Ga naar inhoud
  • 0

passie


TinusTG

Vraag

15 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ja haarscheurtjes in de kop hebben ze hem onder het rontgen apparaat gelegd dan?

Geloof de dealer maar niet.

Mogelijk tandempomp gebaseerd waarop?

Massa vliegwiel 2000 euro?

 

Breng de auto gewoon naar een echte garage (voor jou VAG NUENEN) of zo en dan heb je een echt oordeel. Volgens mij is het mass vliegwiel bij VAG Nuenen al een stuk minder dus dat is al snel verdiend.

 

Heb je klachten met het rijden dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat is er met mijn passie:

 

Hij houdt af en toe in

Maakte echt rauwe dieselgeluiden als hij koud is en als hij stationair loopt hoor je ook wat

Drinkt per tank ongeveer 1/2 tot 1 liter koelvloeistof.

 

Bij afpersen bleek hij extern niets te verliezen, dus is er intern onderzoek nodig, zouden haarscheurtjes in de kop kunnen zijn, moest door een extern bedrijf na worden gekeken.

 

Men kon het 2m vliegwiel horen klapperen (ik niet) het vliegwiel zou 1500 zijn en 2000 incl montage

 

Rauwe geluiden zouden ook vanuit binnen kunnen komen (wel gezegd niet onthouden)

 

 

Dat bedrijf in nuenen (holthuizen), reviseren die ook motoren, volgens mij heb ik daar wat over gelezen.. is ook nog een optie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kijk anders even als je je peilstok probeert aan te steken of het knetterd, zo ja, dan heb je KVS in de olie.. overigens kunnen brandstofkoelers ook lek gaan en daar KVS gaan verbruiken. 2M vliegwiel lijkt dus gewoon afzetterij.. ihgv een DSG kost die max 750 euro incl btw aan materiaal..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Of je rijd een dag naar Vorden, en gaat even rustig met Mathijs om de tafel, die heeft goede koffie, en laat hem even een aantal dingen proberen, en dan weet je al gauw meer dan dat je naar een dealer gaat.

Je moet als consument echt vertrouwen op een dealer, maar helaas is de dealer ook door crisis geraakt, en gaat gewoon met zulke dingen lopen spelen. Ook voor de crisis weet een dealer van prijzen.

Dus om eerlijk te zijn kom ik enkel om af en toe eens wat te kopen, maar verder mijd ik een dealer.

En Mathijs die neemt de tijd even, en je kunt in overleg veel meer voor mekaar betekenen.

Hij dot nml ook wel auto's in onderhoud nemen. Daar heb je meer aan, en weet je zeker dat het goed is, als het niet goed is kun je bellen en uitleg doen.

En dan weet hij ook wat voor auto het is, en kent hij de auto. Dus das voordeel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik zou echt niet weten waar.. Van Mossel is de officiele VW dealer en een behoorlijk grote.. Ik hoor graag goede opties.

Ik zeg 2nd opinion bij een "Passat forum thrusted" adres, zoals Matthijs of VAG techniek.. (www.vagtechniek.nl)

 

De dealer zal niet liegen vermoed ik maar ze zijn vaak wat rechtlijnig als het gaat om het aanbieden van oplossingen. Vaak kan je met wat creativiteit een hoop geld besparen.

 

Over de auto eruit doen, snap je gedachte wel, maar een auto kapot aanbieden dan krijg je er echt niks voor terug, dan komen er alleen polen en bulgaren en zo kijken die een bodemprijs bieden en hem zelf voor weinig maken.

 

ps wat is je km stand?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De dealer zal niet liegen vermoed ik maar ze zijn vaak wat rechtlijnig als het gaat om het aanbieden van oplossingen.

 

Als ze niet genoeg omzet draaien, doen ze dat vast en zeker.. hebben ze mij ook is geflikt, veerpootlager is nog gewoon goed en dan komt die service-adviseur mij vertellen van: ja meneer uw veerpootlager is niet meer goed, als u dit niet laat repareren, wordt de auto niet APK gekeurd.. maar alsnog ging ik naar me eigen garagist (Vw specialist) en daar keek de monteur erna en kwam op de conclusie: ze willen gewoon geld verdienen, de veerpootlager is nog gewoon goed..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

hahahah en veerpoot lager is geen apk punt.

De lagers in de naaf wel, en draag arms ook, stuurkogels.

Maar een veerpoot lagertje is ergenis, als je daarmee accoord gaat is er niks mis mee.

Die blijft wel zitten en levert geen groot gevaar op.

Maargoed ontopico!!!

Ik deed hem neit weg om de angstige verhalen. liet idd er meer bij kijken.

Die wel verstand hebben en niet volgens codes werken. En % gewijs alles moeten afkeureuhh

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Denk dat het duidelijk is om eens een second opinion te vragen...

Kan je in jou regio inderdaad alleen VAG Techniek aanraden, heb ik al jaren goede ervaringen mee. Mocht ik 'in de buurt zijn', dan maak ik bij hun een afspraak.

En met Matthijs ook een goed gevoel, maar da's wat verder kachelen voor je :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik zou echt niet weten waar.. Van Mossel is de officiele VW dealer en een behoorlijk grote.. Ik hoor graag goede opties.

Ik zeg 2nd opinion bij een "Passat forum thrusted" adres, zoals Matthijs of VAG techniek.. (http://www.vagtechniek.nl)

 

De dealer zal niet liegen vermoed ik maar ze zijn vaak wat rechtlijnig als het gaat om het aanbieden van oplossingen. Vaak kan je met wat creativiteit een hoop geld besparen.

 

Over de auto eruit doen, snap je gedachte wel, maar een auto kapot aanbieden dan krijg je er echt niks voor terug, dan komen er alleen polen en bulgaren en zo kijken die een bodemprijs bieden en hem zelf voor weinig maken.

 

ps wat is je km stand?

 

Hij heeft precies 179.100 km gereden.. mogelijk dat ik een afspraak ga maken.. wacht ff het inruil voorstel van Toyota af..

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden