Niet Ik snap echt niet hoe die kerel de ballen ervoor had om door te rijden Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 kokop Geplaatst 20 september, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 20 september, 2012 Haha.. Volgens sommigen is een STOP teken blijkbaar toch ff 10 km rijden:) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Ozzy Geplaatst 20 september, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 20 september, 2012 Haha.. Volgens sommigen is een STOP teken blijkbaar toch ff 10 km rijden:) Tja.. en nu zit die met de gebakken peren.. (of hoe die gezegde ook gaat) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Tikra Geplaatst 24 september, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 24 september, 2012 Zelf als je hem onmiddellijk uit zet .... het kost je een turbo! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Ozzy Geplaatst 24 september, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 24 september, 2012 Uhm.. hoe weet je dat zo zeker? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Tikra Geplaatst 25 september, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 25 september, 2012 Ervaring! (bij het rode lampje of dan wel de melding: "motorstörung - STOP" binnen 1 sec. motor uit en uitgerollt) - oorzaak en resultaat: het balanceasje; met als gevolg: turbo, modificatieset oliepomp (toen kende ik JD nog niet ), later koppakking en 3 pompverstuivers .... toen zou het slimmer geweest zijn een nieuwe rompmotor te hebben gekocht, andere turbo (170pk of meer), DPF eruit en een vlinke tuning van JD/JB. Nu: oude motor (210.000), nieuwe koppakking, 3 nieuwe verstuivers (coulance aanvraag loopt nog), tuning van JD, DPF leeggehaald in italie (wat een grappige sound) en inmddels 245.000km ..... software moet nog worden aangepast (DPF eruit) en de Vmax is ook zwaar achteruit gegaan en verbruik omhoog (bijv. bij constant 100/ constant 130) - dus hier samen met Jos nog een keer na kijken Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 25 september, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 25 september, 2012 Ik zou bij JD een DPF-vervanger laten monteren en meteen ff de software op de bank laten afstellen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Tikra Geplaatst 26 september, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 26 september, 2012 Matthijs, dat was ik van plan (samen met Jos), maar of ik de downpijp aanpas weet ik nog niet - in D heb je de "Umweltplakette"in sommige steden nodig - met DPF en katalysator krijg je de groene (gebaseerd op je chassis nummer) - maar wat is als ze een keer de motor zouden controleren en de DPF is weg?! Maar je hebt gelijk - de kans is a.) heel erg klein en het beter, maar ja dan zou ik ook de grotere turbo nog willen hebben en dan ben je weer >1000 Euri kwijt .. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
Tikra
Hoi allemaal,
bestaat er een mogelijkheid (voor de bmp 2.0 tdi) om het olielevel op het display te krijgen?
Of bestaat er de mogelijkheid voor een alarmering zodra de level onder een bepaalde hoeveelheid motorolie komt?
gr. Helge
Link naar reactie
Delen op andere sites
26 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten