Ga naar inhoud

Advies bij aanschaf 3c diesel


Sammeke

Aanbevolen berichten

Maar juist door Giromaat wordt BKP/BMP niet geadviseert? :mrgreen:

bkp = 16 klepper , die adviseer ik ook aan niemand

bmp = 8 klepper , ik denk dat die van giromaat een luie maandag ochtend motor is , daar is al alles van stuk gelopen waar brandstof door loopt , ergens moet daar toch iets mis gegaan zijn met het tanken , bijvoorbeeld benzine getankt per ongeluk

en ik zeg nu niet dat giromaat dat gedaan heeft maar de vorige eigenaar

ik ben eens een a3 gaan dépaneren waar een kwaad lief de tank klep van had opengebroken en er 3 kilo zout had in gekieperd, die beste man heeft achteraf ook wat stukken gehad aan het brandstof systeem

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 70
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

BGW,BHW 2,0PD 8V 136HP Passat B5GP

BMM 2,0PD 8V 140HP Golf,Jetta,A3,Leon,Althea,Octavia

BRT 2,0PD 8V 140HP Alhambra,Sharan

BVH 2,0PD 8V 136HP Alhambra,Sharan

BPW 2,0PD 8V 140HP A4,A6

BRC 2,0PD 8V 136HP A4,A6

BMP 2,0 PD 8V 140HP Passat B6

 

ik rij dus in de bmp , zalige motor , en na een chipie nog zaliger , en hij weet het 1 maal me in de steek laten= buiten :twisted:

 

Hier nog ene met ne BMP :angel:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een BKP maarja.. hij rijd zo fijn en heeft nog niks laten merken.. ik heb tot nu toe ook nog geen problemen gehad, laatst hele auto laten uitlezen, geen 1 probleem.. alleen over het verbruik ben ik op dit moment niet tevreden, dus het kan maar zo zijn dat ik deze wegdoe en een 1.9tdi haal.. hoewel die ook niet een al te beste verbruik hebben, maar in ieder geval beter dan deze..

 

Maar nu blijkt die ook paar probleempjes te hebben.. misschien dan geen Vw meer of een 09+ Passat met 2.0 TDI CR 110/140pk blok erin..

Link naar reactie
Delen op andere sites

verbruik je dan zo extreem veel meer dan zo 'n 1.9 je zou verbruiken, dat je effectief er 'n andere auto voor zou kunnen gaan halen? Je moet ook ff denken aan de afschrijving van je auto die je geld zal kosten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Me vorige Vw had een 1.9 tdi en die haalde met 50L constant de 950-1000km. (1:19-20)

Deze haald de 1100km met 70L.. (1:15)

 

Voorlopig hou ik deze nog, ik zie wel na de zomer vakantie wat ik ermee ga doen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Me vorige Vw had een 1.9 tdi en die haalde met 50L constant de 950-1000km. (1:19-20)

Deze haald de 1100km met 70L.. (1:15)

 

Voorlopig hou ik deze nog, ik zie wel na de zomer vakantie wat ik ermee ga doen..

 

ozzy dat is wel knap ik haal altijd 900km moeilijk :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

éérste problemen zijn al opgedoken - iets van roetaanslag op het inspuitstuk of zoiets - z'n bijna 600 euro kosten.

CR is nieuw voor VW, ik dacht dat Alfa al van ergens in '97 al CR gebruikte -156 2.4 JTD- en later Mercedes

 

Zo nieuw is het toch ook weer niet?! De cr-systemen komen gewoon van Bosch enzo volgens mij. Bovendien was bijvoorbeeld de 3.0TDI ook al een commonrail.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ervaring met de 2.0TDI BKP is prima.

Ja, veel bangmakerij en vele hebben ook gelijk, maar als je een goed gevoel hebt bij de desbetreffende auto moet je hem gewoon kopen. Ik en mijn pa hadden een goed gevoel bij onze huidige auto en tot op heden hebben we er geen spijt van :D

 

Verbruik van de mijne is gemiddeld 1 op 17.2. Ik rij dan 70% snelweg, 30% stad. Op snelweg sneller dan de gemiddelde bestuurder en vaak 140+

Nu rij ik op 17"" met 225 breed en Ozgur, het verbruik ligt ECHT NIET aan je banden!!! Ligt gewoon aan de bestuurder ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ozzy dat is wel knap ik haal altijd 900km moeilijk :P

 

Wat doe jij dan met je auto Serdar... Ik doe met gemak 1100km en ik heb een 2.0....

Zelfs een keertje 1250km gehaald, maar toen ging er ook 69,49 litertjes in :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ozzy zn pa is een hele rustige rijder..

 

Ik geloof dat in de LT2 de 2.8tdi een 4cyl commonrail was..

 

Sshht.. Ik rij ook wel in de Passat hoor :embarassed: hoe denk je dat ik aan zo'n verbruik kom :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verbruik van de mijne is gemiddeld 1 op 17.2. Ik rij dan 70% snelweg, 30% stad. Op snelweg sneller dan de gemiddelde bestuurder en vaak 140+

Nu rij ik op 17"" met 225 breed en Ozgur, het verbruik ligt ECHT NIET aan je banden!!! Ligt gewoon aan de bestuurder ;)

 

Het ligt ook aan snelweg ;) bijv naar Drachten heen en weer was 300km, ik heb erheen iets minder dan kwart tank verbruikt dat is dus zo'n 15 liter dus 1:19-20 en dat vind ik dan wel weer knap.. van de 2.0tdi

 

Jongens, die Kanerr he.. haald gewoon 1 op 17 met 160 op de teller en geen zicht voor zich doordat er een groot wit sprinter voor hem reed :lol: hoezo zuinig??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach, met 150 een wit Poools busje bumperkleven zodat je geen luchtweerstand hebt ;)

 

Zo doen wij dat :lol:

 

Dat naar Drachten kan je niet goed meten. Tank was niet vol en na de rit ook niet volgegooid dus je weet het niet exact.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat naar Drachten kan je niet goed meten. Tank was niet vol en na de rit ook niet volgegooid dus je weet het niet exact.

 

Nee nee Kanerr... ik had iets meer dan een kwart getankt en had toen iets meer dan 2/4.. en toen ik weer thuis was zat die iets boven de 1/4, dat is ongeveer 15-17 liter.. je kan het gewoon niet accepteren dat jij meer hebt verbruikt dan mij :lol: terwijl ik nog paar keer 150 160 ging rijden om weer bij je te komen 8-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb om dezelfde redenen ook een 1.9TDI gekocht. 2.0TDI had teveel problemen.

Rij op een tank bijna 1200km.

 

Maar zou gewoon een 2.0TDI nemen en dan vooral met de Siemens verstuivers dan zien we je in ieder geval vaak op het forum :D

 

1.9TDI is de betere zekere uit de 2006/2007 bouwjaren, maar ook daar kan genoeg kapot.

Meest irritante vind ik het gekraak en gerammel uit het dashboard bij 2000rpm

Let daar goed op bij een testrit.

En de climatronic motorern kunnen kapot....dan werken de klepjes in je dashboard niet meer goed en reparatie is vaak erg kostbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb om dezelfde redenen ook een 1.9TDI gekocht. 2.0TDI had teveel problemen.

Rij op een tank bijna 1200km.

 

Maar zou gewoon een 2.0TDI nemen en dan vooral met de Siemens verstuivers dan zien we je in ieder geval vaak op het forum :D

 

1.9TDI is de betere zekere uit de 2006/2007 bouwjaren, maar ook daar kan genoeg kapot.

Meest irritante vind ik het gekraak en gerammel uit het dashboard bij 2000rpm

Let daar goed op bij een testrit.

En de climatronic motorern kunnen kapot....dan werken de klepjes in je dashboard niet meer goed en reparatie is vaak erg kostbaar.

 

Alsof een 1.9TDI van een 3C geen problemen geeft ;), beste wat je op dit moment kan doen is: voor een 2009+ 2.0tdi 110/140pk gaan.. je bent misschien wel op zen minst 15.000 euro kwijt maarja..

 

Dat gekraak en gerammel uit de dashboard heb ik niet, maar dat geklok geklak van de climatronic hoor ik heel soms, soms veel, soms nooit en ik heb meestal muziek aan, dan heb ik er al helemaal geen last van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1.9TDI is zeker niet zonder problemen....ik ben er al aardig op leeg gelopen :D

Beste wat je volgens mij kan doen is geen VAG auto kopen maar ja als iemand een 3C wil uit 2006/2007 dan kan ik alleen de 1.9TDI adviseren.

Ik rij er nog lekker een tijdje in door....ons nieuwe huis wordt nu gebouwd dus gaat al het geld daarin. Daarna gaan we wel eens kijken naar iets anders.

Tot die tijd hoop ik dat de reparaties achterwege blijven...heb al zoveel vervangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

om eerlijk te zijn.. bijna elke auto van 2005 tot 2009 was/is een slechte auto..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik rij nu al weer 3 jaar naar volle tevredenheid in een 1.9 Tdi Bluemotion uit 2008. De auto heeft motorcode BLS.

Ik heb de auto drie jaar geleden, tijdens een forum meeting, laten chippen bij JD. Wat een verschil was dat destijds toen ik terug naar huis reed in een gechipte BM, in vergelijking met de rit naar Lochem 's ochtends vroeg toen de auto nog niet gechipt was. :mrgreen:

Dus mocht je kiezen voor een 1.9 Tdi, dan kan ik je een chip van JD aanraden. :thumb:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden