Ga naar inhoud
  • 0

Olielevel voor BMP motoren of andere?


Tikra

Vraag

Hoi allemaal,

bestaat er een mogelijkheid (voor de bmp 2.0 tdi) om het olielevel op het display te krijgen?

Of bestaat er de mogelijkheid voor een alarmering zodra de level onder een bepaalde hoeveelheid motorolie komt?

 

gr. Helge

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Jaap,

 

bestaat er een mogelijkheid om te controleren of het gele lampje functioneerd en bij gebrek aan hoeveel olie gaat die branden (gebeurt geel/ rood niet alleen over het drukveschill?!).

Enkele tijd geleden haaden wij 2,5 ltr. te weinig olie in de motor ..... van de (?) 5 ltr. (met oliefilter)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij een tdi motor met normaal olieverbruik, halve liter per 3 a 5000 km is peilen 1 x per maand genoeg lijkt mij. Om het beter leesbaar te maken heb ik het onderste stuk van de peilstok met wasbenzine schoongemaakt en er zilverkleurige (velgen) lak opgespoten, dit zit er nu al 3 jaar op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Bij een tdi motor met normaal olieverbruik, halve liter per 3 a 5000 km is peilen 1 x per maand genoeg lijkt mij. Om het beter leesbaar te maken heb ik het onderste stuk van de peilstok met wasbenzine schoongemaakt en er zilverkleurige (velgen) lak opgespoten, dit zit er nu al 3 jaar op.

 

Heb je het gedeelte wat je hebt gespoten ook opgeschuurt voor betere hechting van de verf? of gewoon schoonmaken en aanbrengen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Willem,

 

wat een goed idee zeg. Dat ga ik ook doen.

Inmiddels heeft het olielampje gebrant - ik heb 1 ltr. olie bij moeten vullen - dit was wel met de nieuwe tacho - zou dat een verschil (oude "MFA groot" vs. nieuwe "witte" tacho) kunnen zijn? Pijlstok was droog en heb gevuld tot het midden van het versmalde vakje (volgens mij half vakje B conform het boekje, toch?!).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Willem,

 

wat een goed idee zeg. Dat ga ik ook doen.

Inmiddels heeft het olielampje gebrant - ik heb 1 ltr. olie bij moeten vullen - dit was wel met de nieuwe tacho - zou dat een verschil (oude "MFA groot" vs. nieuwe "witte" tacho) kunnen zijn? Pijlstok was droog en heb gevuld tot het midden van het versmalde vakje (volgens mij half vakje B conform het boekje, toch?!).

 

Vwb die tacho heb ik geen idee, vwb je oliepeil: in het midden mag van vw, vul hem zelf altijd zo dicht mogelijk tegen maximum aan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Als je olie onder het minimum is brand er een geel lampje.. Als mijn oliepomp kapot gaat.. Brandt er dan ook eerst geel lampje? Of krijg ik gelijk een melding van stop?

 

Ik hoop voor je dat er dan een rood lampje gaat branden en de mededeling " Stop Engine!!"

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
En dan wel gelijk uitzetten he. Niet effe 10 kilometer doorrijden zoals laatst iemand gedaan had.

 

Je kunt toch rustig zonder oliedruk doorrijden tot de eerstvolgende dealer Martijn :(:o ....

 

Ik hoop dat je dat sarcastisch bedoelde Willem...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
En dan wel gelijk uitzetten he. Niet effe 10 kilometer doorrijden zoals laatst iemand gedaan had.

 

Je kunt toch rustig zonder oliedruk doorrijden tot de eerstvolgende dealer Martijn :(:o ....

 

Ik hoop dat je dat sarcastisch bedoelde Willem...

 

Hoe serieus neem je mij.... :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Haha.. Volgens sommigen is een STOP teken blijkbaar toch ff 10 km rijden:)

 

Tja.. en nu zit die met de gebakken peren.. (of hoe die gezegde ook gaat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ervaring! :angry::angry::angry: (bij het rode lampje of dan wel de melding: "motorstörung - STOP" binnen 1 sec. motor uit en uitgerollt) - oorzaak en resultaat:

het balanceasje; met als gevolg: turbo, modificatieset oliepomp (toen kende ik JD nog niet :angry:), later koppakking en 3 pompverstuivers .... toen zou het slimmer geweest zijn een nieuwe rompmotor te hebben gekocht, andere turbo (170pk of meer), DPF eruit en een vlinke tuning van JD/JB.

Nu: oude motor (210.000), nieuwe koppakking, 3 nieuwe verstuivers (coulance aanvraag loopt nog), tuning van JD, DPF leeggehaald in italie (wat een grappige sound) en inmddels 245.000km ..... software moet nog worden aangepast (DPF eruit) en de Vmax is ook zwaar achteruit gegaan en verbruik omhoog (bijv. bij constant 100/ constant 130) - dus hier samen met Jos nog een keer na kijken

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Matthijs, dat was ik van plan (samen met Jos), maar of ik de downpijp aanpas weet ik nog niet - in D heb je de "Umweltplakette"in sommige steden nodig - met DPF en katalysator krijg je de groene (gebaseerd op je chassis nummer) - maar wat is als ze een keer de motor zouden controleren en de DPF is weg?! Maar je hebt gelijk - de kans is a.) heel erg klein en het beter, maar ja dan zou ik ook de grotere turbo nog willen hebben en dan ben je weer >1000 Euri kwijt .. :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden