Ga naar inhoud
  • 0

Aangeven km alvorens tanken


Stofke

Vraag

Bij volle tank kun je altijd zien hoeveel km je nog ongeveer kan rijden, vanaf er 100km opkomt krijg ik tijdens het starten van de auto altijd een melding dat ik moet gaan tanken. Kan ik dit ergens aanpassen dat ik vb maar op 30km een melding krijg ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dat is een hele goeie vraag.. maar heb je niet liever dat die veel eerder van te voren dit aangeeft? lijkt me wel handig eigenlijk..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Dat is een hele goeie vraag.. maar heb je niet liever dat die veel eerder van te voren dit aangeeft? lijkt me wel handig eigenlijk..

Veel eerder van te voren lijkt mij ook niet nodig.

Ik ben met mijn 3bg eens doorgereden totdat hij 0km aangaf en toen bleek er (gelukkig) toch nog zo'n 7 liter in te zitten :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Dat is een hele goeie vraag.. maar heb je niet liever dat die veel eerder van te voren dit aangeeft? lijkt me wel handig eigenlijk..

Veel eerder van te voren lijkt mij ook niet nodig.

Ik ben met mijn 3bg eens doorgereden totdat hij 0km aangaf en toen bleek er (gelukkig) toch nog zo'n 7 liter in te zitten :wink:

 

Ja dat is weer wel overdreven, maar de BC geeft met dat aantal km te gaan, niet altijd goed aan he.. :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Volgens mij is het bij een Polo slechts 30 km omdat het een kleine stadsauto is. Passat is gemaakt voor lange afstanden en in Duitsland heb je niet om de zoveel km een tankstation zoals hier in België.

En die 100km zal in werkelijk misschien 110km of meer zijn om wat marge te hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je kunt het naar mijn weten niet aanpassen. Wat je wel kunt aanpassen is de tankmeter als deze bijvoorbeeld afwijkt. Hier hangt het lampje natuurlijk mee samen.

Maar inderdaad is zoals Wim al zegt de passat een lange afstandsauto waarbij het verbruik nogal kan varieren. Ik heb zelf indien ik nog 120 kilometer kan rijden en dan ineens fors ga optrekken wel eens meegemaakt dat de computer aangeeft dat ik 20 kilometer verder nog maar 40 over heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Met me golf ook x gehad in duitsland waar de tankstadions nogals uit elkaar liggen..had nog 0km te gaan moest nog 20km naar tankstelle..toch gelukt met rustig rijden op cruise control. :mrgreen: had wel beetje klamme handjes, doe ik nooit meer ..maar vindt wel ruime schatting wat die boordcomputer maakt!

post-16562-1423827182,0724_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
whahaha, dus ik kan het tanken ds n nog langer uitstellen??!! lmao

En welk doel wil je daarmee bereiken? Straks zitten al je brandstofleidingen, -filters en -pompen vol met het bezinksel uit je tank.

Gewoon op tijd volgooien, je gaat er niks mee besparen, hoogstens uitstellen, maar dat is verkeerde zuinigheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
whahaha, dus ik kan het tanken ds n nog langer uitstellen??!! lmao

En welk doel wil je daarmee bereiken? Straks zitten al je brandstofleidingen, -filters en -pompen vol met het bezinksel uit je tank.

Gewoon op tijd volgooien, je gaat er niks mee besparen, hoogstens uitstellen, maar dat is verkeerde zuinigheid.

 

:embarassed::angel: +1

 

wel een goeie eigenlijk die ik tegen mijn vrouw kan gebruiken :idea: ze komt altijd naar me toe met de MEDEDELING dat ik ff moet gaan tanken :shock:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden